Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Noen som har en enkel måte å strippe exif fra bilder uten å røre resten av bildet? Skal gjerne ha det til fotokonken - skal jo strippe exif når bildene skal legges ut til avstemning.. :)

 

Edit: Husk å ta bilder til fotokonken, forresten! ;)

Google er din venn forøvrig ....

 

Fant et par sider med nyttig info.

http://netzreport.googlepages.com/hidden_d...les.html#remove

http://www.shivaranjan.com/2009/05/26/remo...ng-image-files/

 

Irfanview kan visstnok også gjøre jobben.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så kan jo de som vet hvordan fjerne EXIF før de sender inn bildet.

Vel - en del av instruksjonene er at det helst skal være exif på bildet når det sendes inn. Greit med exif angående når bildet ble tatt og sånt. ;)

Tenkte jeg ville finne en enkel prosedyre for å fjerne exif, så det kan legges i instruksjonene for fotokonken. :)

Lenke til kommentar

Ingardj, studerer du reklamefoto? Om ikke, så burde du det! Tror virkelig du kan slå igjennom som en produktfotograf. :thumbup:

 

Edit: Merker også at jeg får lyst til å prøve macroobjektivet mitt igjen (det har støvet bort i flere år) når jeg ser bildene dine.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Er det mulig og ødelegge et overvåkningskamera uten at det blir noen synlige skader ?

 

Har faktisk opplevd det i natt,kl 04.00 sluttet det og virke,i morges var jeg og skjekket kameraet fant ingen fysiske feil ei heller har det hjulpet og resette kamerae,alt ser ut til og virke fint utenom det at jeg ikke har bilde.

 

Får også legge til at bygningen som blir overvåket var i samme periode utsatt for mild tagging.

Er det bare tilfeldigheter at kameraet tar kvelden samtidlig som jeg opplever hærverk eller er det en måte og kverke kameraet på fra avstand.

 

"tenkte litt på grønn laserpenn eller lingnende"

Lenke til kommentar

Ekte analog fotografer skriver ikke innlegg i ett forum, de skriver leserbrev i lokalavisa...

 

Du likte ikke helt den digitale biten nei. :p

Nei, som faen ikke. Mitt mål er å få dere fehuer til å forstå at ekte fotografi ligger i analog fotografering, og ikke slik digitalt skvip som dere kaller et kamera. :p

Lenke til kommentar
Ingardj, studerer du reklamefoto? Om ikke, så burde du det! Tror virkelig du kan slå igjennom som en produktfotograf. :thumbup:

 

Edit: Merker også at jeg får lyst til å prøve macroobjektivet mitt igjen (det har støvet bort i flere år) når jeg ser bildene dine.

 

Jeg studere til å bli maskin-ingeniør :D Ikke akkurat produktfotograf :p

 

Men det er det jeg har fått interesse for. Jeg har ikke begynt så veldig mye med produkter enda, men tror det kommer mye fra meg etterhvert (i hvertfall frukt og grønt, det er artig). Håper jeg får råd til et canon 45mm TS-e snart, og da kan man begynne å bli kreativ ;)

 

Jeg har lyst å studere foto, men føler ikke det er så trygt med tanke på framtida.

 

Mange andre som studerer foto nå?

Lenke til kommentar

Hvis selvstudie uten vekttall og diplom teller er jeg med !

 

Ingardj, studerer du reklamefoto? Om ikke, så burde du det! Tror virkelig du kan slå igjennom som en produktfotograf. :thumbup:

 

Edit: Merker også at jeg får lyst til å prøve macroobjektivet mitt igjen (det har støvet bort i flere år) når jeg ser bildene dine.

 

Jeg studere til å bli maskin-ingeniør :D Ikke akkurat produktfotograf :p

 

Men det er det jeg har fått interesse for. Jeg har ikke begynt så veldig mye med produkter enda, men tror det kommer mye fra meg etterhvert (i hvertfall frukt og grønt, det er artig). Håper jeg får råd til et canon 45mm TS-e snart, og da kan man begynne å bli kreativ ;)

 

Jeg har lyst å studere foto, men føler ikke det er så trygt med tanke på framtida.

 

Mange andre som studerer foto nå?

Lenke til kommentar

Om du vil gå FJ på UiO syns jeg heller du skal gå fotografi førsteåret og Media 2 fotojournalistikk året etter. Er vel tre fra klassen min som kom seg inn på Fotojournalistikk i Oslo i år. :)

 

Edit: Jeg snakker selvfølgelig om AFR. FN er greit nok, men jeg ville nok dødd litt av et år der selv. Media-linjene er mer frislupne og mer friske. Eventuelt kan du gå fotojournalistikk på førsteåret, da drar du på studiereise til Balkan. Men skal du lære deg foto er nok Fotografi-linjen den beste.

 

Ved HiO er det opptaksprøve, og den teller en del, ja.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Mja, har tenkt på journalistikk og fotojournalistikk på AFR også - synes dog Midtøsten er fasinerende. Balkan er jo også interessant da, men har ikke lest så mye om Balkan som om Midtøsten.

 

To år på FHS tror jeg kanskje blir litt mye, men vi får se. :p

Midt-Østen reiser du til på andreåret, og da er turen til gjengjeld mye bedre. FNs tur er mer gruppereise, M2 drar til de virkelig spennende stedene. Da Siv Jensen var i Sderot mens byen ble truffet av en av rakettene til Hamas var det en gruppe M2ere i byen også. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...