Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal forsikre det viktigste utstyret mitt, og drar derfor nå til fotobutikk slik at de kan bekrefte at jeg har dette utstyret. men må jeg ta med alle kviteringer, eller holder det med å kun ha med utstyr?

Jeg har nettopp tegnet forsikring på fotoutstyret mitt i forbindelse med at jeg reiser til USA om to uker. Dette er egentlig en "verdigjenstand-forsikring" som jeg tenger hos mitt forsikringsselskap. Denne tegnes etter "gjenkjøpsverdien" på utstyret, altså hva jeg må ut med for å erstatte det utstyret jeg har forsikret "eller tilsvarende". Det forsikringsselskapet ønsket av meg var kvitteringer på alt jeg hadde, samt bilder av utstyret jeg ikke har kvittering på. Rett og slett for å kunne dokumentere hva som er mitt. Tror hele forsikringen kom seg på en ca 50,- / måned.

Da jeg pratet med mitt forsikringsselskap ønsket de bekreftelse på at jeg hadde dette utstyret samt verdien av det. Derfor satte jeg opp en (avrundet) liste over verdi, som jeg snart skal ta med ned til fotobutikk. Men håper ikke de er firkantet når det gjelder verdi på dette utstyret, for jeg har blant annet 40D som i sin tid kostet 9k... Ser at JP har senket prisen på en del produkter siden jeg kjøpte dem.

Skal ta verdiforsikring jeg òg. Har hatt utstyret mitt mer en 1 år så begynner å bli på høy tid...

Jeg tok med skjemaet som du bruker for og bekrefte til tollvesnet at du har hatt utstyret medbrakt,min forsikringsagent godtok det som bekreftelse på hva jeg eide av fotoutstyr.

Om ikke annet så er det et fint dokument for å føre opp fotoutstyret på.

Lenke til kommentar
Dro sjit-tidlig til posten i dag for å hente denne:

Og for de som lurer på om de skal velge 105mm eller 150mm;

- Intern fokusering!

- Man kan ha på solblender samtidig med objektivdekselet (har ikke bedre ord)

- Brukbar AF, 105mm sin kan ikke brukes til noe fornuftig

- Stativfeste på objektiv (men det trenges egentlig ikke på 150mmeren

- Større arbeidsavstand (spesielt hvis du går til FF)

Gratulerer! Hadde tenkt å kjøpe meg 105mm, men nå blei jeg litt i tvil :p

Hehe, det er bare å spare litt lengre. Man blir alltid mer fornøyd med alternativet som er dyrere :D

Edit: Ser jeg skrev feil i første innlegget. Stativfestet er veldig kjekt på 150mm, men trengs ikke på 105mmeren..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Har man angrerett på ting som man kjøper brukt? Over finn.no. Eller hva kan man gjøre hvis man ikke har mottat alle varene man skal ha. Kjøpte PC brukt og kabinettet var endel mer skada en han fortalte, pluss at det ikke følgte med alt som skulle... :/ har egentli ikke noe problem med det, men han fortjener ikke å komme unna med det. Noen som har lyst til å dra på torpedotur for meg i Bergen område?

Lenke til kommentar
Har man angrerett på ting som man kjøper brukt? Over finn.no. Eller hva kan man gjøre hvis man ikke har mottat alle varene man skal ha. Kjøpte PC brukt og kabinettet var endel mer skada en han fortalte, pluss at det ikke følgte med alt som skulle... :/ har egentli ikke noe problem med det, men han fortjener ikke å komme unna med det. Noen som har lyst til å dra på torpedotur for meg i Bergen område?

Gorp og Fox stiller vel opp.

Forøvrig; send han en mail og forklar problemet før du sender folk med kniv(-skarp optikk) på han :)

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar

Angrerett er mellom firmaer og privatpersoner så det kommer an på om du kjøpte fra en privatperson eller ikke. Kjøpte du fra en privatpersn så har du ikke angrerett, men du skal selvsagt få det du har fått beskjed om at du skulle få da. Går under svindel om du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

vurderer å sende han en faktura på nytt kabinett og mus.. Dessuten er det like før jeg har tenkt å brukte litt telefonterror og ringe litt midt på natta.

EDIT: Kan jeg ble anmeldt hvis jeg ringer han ofte gjennom natta osv?

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar
Hvis det kun er for å plage han, ja. Men du har jo en god grunn til å prøve å få tak i han da, så tviler på at han hadde kommet noen vei om han var dum nok til å anmelde deg.

Ser for meg han på politistasjonen:

-"Det er en fyr som terroriserer meg og ringer meg konstant til alle døgnets tider. Jeg vil anmelde han for trakasering!"

-"Hva er bakgrunnen for denne konflikten?"

-"Ehm... Jeg svindlet han på et bruktkjøp?"

-*Henlegge saken*

Lenke til kommentar
vurderer å sende han en faktura på nytt kabinett og mus.. Dessuten er det like før jeg har tenkt å brukte litt telefonterror og ringe litt midt på natta.

Send faktura du.

Rimelig sikker på at han kan anmelde deg for det, men tviler på at han gjør det, mtp at han allerede har "svindlet" deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...