Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okay, fyfasan!

1Ds MK3 er pokker meg det villaste av utstyr som FINS atm. Det her var heilt sjukt. Har testa det ein knapp halvtimes tid og det her er for fanden vildt vildt vildt! =D =D =D

Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å teste verken den eller D3, men ut fra andre brukeres erfaringer holder jeg en knapp på D3 til min bruk ;o)
Lenke til kommentar
Okay, fyfasan!

1Ds MK3 er pokker meg det villaste av utstyr som FINS atm. Det her var heilt sjukt. Har testa det ein knapp halvtimes tid og det her er for fanden vildt vildt vildt! =D =D =D

Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å teste verken den eller D3, men ut fra andre brukeres erfaringer holder jeg en knapp på D3 til min bruk ;o)

 

Intet tvil ;)

Lenke til kommentar

D3 er ikkje akkurat eit dårleg kamera det heller, men det ligg vel strengt tatt i samme klasse som 1D MK3, 1Ds ligg ein god klasse over dei igjen. For oss som jobbar i reklame og motebransjen har Nikon faktisk ingen alternativ.

Og andre brukeres erfaringer? Så vidt eg veit har vi eit av tre kamera som befinn seg på vestlandet hittil, det første levert på torsdag.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
D3 er ikkje akkurat eit dårleg kamera det heller, men det ligg vel strengt tatt i samme klasse som 1D MK3, 1Ds ligg ein god klasse over dei igjen.
D3 ligger ganske midt i mellom, i typisk Nikon-stil...

 

For oss som jobbar i reklame og motebransjen har Nikon faktisk ingen alternativ.

Og andre brukeres erfaringer? Så vidt eg veit har vi eit av tre kamera som befinn seg på vestlandet hittil, det første levert på torsdag.

Har dere *prøvd* D3? ;-)

 

Andre brukere er først og fremst utenlandske fotografer på nett, men også norske fotografer som har prøvd den ene eller andre... For min del personlig, vil det kun være av teoretisk interesse, fordi jeg ikke har anledning til å kjøpe noen av dem med mindre Norsk Tipping bistår med finansieringen. Jeg vil uansett ha mye mer bruk for ekstra lysfølsomhet enn 8 ekstra MP.

Lenke til kommentar
D3 er ikkje akkurat eit dårleg kamera det heller, men det ligg vel strengt tatt i samme klasse som 1D MK3, 1Ds ligg ein god klasse over dei igjen. For oss som jobbar i reklame og motebransjen har Nikon faktisk ingen alternativ.

Og andre brukeres erfaringer? Så vidt eg veit har vi eit av tre kamera som befinn seg på vestlandet hittil, det første levert på torsdag.

Dette utsagnet.

Lenke til kommentar
Har dere *prøvd* D3? ;-)

Jada, vi jobbar tett med ein av norges største Nikon-freaks og han har prøvd å omvende oss opptil fleire gonger utan stort hell. :green:

D3 er eit kanon kamera, men i studio er det ikkje så ofte du treng å ta håndholdte bilder på F22 1/125 midt på natta. Vi køyrer iso 100 uansett, kanskje opp til 640 til nøden på location. Då veg Canon sine eigenskapar meir enn Nikon sine.

 

Jurgis: Why? D3 er rett og slett ikkje eit like bra kamera som 1Ds MK3 til . Det kan nok meir samanliknast med 1Ds MK2 og 1D MK3. Presse-og sportsfotografar kjem nok i ein heil del tilfelle til å favorisere D3 med god grunn. Men til kommersielt foto? Neh.

 

Skjønnar heller ikkje at enkelte ikkje klarer å sjå at 1dsmk3 ligg i ein annan kategori enn D3, det er i tillegg snakk om ei prisforskjell på over 20.000,-

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Okay, fyfasan!

1Ds MK3 er pokker meg det villaste av utstyr som FINS atm. Det her var heilt sjukt. Har testa det ein knapp halvtimes tid og det her er for fanden vildt vildt vildt! =D =D =D

Hvilket kamera har du fra før?

 

Selv synes jeg ikke 1Ds mk.III er så sykt, men det har kanskje noe med at jeg har 1D-serie fra før.

Uansett synes jeg 1D mk.III overbeviser mer enn 1Ds mk.III, men det er vel bare meg...

Lenke til kommentar

Gissan: Har brukt 1Ds MK2 før og merkar "mykje" forskjell her.

 

Anew: Einig. Var ikkje meininga å starte noko som helst. Har ingen fordommar mot Nikon, sa berre intrykket eg sat igjen med etter mitt første møte med MK3'en. ;)

 

edit: ""

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Gissan: Har brukt 1Ds MK2 før og merkar "mykje" forskjell her.

Det er forskjell på å ha brukt, og å eie. For min del ga 1D mk.III mest mersmak, men ikke så mye at det faktisk frister å kjøpe det.

"Ha brukt" her betyr brukt gjevnleg i eit halvt år. Ikkje "prøve av og til".

Men det eg lurer på er kva som får deg til å foretrekke 1D istaden for 1Ds?

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Herregud for ein gjeng med kverulantar, småjenter og kranglefantar.

Det var då eit heilt vanleg rett fram spørsmål.

 

Har ikkje eingong uttalt noko negativt om Nikon, berre det at eg tykkjer 1Ds imponerte meir enn D3.

Blir vel vill oppstandelse her hvis eg påstår at 5D er bedre enn D40x?

 

Akam.no - internettets største hissigpropp-ensamble.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

LOL Du er akkurat like mye kverulant og småjente som de du diskuterer med. Det tror jeg du selv ser når du bare får tenkt deg om litt :)

 

Jeg sa omtrent der. Jeg legger altså ikke skylda på deg alene, Ok?

 

Men jeg er ikke moderator, jeg tillot meg bare å si hva jeg mente om saken. Bare kjør på om du lyster. Men jeg gidder altså ikke å være med.

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar
"Ha brukt" her betyr brukt gjevnleg i eit halvt år. Ikkje "prøve av og til".

Men det eg lurer på er kva som får deg til å foretrekke 1D istaden for 1Ds?

Omtrent der spora denne tråden av. Takk for praten folkens :)

Vi sees i neste chatte tråd.

 

Mvh Tim

Og det sier du først nå? Hva vi diskuterte her kan ikke måle seg med tidligere innlegg. Må jeg nevne en viss persons datters venninne som av en eller annen grunn knuste en TV, og de neste 3 sidene kun handlet om TV-innkjøp?

 

Vi snakker ihvertfall om kamera.

Lenke til kommentar
For å være helt OT: I går klarte en av vennindene til datteren min å pælme Wii-fjernkontrollen på vår Sony 40" LCD, så den knuste.

 

Med hovedforfall på alle forsikringer samt hovedservice på bilsen sto ikke ny TV høyt på ønskelisten akkurat nå, for å si det sånn. :( Noen som har tips til en rimelig LCD-TV rundt 5-7K, fortrinnsvis over 35"?

 

Note to self: Ikke stol på at 6-åringer tar på seg "strap'en" selv om du har sagt det 4 ganger.... :wallbash:

Er det Anew du tenker på Gissan?

Lenke til kommentar
For å være helt OT: I går klarte en av vennindene til datteren min å pælme Wii-fjernkontrollen på vår Sony 40" LCD, så den knuste.

 

Med hovedforfall på alle forsikringer samt hovedservice på bilsen sto ikke ny TV høyt på ønskelisten akkurat nå, for å si det sånn. :( Noen som har tips til en rimelig LCD-TV rundt 5-7K, fortrinnsvis over 35"?

 

Note to self: Ikke stol på at 6-åringer tar på seg "strap'en" selv om du har sagt det 4 ganger.... :wallbash:

Er det Anew du tenker på Gissan?

Jeg tenker ikke direkte på Anew, og jeg legger overhode ikke all skyld på ham, men diskusjonen rundt TV tidligere i tråden var i mine øyne en vesentlig større avsporing enn den fototim poengterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...