Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

EDIT 2: Leste noen spekulasjoner om at produksjonen av 135mm 2L ser ut til å være avsluttet. Kan det stemme? verken adorama eller bhphoto har den inne...

Sant det. Selv ansatte hos Canon USA har sagt at den ikke vil bli produsert lengre, men de sa ikke noe om det kommer en erstatning eller ikke.

 

Om det ikke gjør det mener jeg at Canon har gjort noe utrolig dumt. Hvorfor i alle dager stoppe produksjonen av et av de beste objektivene de har?

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal forsikre det viktigste utstyret mitt, og drar derfor nå til fotobutikk slik at de kan bekrefte at jeg har dette utstyret. men må jeg ta med alle kviteringer, eller holder det med å kun ha med utstyr?

 

Jeg har nettopp tegnet forsikring på fotoutstyret mitt i forbindelse med at jeg reiser til USA om to uker. Dette er egentlig en "verdigjenstand-forsikring" som jeg tenger hos mitt forsikringsselskap. Denne tegnes etter "gjenkjøpsverdien" på utstyret, altså hva jeg må ut med for å erstatte det utstyret jeg har forsikret "eller tilsvarende". Det forsikringsselskapet ønsket av meg var kvitteringer på alt jeg hadde, samt bilder av utstyret jeg ikke har kvittering på. Rett og slett for å kunne dokumentere hva som er mitt. Tror hele forsikringen kom seg på en ca 50,- / måned.

Lenke til kommentar
skal forsikre det viktigste utstyret mitt, og drar derfor nå til fotobutikk slik at de kan bekrefte at jeg har dette utstyret. men må jeg ta med alle kviteringer, eller holder det med å kun ha med utstyr?

 

Jeg har nettopp tegnet forsikring på fotoutstyret mitt i forbindelse med at jeg reiser til USA om to uker. Dette er egentlig en "verdigjenstand-forsikring" som jeg tenger hos mitt forsikringsselskap. Denne tegnes etter "gjenkjøpsverdien" på utstyret, altså hva jeg må ut med for å erstatte det utstyret jeg har forsikret "eller tilsvarende". Det forsikringsselskapet ønsket av meg var kvitteringer på alt jeg hadde, samt bilder av utstyret jeg ikke har kvittering på. Rett og slett for å kunne dokumentere hva som er mitt. Tror hele forsikringen kom seg på en ca 50,- / måned.

Da jeg pratet med mitt forsikringsselskap ønsket de bekreftelse på at jeg hadde dette utstyret samt verdien av det. Derfor satte jeg opp en (avrundet) liste over verdi, som jeg snart skal ta med ned til fotobutikk. Men håper ikke de er firkantet når det gjelder verdi på dette utstyret, for jeg har blant annet 40D som i sin tid kostet 9k... Ser at JP har senket prisen på en del produkter siden jeg kjøpte dem.

 

Skal ta verdiforsikring jeg òg. Har hatt utstyret mitt mer en 1 år så begynner å bli på høy tid...

Lenke til kommentar
Jeg er absolutt ingen whiskey fan, men Upper Ten og Famous Grouse er ikke dårlig. :)

:ohmy:

 

Nå kommer du til å få kjeft av Simon Aldra ;)

 

Famous Grouse synes jeg kan gå an, men Upper Ten styrer jeg unna.

 

Sist fortærte Whiskey var en Caol Ila. Fungerte den.

 

Tom

Nisjda. Upper Ten smaker litt vel simpelt, og Famous Grouse er litt industriell i kantene. Men begge er drikkende. Så lenge det ikke bringes Jack Daniels foran meg. Da drikker jeg heller hjemmebrent fra Hattfjelldal.

 

Bah - kjettere! Jeg snakket om whiskey, ikke whisky.. ;)

Jameson, for eksempel. ;)

Irene fant opp whiskey. Men skottene er flinkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...