Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Enkel tilgang på hva enn det skulle være, da. Ikke se så negativt på ting.

 

 

 

 

 

 

:)

Så bra å se at folk er løsnigsorienterte og ikke problemorienterte. En annen tinger jo at om det skulle dukke opp noen lik her og der så får man flotte muligheter til å øve seg på "avis-bilder".
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, må begrense min forrige uttalelse.

Bruce Barnbaum er den personen som jeg synes best om innen landskap. Helt fantastiske bilder han produserer.

Jeg var så heldig at jeg fikk møte han i fjor, og hvordan han jobber med bildene sine er helt utrolig. Han er matematiker og professor i atomfysikk (eller noe slikt), men fant ut etter en liten stund i yrket at dette ikke var noe for han. Så han gikk like greit over til foto. Men han bruker yrket sitt til fotografiet. Han beregner seg frem til nøyaktige eksponeringer, og skriver i alle fall en A4 side om hver eksponering. Når han kommer i mørkerommet vet han nøyaktig hvordan han skal få ut en print - ingen prøvelapp osv er nødvendig. Første print er helt perfekt.

Og bildene hans er - helt - utrolige.

 

Han er forøvrig en elev av Ansel Adams.

Lenke til kommentar

Fotobok anbefaling:

Når jeg var i London nå kjøpte meg meg en bok; Sebastião Salgado - Workers: An Archaeology of the Industrial Age. Boken er tung som fy (3 kg) og koster flesk (450 kroner), men maken til bok vil du aldri (mark my words) se maken til. Det er 400 sider med 350 fantastiske fotografier som tar pusten fra deg, samtidig som du tenker litt over hvordan arbeidere i den tredje verden egentlig har det.

 

Om dere vil kalle dere interessert i fotografi - da spesielt reportasje - så der denne boken en absolutt must å ha i hyllen.

 

Alle vet at det er Nikon som er tingen. :p

Olympus, Canon, Nikon - all shit!

 

Det er Rolleiflex og (forhåpentligvis) Leica som leverer varene. :)

Lenke til kommentar
Fotobok anbefaling:

Når jeg var i London nå kjøpte meg meg en bok; Sebastião Salgado - Workers: An Archaeology of the Industrial Age. Boken er tung som fy (3 kg) og koster flesk (450 kroner), men maken til bok vil du aldri (mark my words) se maken til. Det er 400 sider med 350 fantastiske fotografier som tar pusten fra deg, samtidig som du tenker litt over hvordan arbeidere i den tredje verden egentlig har det.

 

Om dere vil kalle dere interessert i fotografi - da spesielt reportasje - så der denne boken en absolutt must å ha i hyllen.

 

Alle vet at det er Nikon som er tingen. :p

Olympus, Canon, Nikon - all shit!

 

Det er Rolleiflex, Hasselblad og (forhåpentligvis) Leica som leverer varene. :)

 

 

Fix'd.

Endret av ZoDz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...