L4r5 Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Enkel tilgang på hva enn det skulle være, da. Ikke se så negativt på ting. Så bra å se at folk er løsnigsorienterte og ikke problemorienterte. En annen tinger jo at om det skulle dukke opp noen lik her og der så får man flotte muligheter til å øve seg på "avis-bilder". Lenke til kommentar
Farner Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Noen som kunne ta seg en smule tid til å svare litt her: Hjelp til kjøp av skjerm Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 http://www.likecool.com/Marcin_Sacha--Pic--Gear.html Overdone eller herlig? Verdt en titt, i alle fall. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Ideelt sett burde du ha to skjermer. En skjerm for å gi nøyaktig og nøytral fremstilling av farger, kontraster, etc til fotoredigering og en skjerm som gir ekstra smell i alt til å se film eller spille spill på. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 http://www.likecool.com/Marcin_Sacha--Pic--Gear.html Overdone eller herlig? Verdt en titt, i alle fall. Det der fantastisk! Det beste innen landskapsfotografering jeg noen sinne har sett. Tusen hjertelig for den linken. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Havner nok på «herlig»-linjen jeg også. (Men det som fortsatt har gjort mest inntrykk var en stor Ansel Adams-utstilling jeg ramlet over ved en tilfeldighet. Før jeg var særlig interessert i foto. Ekstremt!) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Herlig! Mannen er velsignet med et nydelig landskap og en vilje til å stå opp tidlig for å få det rette lyset. Også har han sikkert et dyrt kamera, siden det tar så flotte bilder. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Ah, må begrense min forrige uttalelse. Bruce Barnbaum er den personen som jeg synes best om innen landskap. Helt fantastiske bilder han produserer. Jeg var så heldig at jeg fikk møte han i fjor, og hvordan han jobber med bildene sine er helt utrolig. Han er matematiker og professor i atomfysikk (eller noe slikt), men fant ut etter en liten stund i yrket at dette ikke var noe for han. Så han gikk like greit over til foto. Men han bruker yrket sitt til fotografiet. Han beregner seg frem til nøyaktige eksponeringer, og skriver i alle fall en A4 side om hver eksponering. Når han kommer i mørkerommet vet han nøyaktig hvordan han skal få ut en print - ingen prøvelapp osv er nødvendig. Første print er helt perfekt. Og bildene hans er - helt - utrolige. Han er forøvrig en elev av Ansel Adams. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 http://www.likecool.com/Marcin_Sacha--Pic--Gear.html Overdone eller herlig? Verdt en titt, i alle fall. Noen av de ble for "overdone" synes jeg; men absolutt verdt en titt. Og helt klart et argument for å stå opp tidlig. Tom Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Herlig! Mannen er velsignet med et nydelig landskap og en vilje til å stå opp tidlig for å få det rette lyset. Også har han sikkert et dyrt kamera, siden det tar så flotte bilder. Canon 400D ifølge photo.net Edit: Lurer på hvor lang tele han bruker. Endret 4. august 2009 av Ustedalen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Edit: Lurer på hvor lang tele han bruker. 400D? Er det dyrt? Det gir visst veldig bra jpeg ut av kameraet. Telen vil jeg tro er nokså lang. Seriøs perspektivkompresjon ute og går i disse bildene. Endret 4. august 2009 av Anew Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 400D er vel et av Canons billigste speilrefleks, om jeg ikke tar helt feil! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Herlig! Mannen er velsignet med et nydelig landskap og en vilje til å stå opp tidlig for å få det rette lyset. Også har han sikkert et dyrt kamera, siden det tar så flotte bilder. Ja, han har sikkert et med mange megapixler og mye zoom! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 400D? Er det dyrt? Det gir visst veldig bra jpeg ut av kameraet. Du får vurdere en slik en Men det er mulig du bør velge RAW; just in case, hørt rykter om at 400D ikke alltid leverer varene Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 hørt rykter om at 400D ikke alltid leverer varene Tom Så klart ikke. Det er jo ikke Oly. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 hørt rykter om at 400D ikke alltid leverer varene Tom Så klart ikke. Det er jo ikke Oly. Alle vet at det er Nikon som er tingen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Så klart ikke. Det er jo ikke Oly. Går ikke rykter om Oly, vettu. Oly leverer alltid varene. Tom Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Fotobok anbefaling: Når jeg var i London nå kjøpte meg meg en bok; Sebastião Salgado - Workers: An Archaeology of the Industrial Age. Boken er tung som fy (3 kg) og koster flesk (450 kroner), men maken til bok vil du aldri (mark my words) se maken til. Det er 400 sider med 350 fantastiske fotografier som tar pusten fra deg, samtidig som du tenker litt over hvordan arbeidere i den tredje verden egentlig har det. Om dere vil kalle dere interessert i fotografi - da spesielt reportasje - så der denne boken en absolutt must å ha i hyllen. Alle vet at det er Nikon som er tingen. Olympus, Canon, Nikon - all shit! Det er Rolleiflex og (forhåpentligvis) Leica som leverer varene. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Fotobok anbefaling:Når jeg var i London nå kjøpte meg meg en bok; Sebastião Salgado - Workers: An Archaeology of the Industrial Age. Boken er tung som fy (3 kg) og koster flesk (450 kroner), men maken til bok vil du aldri (mark my words) se maken til. Det er 400 sider med 350 fantastiske fotografier som tar pusten fra deg, samtidig som du tenker litt over hvordan arbeidere i den tredje verden egentlig har det. Om dere vil kalle dere interessert i fotografi - da spesielt reportasje - så der denne boken en absolutt must å ha i hyllen. Alle vet at det er Nikon som er tingen. Olympus, Canon, Nikon - all shit! Det er Rolleiflex, Hasselblad og (forhåpentligvis) Leica som leverer varene. Fix'd. Endret 4. august 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Det er Rolleiflex, Hasselblad og (forhåpentligvis) Leica som leverer varene. Fix'd. Ah, selvsagt. Av det lille jeg har prøvd et Hasselblad, så har det ikke skuffet meg. Jeg har utrolig lyst på en XPan. En gang, når jeg er rik fotograf, skal jeg kjøpe meg et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå