Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forhåpentligvis blir det en kraftig innskjerping der nå...

Jeg ville ikke holdt pusten. Det har vært langing i og utenfor dette hospitset i mange år, og politiet har som du vet ikke akkurat jobbet mer overtid det siste året... Men jeg tror du kan slappe av likevel - jeg har en kompis som bodde like over gaten i mange år uten nevneverdige problemer. Narkomiljøet i Bergen er ganske snilt tross alt.

Lenke til kommentar

Da er Tokina 11-16 f/2.8 i hus!!! :D

 

Første intrykk:

Meget god byggekvalitet, forholdsvis lett, behagelig fokusring, tung zoomring, begrenset zoomområde (var jeg forsåvidt klar over, or er ikke et problem for meg), millimetrene godt fordelt på zoomringen og litt bråkete autofokus

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis blir det en kraftig innskjerping der nå...

Jeg ville ikke holdt pusten. Det har vært langing i og utenfor dette hospitset i mange år, og politiet har som du vet ikke akkurat jobbet mer overtid det siste året... Men jeg tror du kan slappe av likevel - jeg har en kompis som bodde like over gaten i mange år uten nevneverdige problemer. Narkomiljøet i Bergen er ganske snilt tross alt.

Ja, har roet meg litt ned nå. Pratet litt med utleieren også, uten at han hadde nevneverdig fornuftig å si om saken. Fordelen med det som nettopp har skjedd er jo at det nå får litt oppmerksomhet i media, og det vil forhåpentligvis gjøre at noe blir gjort med saken. Men ikke vet jeg. Og nei, politiet jobber vel ikke så mye overtid for tiden.

 

Jeg er som sagt helt fersk på Bergen-kunnskap, men jeg har heller ikke fått inntrykket av at narkomiljøet er like ille som i Oslo. Men da bodde jeg i hvertfall ikke vegg-i-vegg!

 

Jeg har naturligvis ingen intensjoner overhode om å oppsøke noe problemer eller generell kontakt med folk i hospitset, så forhåpentligvis kan jeg leve uberørt av situasjonen.

 

Så fikk jeg også vite at jeg blir boende med enn annen NHH-gutt som begynner på første året. Det var i hvertfall en liten humørhjelper. :)

Lenke til kommentar
Da er Tokina 11-16 f/2.8 i hus!!! :D

 

Første intrykk:

Meget god byggekvalitet, forholdsvis lett, behagelig fokusring, tung zoomring, begrenset zoomområde (var jeg forsåvidt klar over, or er ikke et problem for meg), millimetrene godt fordelt på zoomringen og litt bråkete autofokus

Er litt tung zoomring, ja. Hva sier du om bildekvaliteten? :)

 

Store politistyrker aksjonerte mot en adresse i Rosenbergsgaten.

Gjett hvilken gate IceFox skal flytte til da? :p

Burn.

Jada! :p

Lenke til kommentar

Har tatt min forpliktende kunde-ønsker-forbedringer runde med Nikon. Rapportert 5 nye produktforbedringsønsker. 4 på kamerahus og 1 på objektiv :)

 

1. Mulighet til å aligne tilt/shift aksene i parallell (tilt/shift objektiver)

2. Forbedring av fokus-servo switch (den har en tendens til å endre stilling ufrivillig)

3. Forbedring av lysmålingsvelger på D3/D3x (i motsetning til punkt 2 er denne rimelig vanskelig å få justert uten å bruke 2 hender)

4. Histogram basert på RAW-data (ikke embedded JPEG thumbnail)

5. Menyvalg for å kunne aktivere VR via AF-ON

 

Gamle ønsker:

1. Voice memo på backup CF (lagres kun på slot 1, selv om man bruker backup på slot2)

2. Active D-Lighting valg: Auto (ble selvsagt gjennomført på andre modeller, men savner firmware oppgradering til D3).

 

Får vente i spenning og se om noe skjer.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Ja, har roet meg litt ned nå. Pratet litt med utleieren også, uten at han hadde nevneverdig fornuftig å si om saken. Fordelen med det som nettopp har skjedd er jo at det nå får litt oppmerksomhet i media, og det vil forhåpentligvis gjøre at noe blir gjort med saken. Men ikke vet jeg. Og nei, politiet jobber vel ikke så mye overtid for tiden.

 

Tror ikke du kan forvente noen voldsom forandring. Narkomane blir fortsatt regnet som mennesker og politiet kan ikke bare kjøre dem ut i skogen og skyte dem. Problemet er at med en gang sosialkontoret begynner begynner å innlosjere rusmisbrukere i et hybelhus, så begynner de vanlige beboerne å flytte ut. Dermed ender man opp med hus som dette, som fungerer som dumpingplass for sosialkontoret for "vanskelige klienter".

 

Jeg bodde selv på et hybelhus i Bergen der husverten inngikk en avtale med sosialkontoret, og etterhvert var det bare ikke mulig å bo der lengre. Det var umulig å få seg en full natts søvn, det var skriking og skråling, politiet var innom for å hente folk en 2-3 ganger i uken, brannalarmen gikk flere ganger i uken fordi noen satt noe på kokeplaten, satt et skudd og så sluknet.

 

Hvorfor bor du forresten på Nygårdshøyden når du studerer på NHH? Ville det ikke være både billigere og mere praktisk å bo i Sandviken eller deromkring? Nå er det over 10 år siden jeg flyttet fra Bergen, men den gang var ihvertfall hyblene på Nygårdshøyden blant de dyreste i Bergen, ettersom de ligger så nært UiB.

 

Over til noe mer fotorelatert. I dag gjorde jeg faktisk mitt første fotorelaterte innkjøp på over ett og et halvt år (om vi ser bort fra det elendige videokameraet jeg kjøpte litt før jul). Et Nikkor 35mm f/1.8 og en Lowepro Micro Trekker er nå mitt... I morgen står street photography og testing av det nye objektivet på programmet.

Lenke til kommentar
Over til noe mer fotorelatert. I dag gjorde jeg faktisk mitt første fotorelaterte innkjøp på over ett og et halvt år (om vi ser bort fra det elendige videokameraet jeg kjøpte litt før jul). Et Nikkor 35mm f/1.8 og en Lowepro Micro Trekker er nå mitt... I morgen står street photography og testing av det nye objektivet på programmet.

Høres ut som om du kan få en trivelig dag.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...