sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Jeg kjenner suget etter en 20mm F/2.8 og en 300mm F/2.8.. bankkontoen min sparker meg i ballene og sier nei, møllene i lommeboka er enige med den. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Hehe.. Men en 300mm 2.8 ser jeg rett og slett ikke poenget i. Gå heller for en f4 til 2/5 av prisen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 af-d 300 2,8 har sett noen svinebillige på foto.no hadde jeg vært sugen på en af-s 300 2,8 VR så hadde banken min klippet av ballene mine og stiftet de til ansiktet mitt. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Nå var jo JPEG-algoritmene til Canon-kameraer av 400Ds generasjon helt avsindig ræva, da. Forskjell i skarphet er markant mellom JPEG og RAW, noe en ikke finner i samme grad i dag. Det er mye mulig at det har noe med saken å gjøre, for det er tilsynelatende ingen fine detaljer igjen å skarpe opp. Hår ol. er bare en pikselmørje. Samtidig er det tydelig at det er optiske svakheter også - ganske kraftig sfærisk feilbrytning ute og går her. Jeg tror rett og slett jeg må holde kjeft om saken - så lenge de er glade og fornøyde vil jeg ikke ta fra dem fotogleden ved å påpeke tekniske svakheter ved utstyret. Endret 2. august 2009 av Anew Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Joda, du må si at de må kjøpe en D3 og 24-70, for det de har nå duger ikke. Og så finner du frem sleggen og knuser 400Den. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) AMEN! Har en kompis som kjøpte 1000D for ikke lenge siden, han er på det stadiet at desto lenger objektivet er jo bedre er det angitte objektivet. Så han ville helst beholde den elgamle 28-80 et eller annet plasthus med fokusmotor som skreeeek hver gang den fokuserte, enn å beholde den nye 18-55... Det morsomme er når jeg skal låne kamera hans, hvis jeg dupper innom Av eller Tv så er'n borte og lurer med en gang på om ikke jeg skal vise han hva jeg stiller på. Når jeg prøver å forklare så er det som å snakke til en vegg og får "vi må ta det senere" :!: Endret 3. august 2009 av Dewil Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 I'm back bitches. Uvant å komme fra strålende sol og 50 grader til det pissregnet her i oslo. Dog har jeg savner regn utrolig mye. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Joda, du må si at de må kjøpe en D3 og 24-70, for det de har nå duger ikke. Og så finner du frem sleggen og knuser 400Den. Jammen D3 har jo ikke grønn auto. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Jammen D3 har jo ikke grønn auto. ..Og heller ikke landskaps- og portrettprogram - hvordan kan man ta landskapsbilder og portretter da?? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Heh - og jeg som akkurat har kjøpt en brukt 135L.. :!: Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Uggh. Og jeg som hadde tenkt meg en 135L utpå høsten en gang. Får satse på at bruktprisene holder seg ut over høsten, noe som slettes ikke er sikkert dersom den nye blir svindyr. 135 1.8L IS hadde dog vært rimelig sweet. Blir sikkert "bare" 2.0 med IS though. Edit: Så på kilden, 135L ble ikke nevnt en eneste gang... :| Endret 3. august 2009 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 .... Min kunnskap om Canon 400D i grønn auto begrenser seg til at det ikke går an å bruke raw, og det er nok neppe aktuelt for disse uansett..... Tror du må be dem bruke motivprogrammene. Da er skarpheten sånn som "den bør være" i det valgte motivprogrammet. Altså annerledes skarphet i landskap, portrett osv.. Tror ikke man kan still noe i grønn auto på noen Canon. Sjekka på 30D og der kan jeg ikke endre skarphet. Sånn. Da skjønner dere kanskje hvorfor jeg skrev det jeg gjorde.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Nå var jo JPEG-algoritmene til Canon-kameraer av 400Ds generasjon helt avsindig ræva, da. Forskjell i skarphet er markant mellom JPEG og RAW, noe en ikke finner i samme grad i dag. Amen. Jeg ble nærmest sjokkert da jeg så forskjellen i skarphet. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 litt dritt på sensoren? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 litt dritt på sensoren? Det var mye for å være f/16 Jeg har forøvring for 4 prikker på min sensor nå. Steget ifra 3 til 4 prikker var forferdelig .... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 "fotografen" på parasailing båten er rimelig pro da! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 "fotografen" på parasailing båten er rimelig pro da! no shit? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 han hadde ett stort kamera med en sånn stor linse foran. Den var kjempesvær så han må være proff! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Skal bestille noe fra USA, og derfor på noen ting. Dette koster tilsammen 250$ Bør jeg sende dette som: UPS Worldwide Express (50$) eller FedEx International Priority (70$) Hvor lang tid bør det ta å sende dette til meg i Norge, og bør jeg sende det som gave? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Hva vil dollarkursen være i november 2009? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå