Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker save for web i PS CS4. Trur faktisk jeg glemte å skarpe opp den avataren jeg har nå.

Hjalp også å velge "none" i metadata - ellers kom det med 5-6k ekstra, og så kom jeg over 10k*).. :D

 

 

 

 

*) ..Som bør økes til minst 20k.

ja akam er gjerrig. Eller hvem det nå er som driver dette nettverket :D

Lenke til kommentar

Hrmpf, Ken Rockwell er en irriterende kar! Han prater hele veien om at Nikon D40 og kit-objektivet er alt du trenger, men er det virkelig det? Nei. For da ville ikke Nikon laget andre kameraer, eller kunder kjøpt annet enn D40. Jeg sitter her og leser reviews og i omtrent annehver setning står det om hvor fantastisk D40 er og om hvorfor du ikke trenger noe annet. Det samme gjelder objektivene. Hva om jeg virkelig vil ha bedre kvalitet på bildene mine? Jaja, det kommer ann på fotografen, men det er mye som ligger i kameraet og objektivet. Du får neimen ikke allverdens med D40 og kit-objektivet, det skal være sikkert og visst.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Fordelen med nettsider er at man bare trenger å besøke de man vil. :)

 

(Og det kan finnes mange gode grunner til at Nikon produserer kameraer som er langt bedre enn det er behov for. Konkurranse og kunder som ikke har oversikt over hva de trenger er nok de viktigste faktorene.)

Lenke til kommentar
Fordelen med nettsider er at man bare trenger å besøke de man vil. :)

 

(Og det kan finnes mange gode grunner til at Nikon produserer kameraer som er langt bedre enn det er behov for. Konkurranse og kunder som ikke har oversikt over hva de trenger er nok de viktigste faktorene.)

Penger er vel det det meste bunner ut i. Alle vil ha mer.

Lenke til kommentar

Huff. Jeg har fått tilsendt en bunsj med bilder fra noen venner vi besøkte i sommer (sommeren er over nå - i morgen er det tilbake til jobb) som er knipset med 400D m/kit i grønn auto, jpeg rett ut av kameraet med standardinnstillinger.

 

De fremstår som så helt fjernt uskarpe at det bare er trist. Er det noen tips jeg kan gi dem ifht. å øke oppskarpingen i kameraet? Min kunnskap om Canon 400D i grønn auto begrenser seg til at det ikke går an å bruke raw, og det er nok neppe aktuelt for disse uansett. Å gi tips om bedre objektiv er nok heller ikke aktuelt.

 

Det er virkelig sjokkerende hvor elendige bilder denne kombinasjonen av kamera og objektiv er i stand til å produsere i ukyndige hender. Det er litt trist å tenke på hvor utrolig mange der ute som tar teknisk sett elendige bilder.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Skjønner meg faktisk ikke helt på folk som kjøper dSLR og kun kjører i auto. Man er interessert i å bruke mange tusen på en ting for å ta bedre bilder, men det hjelper gjerne lite når man ikke orker å ofre et par timer med bruksanvisningen og en fotobok.

 

Min mor er dessverre en av dem. Hun fikk riktignok kameraet i gave da. Tidligere fotografert hun med et Nikon FM(elns) og da satt hun jo faktisk eksponering manuelt. Håper ikke jeg også glemmer kunnskapen min når jeg også kommer i 40-åra. :p

Lenke til kommentar
Skjønner meg faktisk ikke helt på folk som kjøper dSLR og kun kjører i auto. Man er interessert i å bruke mange tusen på en ting for å ta bedre bilder, men det hjelper gjerne lite når man ikke orker å ofre et par timer med bruksanvisningen og en fotobok.

 

Min mor er dessverre en av dem. Hun fikk riktignok kameraet i gave da. Tidligere fotografert hun med et Nikon FM(elns) og da satt hun jo faktisk eksponering manuelt. Håper ikke jeg også glemmer kunnskapen min når jeg også kommer i 40-åra. :p

 

De folka kjøper som oftest dSLR fordi de har hørt at det gir så fantastisk mye bedre bilder.. de tenker ikke over at det ikke er -så- fantastisk forskjell hvis man ikke jobber litt for det..

 

Edit: Forøvrig, faren og mora til dama mi var olympus OM2 brukere i sin ungdom, men da han sa at man stilte dybdeskarpheten med lukkertiden sa jeg at han måtte slå opp i den xx år gamle fotoboken han hadde liggende..

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...