gorpium Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Er det bare meg eller lurer dere andre på hva i alle dager VG mener med nakenhet? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Ja! Var like skuffet som deg, jeg også. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Oh noes. "Hudfargetundertøysjokk i Shakiras nyeste video" burde det ha vært. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Jeg bruker save for web i PS CS4. Trur faktisk jeg glemte å skarpe opp den avataren jeg har nå. Hjalp også å velge "none" i metadata - ellers kom det med 5-6k ekstra, og så kom jeg over 10k*).. *) ..Som bør økes til minst 20k. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Jeg bruker save for web i PS CS4. Trur faktisk jeg glemte å skarpe opp den avataren jeg har nå. Hjalp også å velge "none" i metadata - ellers kom det med 5-6k ekstra, og så kom jeg over 10k*).. *) ..Som bør økes til minst 20k. ja akam er gjerrig. Eller hvem det nå er som driver dette nettverket Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Jadå, filstorleiken skal aukast, ta det med ro. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Der oppdaga jeg save for web, gitt. Spørs om jeg stikker med ei venninne ut i solnedgangen for en shoot etterpå Endret 2. august 2009 av Awesome! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Kan dere slutte å klage? Jeg og visse andre hadde ikke noen problemer med å få filstørrelsen under 10kb i jpg... save for web uten 100% kvalitet fikser biffen.. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Hrmpf, Ken Rockwell er en irriterende kar! Han prater hele veien om at Nikon D40 og kit-objektivet er alt du trenger, men er det virkelig det? Nei. For da ville ikke Nikon laget andre kameraer, eller kunder kjøpt annet enn D40. Jeg sitter her og leser reviews og i omtrent annehver setning står det om hvor fantastisk D40 er og om hvorfor du ikke trenger noe annet. Det samme gjelder objektivene. Hva om jeg virkelig vil ha bedre kvalitet på bildene mine? Jaja, det kommer ann på fotografen, men det er mye som ligger i kameraet og objektivet. Du får neimen ikke allverdens med D40 og kit-objektivet, det skal være sikkert og visst. Endret 2. august 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Fordelen med nettsider er at man bare trenger å besøke de man vil. (Og det kan finnes mange gode grunner til at Nikon produserer kameraer som er langt bedre enn det er behov for. Konkurranse og kunder som ikke har oversikt over hva de trenger er nok de viktigste faktorene.) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Hrmpf, Ken Rockwell er en irriterende kar! Han prater hele veien om at Nikon D40 og *snip snap* Neida, han er også veldig glad i nikon sin 18-200 og leica Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Fordelen med nettsider er at man bare trenger å besøke de man vil. (Og det kan finnes mange gode grunner til at Nikon produserer kameraer som er langt bedre enn det er behov for. Konkurranse og kunder som ikke har oversikt over hva de trenger er nok de viktigste faktorene.) Penger er vel det det meste bunner ut i. Alle vil ha mer. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Dette er London. Blomstene springer ut i august. Ny melding i krypten. Innsatsstyrkene bes rapportere. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Huff. Jeg har fått tilsendt en bunsj med bilder fra noen venner vi besøkte i sommer (sommeren er over nå - i morgen er det tilbake til jobb) som er knipset med 400D m/kit i grønn auto, jpeg rett ut av kameraet med standardinnstillinger. De fremstår som så helt fjernt uskarpe at det bare er trist. Er det noen tips jeg kan gi dem ifht. å øke oppskarpingen i kameraet? Min kunnskap om Canon 400D i grønn auto begrenser seg til at det ikke går an å bruke raw, og det er nok neppe aktuelt for disse uansett. Å gi tips om bedre objektiv er nok heller ikke aktuelt. Det er virkelig sjokkerende hvor elendige bilder denne kombinasjonen av kamera og objektiv er i stand til å produsere i ukyndige hender. Det er litt trist å tenke på hvor utrolig mange der ute som tar teknisk sett elendige bilder. Endret 2. august 2009 av Anew Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Går vel ann å stille oppskarpingen litt opp.. burde ihvertfall være mulig. Ellers så er det muligens ett tegn på at objektivet er av kjent eldre 18-55 kvalitet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Tror du må be dem bruke motivprogrammene. Da er skarpheten sånn som "den bør være" i det valgte motivprogrammet. Altså annerledes skarphet i landskap, portrett osv.. Tror ikke man kan still noe i grønn auto på noen Canon. Sjekka på 30D og der kan jeg ikke endre skarphet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Nå var jo JPEG-algoritmene til Canon-kameraer av 400Ds generasjon helt avsindig ræva, da. Forskjell i skarphet er markant mellom JPEG og RAW, noe en ikke finner i samme grad i dag. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Auto skulle vært forbudt, avsagt, sparket, oppsagt, gravlagt, fjernet, eliminert, planert, hugget, kappet, delt, demontert, brent opp, flambert, grillet, panert, smeltet vekk! Endret 2. august 2009 av Inc Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Skjønner meg faktisk ikke helt på folk som kjøper dSLR og kun kjører i auto. Man er interessert i å bruke mange tusen på en ting for å ta bedre bilder, men det hjelper gjerne lite når man ikke orker å ofre et par timer med bruksanvisningen og en fotobok. Min mor er dessverre en av dem. Hun fikk riktignok kameraet i gave da. Tidligere fotografert hun med et Nikon FM(elns) og da satt hun jo faktisk eksponering manuelt. Håper ikke jeg også glemmer kunnskapen min når jeg også kommer i 40-åra. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Skjønner meg faktisk ikke helt på folk som kjøper dSLR og kun kjører i auto. Man er interessert i å bruke mange tusen på en ting for å ta bedre bilder, men det hjelper gjerne lite når man ikke orker å ofre et par timer med bruksanvisningen og en fotobok. Min mor er dessverre en av dem. Hun fikk riktignok kameraet i gave da. Tidligere fotografert hun med et Nikon FM(elns) og da satt hun jo faktisk eksponering manuelt. Håper ikke jeg også glemmer kunnskapen min når jeg også kommer i 40-åra. De folka kjøper som oftest dSLR fordi de har hørt at det gir så fantastisk mye bedre bilder.. de tenker ikke over at det ikke er -så- fantastisk forskjell hvis man ikke jobber litt for det.. Edit: Forøvrig, faren og mora til dama mi var olympus OM2 brukere i sin ungdom, men da han sa at man stilte dybdeskarpheten med lukkertiden sa jeg at han måtte slå opp i den xx år gamle fotoboken han hadde liggende.. Endret 2. august 2009 av _DSC1233.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå