Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Slettet noen innlegg med barnslig sutring og tilsvar til denne. Et innlegg er også redigert). Har vært litt for mye av krangling og surmuling på fotoforumet i det siste, muligens et resultat av at snittalderen ser ut til å gå drastisk nedover, så gjentakelse vil føre til advarsler og mulig utestengelse (bare for å ha sagt det; dette gjelder ikke bare én av dere).

Denne moderator-reaksjonen skal IKKE diskuteres i tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da håper jeg _Art_ har sagt siste ord i saken. Innlegget stemmer hvertfall bra overens med hvertfall mitt inntrykk av diskusjonen.

Nå, til noe helt annet. Noen her som har vært i Wien og kan anbefale noen fine motiver? Tenker da på noe man tradisjonelt ikke allerede finner på postkort.

Det meste fra Wien er på postkort, så det blir vanskelig anbefale noe spesielt. Det finnes en del vin resturanter som kalles heurigen; de er veldig fine å gå på; og det finnes en del som ikke er over-turistifiserte.

Tom

Lenke til kommentar

Regner med de fleste har fått med seg at jeg heller ber om å få stengt tråden, enn at der planlegges boikott. Det får være opp til hver enkelt om de vil ignorere andres tråder, og man burde ikke måtte føle seg som en gruppe for å gjøre det.

Jeg velger en annen vei enn boikott mot de jeg ikke liker, de jeg ikke gjør det mot klarer å lese det konstruktive i det, mens de som mottar det blir fly forbanna.

-------------------------------------------------------------------

Har fått igjen laptopen nå, 13,4" skjerm,digg!

Velger å innstallere Photoshop CS2 frem til jeg får ordnet problemene med CS3 og konverteringen. Skal se om jeg ikke får postet noe brukbart i løpet av uka! ;)

Lenke til kommentar

wow, drama her mens jeg har vært borte.

Håper på en opprydning, sånn vil vi ikke ha det i foto-delen, vi skal være et godt forbilde :) Liker heller ikke at folk går over til andre forumer. Håper ingen bruker Marius sitt høye temperament på en dårlig måte. Og det blir litt for dumt å skylle på alderen, heller mentaliteten til folket. Men nok fra meg.

Vis noen i de nærmeste uker skal bestille fra USA, så slenger jeg meg på vis det er mulig. Så når pakken kommer til Norge så sender du bare mine varer som postoppkrav til meg(skal skjekke ut om det vil svare seg, siden det jeg skal ha er ikke så dyrt)

Men nå er jeg lei av tog, så nå skal jeg forhåpenligvis falle i en god søvn.

Lenke til kommentar

Hvor har du vært?

Nettopp hjemme fra en lenger tur opp og ned hele akerselva. Trodde jeg hadde ladet opp batteriet, men akk nei, så ble lite bilder. Men en fin tur - opplevde alt fra slåsskamper og flerfoldige tilbud om å kjøpe hasj, til litt "ducklove".

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar
Finst ikkje, du må i so fall konvertere filene til DNG med Adobe DNG Converter, som følgjer med Camera RAW.

Red.: Eller som kan lastast ned her: http://www.adobe.com/products/dng/ (nedlastingslink oppe til høgre).

Leste det nettopp på photo.net...

Da blir det Nikon Capture NX i mellomtiden. Blir et kutt i flowen, men jeg blir tvunget til å mellomlagre alle bildene, dvs NEF, TIFF (Uredigert, utenom konverteringen), TIFF (redigert), TIFF (croppet) og JPG.

NX skal vel også være MEGET bra?

Edit: Må bare få si at du er meget flink på å informere andre om de tekniske emnene, og linke direkte til sider som er høyst relevante. Fant samme side som deg, men ved tifeldighet,

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Finst ikkje, du må i so fall konvertere filene til DNG med Adobe DNG Converter, som følgjer med Camera RAW.

Red.: Eller som kan lastast ned her: http://www.adobe.com/products/dng/ (nedlastingslink oppe til høgre).

Leste det nettopp på photo.net...

Da blir det Nikon Capture NX i mellomtiden. Blir et kutt i flowen, men jeg blir tvunget til å mellomlagre alle bildene, dvs NEF, TIFF (Uredigert, utenom konverteringen), TIFF (redigert), TIFF (croppet) og JPG.

NX skal vel også være MEGET bra?

Edit: Må bare få si at du er meget flink på å informere andre om de tekniske emnene, og linke direkte til sider som er høyst relevante. Fant samme side som deg, men ved tifeldighet,

Ja, han har alltid mistenkelig gode svar på lur.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Capture NX er sikkert bra, dersom du har maskin til å kjøre det. På min laptop med 2gb ram går det sakte som sevje. Virker som dette ikke er uvanlig såfremt du har en monstermaskin. Dessuten hater jeg interfacet.

Lenke til kommentar
Capture NX er sikkert bra, dersom du har maskin til å kjøre det. På min laptop med 2gb ram går det sakte som sevje. Virker som dette ikke er uvanlig såfremt du har en monstermaskin. Dessuten hater jeg interfacet.

Fatter fjerna et ram-kort... Har nå berre 512MB!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...