Dewil Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Ser det er oppholdsvær idag... Noen med interesse for fototur i Bergen? Er dessverre fortsatt i Oslo, og jeg utnytter nok solen til tææning. Er ikke du tææn nok fra før av tenkte akkurat det samme... Synes du så tæææn nok ut på vannski Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Ser det er oppholdsvær idag... Noen med interesse for fototur i Bergen? Bah. Stod opp litt for seint. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) ahh.. godt jeg ikke er alene om å stå opp seint... Lurer litt på om jeg skal ta en tur ut og skyte litt i dag.. formen er mye bedre... Endret 1. august 2009 av Dewil Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Klassiker til glede for nye lesere: En ca sann historie forteller at den berømte forfatteren Ernest Hemingway en gang besøkte en utstilling der den minst like berømte fotografen Irvin Penn, viste sine mesterverk. Hemingway var mektig imponert og ville vite hva slags kamera hr. Penn brukte, siden han tok så gode bilder. Irvin Penn ble åpenbart indignert av spørsmålet og repliserte: ”Si meg, Mr. Hemingway, du som skriver så gode romaner, hva slags skrivemaskin bruker du?”. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) E-620 er stort nok, det er ikke knotete, det kan helt fint brukes med RAW, og jeg lurer på hva i alle dager det er du snakker om? De vet ikke hva de snakker om, dessverre. Nå har jeg faktisk noen timers erfaring med bruk av 620, noe jeg vil tro er mer enn de fleste. Det var irriterende lite og knotete for en som er vant til å ha litt armslag. Å forsøke å betjene noe samtidig som man holder kameraet opp mot øyet er ensbetydende med å stikke seg i øyet med tommelen. Selvsagt blir man vant til det. Man blir vant til alt. 4:3 har jeg en velutviklet aversjon mot etter noen år med digital kompakt. Det kan gjøre nytten sin i noen tilfeller, men jeg liker det ikke som "native" format. Noe helt annet - noen som har tips til noe ok freeware som kan kjøre slideshow av alle jpeg'ene mine (plassert i subdirectories)? Helst vise i full oppløsning, og så "gli" over skjermen. Endret 1. august 2009 av Anew Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Vi lekte litt med en D700 med en Peleng 8mm fisheye påmontert på fototreffet i dag. Det var litt spesielt å se trynet til Ratleto i søkeren og periferisynet samtidig. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 hvordan blir bildene av det? har en 14mm sigma, 8 må være sykt Lenke til kommentar
ElGorillos Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har D90 og det er grønn sirkel i venstre hjørnet i søkeren som bekrefter fokus, om det var dette du tenkte på? Det var nok det vil jeg tro Nikon har på sine hjemmesider noen "skjulte" skatter; en av de - er minisidene med flashbasert informasjon over bruksområdene til utvalgte kameraer slik som D90. Vel verd en kikk. EG Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 hvordan blir bildene av det? har en 14mm sigma, 8 må være syktFikk bare så vidt sett på noen av dem på skjermen på kameraet, vanskelig å vurdere. Får se om Bjørn ("Kopp" her på forum) poster noen av dem etter hvert. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Anew - tror Picasa gjør den jobben bra, jeg bruker den også som screensaver med mine egne bilder. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har D90 og det er grønn sirkel i venstre hjørnet i søkeren som bekrefter fokus, om det var dette du tenkte på? har du det med manuell fokus på eldre objektiver uten lysmåling? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har D90 og det er grønn sirkel i venstre hjørnet i søkeren som bekrefter fokus, om det var dette du tenkte på? har du det med manuell fokus på eldre objektiver uten lysmåling? Kun kit objektivet jeg, og på det fungerer det på manuell fokus. Eldre objektiver uten lysmåling må jeg melde pass ved desverre Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Det funker på D80, og dermed vil jeg tro det gjør det også på D90.. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) kan noen forklare hva jeg skal gjøre da? Jeg blir gal av å lese at alle kan det, men ikke hvordan.. Edit: jeg fant ut av det nå. Men den lignet ikke på samme type som d60. Var nok derfor jeg var forvirret. Endret 1. august 2009 av swahili Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Ser det er oppholdsvær idag... Noen med interesse for fototur i Bergen? Bah. Stod opp litt for seint. Det ble med en tur til fløyen, meg og 50mm`ren. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Lurer på om jeg skal smyge meg ut med 14mm'n min i dag, men aner ikke hva jeg skal skyte da Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Hvor mye ville dere gitt for et nokså pent brukt Nikon D40 med kitobjektiv (er ikke sikker på antall eksponeringer, men det er ikke så altfor mye), Sigma 10-20mm, Sigma 105mm? Alle objektiv har lokk både foran og bak. Kamera og. Lexar 2 Gb minnekort følger med. Og UV-filter til kitobjektivet. Endret 1. august 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Ser det er oppholdsvær idag... Noen med interesse for fototur i Bergen? Bah. Stod opp litt for seint. Det ble med en tur til fløyen, meg og 50mm`ren. Ah. Lenge siden jeg har vært der oppe. Må ta en tur snart. Bruker av Messenger-tjeneste? Lettere å avtale en walk da. Endret 1. august 2009 av gorpium Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Ser det er oppholdsvær idag... Noen med interesse for fototur i Bergen? Er dessverre fortsatt i Oslo, og jeg utnytter nok solen til tææning. Er ikke du tææn nok fra før av tenkte akkurat det samme... Synes du så tæææn nok ut på vannski Siste solen jeg ser på 5 år vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå