Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

500,- og en tyggis.. :/

 

Edit: IceFox, kaffekoppen vinner.. Alle er ikke veldig nyskapende, men det bildet ser veldig innbydende ut og profesjonellt. Hadde passet perfekt til en reklame eller som et bilde i en restaurant. Veldig pent! Ikke alle som skjønner at sånne bilder kommer ikke av seg selv. Enkelthet er the shit :D

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe en dings. Tanken er å få meg en ekstern disk, som dobler som dumpeenhet for minnekort ute i felten.

 

Har funnet denne, men har null peiling på om denne sjappa er til å stole på. Lagerstatus og levering oppgir de heller ikke, og det gir ikke bare positive vibber hos undertegnede. Har ikke lyst til å kaste bort hverken penger eller tid, på noe såpass usikkert.

Såp derfor: Noen som har erfaringer på dingsen og sjappa?

Eller, noen som har bedre alternativer å foreslå?

 

Det er vell Epson sine som er anbefalt.

Lenke til kommentar
500,- og en tyggis.. :/

 

Very funny :roll:

 

Seriøst. Hva er antatt maks pris på en brukt D70?

 

Jeg har solgt unna Pentax og står fritt til å velge system.

Det står mellom Nikon og Olympus.

 

Jeg anbefaler deg å kjøpe et nyere kamera. Du kan jo lese hva de mente i 2004 om dette kameraet: http://www.dpreview.com/reviews/NikonD70/page2.asp

 

Har vel vært diskutert før, og da kom man fram til at skjermen er veldig liten og dårlig, og at 6mp ikke er en fordel i hvertfall.

 

Hvorfor ikke brukt D80 eller D90 i stedet? Jeg vil anbefale deg å spare litt i stedet for å kjøpe noe som strengt tatt er utdatert. Bare mine tanker da.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å kjøpe et nyere kamera. Du kan jo lese hva de mente i 2004 om dette kameraet: http://www.dpreview.com/reviews/NikonD70/page2.asp

 

Har vel verdt diskutert før, og da kom man fram til at skjermen er veldig liten og dårlig, og at 6mp ikke er en fordel i hvertfall.

 

Hvorfor ikke brukt D80 eller D90 i stedet? Jeg vil anbefale deg å spare litt i stedet for å kjøpe noe som strengt tatt er utdatert. Bare mine tanker da.

 

D80/D90 er uaktuelt. Skal jeg ha en ny Nikon, da skal jeg ha D700.

D70'en blir "lekekamera" p.g.a. sync speed.

 

Jeg får en LX3 over helga. Muligens jeg kun bruker denne i en stund framover.

Skal ta meg god tid på å velge ut system.

 

Nikon (D700+50mm+85mm+noe vidt?):

+Sync speed

-Størrelse og vekt

 

Olympus (E-620+kit+25mm+50mm+9-18mm):

+Små hus og små objektiver, reise vennlig.

-sync speed

Lenke til kommentar

Fant en kompakt i en skuff. En Nikon L4 som søstra mi kjøpte en gang etter å ha spurt meg om Nikon var bra. Joda, alt i den prisklassen er nok like bra svarte jeg. Så brukte hun det i en uke, og ga det heller til sønnen sin og kjøpte seg en Canon ettellerannet isteden. Den tok kvelden etter ca ett års bruk, mista i bakken, sølt vann på.. og slikt. Nå har hun min gamle 350.

 

Sønnen liker tydeligvis heller ikke Nikonen, siden han levna det her i en skuff. Jeg så gjennom bildene som var på den, og tenkte at dette var da utrolig kjipt. Så testa jeg litt selv. Får ikke til å ta bilder med den, blir alltid uklart og blitsen blitser(?) så man blir helt hvit i ansiktet. Trodde det skulle være enkelt å bruke kompakt jeg. Mulig dette kameraet rett og slett er for innviklet for meg.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å kjøpe et nyere kamera. Du kan jo lese hva de mente i 2004 om dette kameraet: http://www.dpreview.com/reviews/NikonD70/page2.asp

 

Har vel vært diskutert før, og da kom man fram til at skjermen er veldig liten og dårlig, og at 6mp ikke er en fordel i hvertfall.

 

Hvorfor ikke brukt D80 eller D90 i stedet? Jeg vil anbefale deg å spare litt i stedet for å kjøpe noe som strengt tatt er utdatert. Bare mine tanker da.

 

D80/D90 er uaktuelt. Skal jeg ha en ny Nikon, da skal jeg ha D700.

D70'en blir "lekekamera" p.g.a. sync speed.

 

Jeg får en LX3 over helga. Muligens jeg kun bruker denne i en stund framover.

Skal ta meg god tid på å velge ut system.

 

Nikon (D700+50mm+85mm+noe vidt?):

+Sync speed

-Størrelse og vekt

 

Olympus (E-620+kit+25mm+50mm+9-18mm):

+Små hus og små objektiver, reise vennlig.

-sync speed

 

 

Jeg hadde forresten en enorm og horribel skrivefeil i innlegget mitt :(

 

Hva tenker du å bruke den litt høyere syncspeeden til da?

Lenke til kommentar

Ok - siden IceFix kan spørre (det siste - kaffekoppen er pen, og omtrent like spennende som å se på maling tørke IMHO), så kan jeg også: Hvilket er mitt beste bilde?

 

404673073_AfLQz-XL.jpg

 

153028855_Ug6y3-XL.jpg

 

505128259_JPhNT-XL-1.jpg

 

eller

 

607145347_52A8u-XL.jpg

 

eller et helt annet? Jeg er i villrede... ikke at det har noe å si, siden de alle er sjanseløse i den store konkurransen...

 

Edit: og FWIW så er D70 et genialt kamera. Jeg savner mitt som jeg hadde savnet lillefingeren på høyrehånden min....

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Heldigvis ikke lov! Helt jævlig å bruke forumet da. Og jævlig dritt med andre forum hvor det ikke er noen begrensning på avatarstørrelse. Avatarer med på høyde på 250px og sånt.

 

forum med ingen begrensninger :love:

 

Ok - siden IceFix kan spørre (det siste - kaffekoppen er pen, og omtrent like spennende som å se på maling tørke IMHO), så kan jeg også: Hvilket er mitt beste bilde?

 

liker dette veldig godt, jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...