Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Francis: det er befriende lenge(!) siden jeg brukte noen Unix-type platform, så det tok litt tid før jeg tok den "man woman" greia., men så ble den morsom. :)

 

Er det noen som har peiling på om det er mulig å "lure" en sånn "Logitech Cordless" keyboard/mus-greie til å bruke USB for både KB og mus? Min mottakker har PS/2-kontakt for mus, men det har ikke laptoppen min, og da får jeg kun trådløst tastatur... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Francis: det er befriende lenge(!) siden jeg brukte noen Unix-type platform, så det tok litt tid før jeg tok den "man woman" greia., men så ble den morsom. :)

 

Er det noen som har peiling på om det er mulig å "lure" en sånn "Logitech Cordless" keyboard/mus-greie til å bruke USB for både KB og mus? Min mottakker har PS/2-kontakt for mus, men det har ikke laptoppen min, og da får jeg kun trådløst tastatur... :roll:

wut? har hatt sånn sjæl og aldri brukt annet enn usb :S

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe en dings. Tanken er å få meg en ekstern disk, som dobler som dumpeenhet for minnekort ute i felten.

 

Har funnet denne, men har null peiling på om denne sjappa er til å stole på. Lagerstatus og levering oppgir de heller ikke, og det gir ikke bare positive vibber hos undertegnede. Har ikke lyst til å kaste bort hverken penger eller tid, på noe såpass usikkert.

Såp derfor: Noen som har erfaringer på dingsen og sjappa?

Eller, noen som har bedre alternativer å foreslå?

Lenke til kommentar
Tja, min etterhvert ganske hauggamle Logitech cordless desktop ettellerannet kom med overganger fra PS/2-kontakter til USB. Sikker på at det ikke fulgte med noe sånt? :ermm:

Er sånn nesten flat mottager som ser ut som en halvsirkel? med ca 40 cm ledning med usb og ps2 på samme kabel.

Lenke til kommentar
Er sånn nesten flat mottager som ser ut som en halvsirkel? med ca 40 cm ledning med usb og ps2 på samme kabel.
Neppe, er nok eldre enn som sådan. Min er flat, firkanta og har to PS/2-kontakter (en mus, en tastatur) på samme kabel. Og så fulgte det som sagt med to overganger fra PS/2 til USB. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Tja, min etterhvert ganske hauggamle Logitech cordless desktop ettellerannet kom med overganger fra PS/2-kontakter til USB. Sikker på at det ikke fulgte med noe sånt? :ermm:

Mine er vel så hauggamle at det ikke fulgte med sånne overganger en gang... Jeg hadde noen som gikk motsatt (fra USB til PS/2) en gang i tiden, men det hjelper jo lite. Får vel investere i en separat trådløs mus, da...

Lenke til kommentar
..men du skal ikke lenger enn til fjorden før det er folk, som har båter til alvorlig mange millioner, som aldri burde ha hatt båt. De har ikke peiling på å kjøre dem. Ja, jeg har vært med en kar en gang som har laget baug-spor i samtlige gjestehavner fra Oslo til Jæren - det var flaut! Jeg spurte om å få ta meg av tilleggingen, men det kom ikke på tale :)

 

Har som jobb og forklare ukyndige hvordan båten fungerer,kan nok sitte her og taste noen timer med utrolige historier,alt fra fendring/fortøying til å starte motorene.

 

Det værste er alle dem som ikke forstår at dem har begrenset strømforsyning ombord.

Monterte en 220V omformer ombord i en større båt,men eieren gikk hele tiden tom for strøm lot alt 220v stå på brukte tilogmed komfyr og mikrobølgeovnen på omformeren,selv om båten har strømaggregat ombord.Etter flere forsøk på og forklare eieren mysteriet rundt strøm kom han på en glup ide for og løse strømproblemet,hvorfor ikke la 220v-batteriladeren stå på da lader man jo batteriene og burde ikke få strømproblemer.

 

En av de beste kometarene i år er:"jammen jeg har jo bare kjørt på to ting"

 

Men men! vi får se det positive i det,tjener penger som gress på og reparere :w00t:

Lenke til kommentar
Tja, min etterhvert ganske hauggamle Logitech cordless desktop ettellerannet kom med overganger fra PS/2-kontakter til USB. Sikker på at det ikke fulgte med noe sånt? :ermm:

Mine er vel så hauggamle at det ikke fulgte med sånne overganger en gang... Jeg hadde noen som gikk motsatt (fra USB til PS/2) en gang i tiden, men det hjelper jo lite. Får vel investere i en separat trådløs mus, da...

Får jo sånn logitech med knøttliten usb mottager. funker knall

 

litt mer seriøs sak om 70-200. Hvis noen har sett på bildet, hva er den ytterste gummiringen til tro? noe ala som på den gamle hvor man har knapper for å låse fokus?

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på om det er mulig å "lure" en sånn "Logitech Cordless" keyboard/mus-greie til å bruke USB for både KB og mus? Min mottakker har PS/2-kontakt for mus, men det har ikke laptoppen min, og da får jeg kun trådløst tastatur... :roll:

 

Jepp, det går. Skal fungere med ps2 -> usb adapter. Jeg har akkurat den samme du beskriver.

 

noe sånt skal fungere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...