Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Finnes det noe mer frustrerende enn rengjøring av objektiv og filter? :) Holdt på i en time nå og objektivet og filtere er mer skittent nå enn når jeg startet. Bruker vanguard rensesett, men jeg gjør tydligvis et eller annet feil.

Noen som har noen gode tips til rensesett eller kurs i objektiv/filter rensing?

Lenke til kommentar

Var og hentet Sigma 30mm som hadde vært "hos legen" (dvs justert fokus)i dag, nå ser det ut til å virke bra. Mens jeg tittet rundt på dingser på FotoVideo, overhører jeg en av de ansatte hjelpe en kunde. Det er litt frustrerende å se en godt voksen mann som tydeligvis skulle ha "det beste av det beste" og hadde kjøpt D700 med en "Flerehundremillimeter f/lite" og betjeningen måtte forklare ham forskjellen mellom P, A, S og M og når man brukte de forskjellige.. :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd verre, som jobber på fotobutikk i Stavanger... Hadde en kunde med D700 (som hadde samme problem med P, A, S og M osv forsåvidt), men han skulle ha en ny telelinse da hans 24-120 (?) linse var alt for kort, og Nikkor 70-300 var aaaalt for kort i hans øyne. Så han vurderte Sigma 150-500, men jeg ble ganske forbausa da jeg måtte vise han hvordan man tok av linsa, og hvordan ALT fungerte! Her kjøper man kamera til 18k og vet ikke hvordan man bruker det!? *sukk* Var ganske ekstremt. Det endte opp med at han ikke valgte 150-500 fordi den var for stor, men i stedet kjøpte alle tre nikkor teleconverterne. :wallbash: Går det ann?!

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
ARGH! ikke nevn 35mm... :(

Dårlig erfaring med 35mm? Do tell!

ingen dårlig erfaring nei.. Skulle kjøpe en litt eldre 35mm på finn. Nikon Norge kjøpte den først :( Meg ville ha den...

Får bare med de stygge kantene rundt glassbolla. Tror heller ikke vi har ei så stor bolle i glass.

Mange som bruker en "langpanne" som man har i stekeovnen. Sleng opp noen ark rundt som du reflekterer lyset i ;)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med kombinasjonen mye utstyr og lite kunnskap. Klart de ikke får utnyttet utstyret til det maksimale, men noe må jo pengene brukes på ... De fleste menn på 30+ som skyter dyr gjør det på jakt, og slikt kan fort koste 100k per uke. Foto er ikke dyrt om bare sammenligningsgrunnlaget er spesielt nok.

(Ok – kjenner til ett tilfelle jeg synes det gikk litt langt; en med D3x som synes automatikken på Canon 300D så kjekk ut. :D)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet med kombinasjonen mye utstyr og lite kunnskap. Klart de ikke får utnyttet utstyret til det maksimale, men noe må jo pengene brukes på ... De fleste menn på 30+ som skyter dyr gjør det på jakt, og slikt kan fort koste 100k per uke. Foto er ikke dyrt om bare sammenligningsgrunnlaget er spesielt nok.

(Ok – kjenner til ett tilfelle jeg synes det gikk litt langt; en med D3x som synes automatikken på Canon 300D så kjekk ut. :D)

Må ikke glemme strømmen med flott, dyrt utstyr som havner på bruktmarkedet fordi de innser at de har tatt seg vann over hodet! ;)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet med kombinasjonen mye utstyr og lite kunnskap.

Har nok litt bedre utstyr enn jeg har kunnskap, selv (i likhet med flere her?), men det finnes grenser. Det mest ekstreme jeg har hørt er h*n som kom inn i butikken med en 1D h*n hadde kjøpt for en uke siden og ba betjeningen om å "skru av den teite lyden når man tok bilder"..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

I ettermiddag/kveld var jeg igjen ute for å teste å få bilde av laks som hopper i en foss.

Mislykket tur.

Fikk ett bilde av en som svømte i overflaten istedenfor å hoppe, men man ser ikke at det er en fisk om man ikke vet det fra før. Også ett av en som hoppa i kulpen istedenfor i fossen, så den var alt for nært meg og er helt utafor fokus. :(

Lenke til kommentar
Har nok litt bedre utstyr enn jeg har kunnskap, selv (i likhet med flere her?), men det finnes grenser. Det mest ekstreme jeg har hørt er h*n som kom inn i butikken med en 1D h*n hadde kjøpt for en uke siden og ba betjeningen om å "skru av den teite lyden når man tok bilder"..

*ROFL*!! :D :D

Hehe, Den er nesten epic. Skulle ikke forundre meg om det var sånn derre rik østlending med litt for mye penger mellom henda på en gang opplegg :p..

Glemmer aldri den gangen jeg var på hyttetur oppi Hafsdalen på Geilo og et ungt par hadde kjørt fast Boblen sin( Ny av typen Betle) med sommerdekk midt på vinteren (vinterferien). Dere gjetter aldri fargen på den bilen????

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...