Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er jeg ferdig pakket og klar for Notodden Bluesfest. Tar kun med E-420, 17.5-45mm og 35mm.

Vi snakkes utpå søndag en gang.

Tom

Er det så lang tur at man må pakke da?... :!: God fornøyelse...tror du kommer langt med de objektivene der, kanskje du vil savne tele...?

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Vet ikke jeg. Er if-kunde jeg også, innbo og reise, men har ikke fått med meg at de har noe sånt. Men så er jeg ikke så veldig flink til å lese de mailene fra if heller. Skal egentlig si opp if, men har ikke gjort det. For jeg har reise- og kamerautstyr forsikret hos gjensidige.

Man kan vel egentlig ikke ha to reiseforsikringer. Eller man kan ha dem, men ikke bruke begge i tilfelle skader. Egentlig så slenger jeg vel penger ut av vinduet når jeg ikke får somla meg til å si opp den ene. Skal gjøre det i morra, flytte innbo over til gjensidige og kutte ut if.

PS: Har ikke noen dårlige erfaringer med if, men fikk en fin (dvs lettvindt å få den) kamerautstyrs-forsikring hos gjensidige mens det var vanskelig å få det til hos IF uten masse pes.

Fant denne løsningen inne på if sine nettsider under verktøy eller gratis tillegstjenester, disse to har vist et samarbeid der. Så de må jo ha en viss forpliktelse når de tilbyr en sånn tjeneste, uten å ha lest vilkårene så nøye :D

Lenke til kommentar

Da var D300s ofisiell:

post-26623-1248949952_thumb.jpg

Teksten i sin helhet:

Nikon D300S - bli enda mer kreativ med stillbilder og filmer

DSLR åpner for spennende nye muligheter

Amsterdam, Nederland, 30. juli 2009 - Nikon lanserer D300S, et kamera som utvider mulighetene for dagens kreative fotografer.

Med D300S kan du lage HD-film, benytte raskere bildeopptak på 7 bps og skriving til to kort, CF- og SD, slik at du kan utforske kreativ fotografering på nye måter. D300S er bygget på det kritikerroste kameraet D300, og har den samme 12,3-megapikslers CMOS-sensoren i DX-format, et profesjonelt 51-punkts autofokussystem og EXPEED-bildebehandling i et diskret og kompakt kamerahus.

Robert Cristina, produktsjef for profesjonelle produkter i Nikon Europa, kommenterer det slik: "D300S er utviklet for dagens generasjon av kreative bildeskapere som ønsker å kombinere flotte stillbildefotografier med det kreative potensialet innen videofilm. DX-formatet har en fordel når det gjelder objektivforstørrelse, kompakt størrelse og overkommelig pris, som gjør D300S til en virkelig spennende pakke for alle som ønsker å bli bedre fotografer".

Ta opp og rediger HD-filmer med stereolyd

D300S gir deg større muligheter ved DSLR HD-filming ved at du kan koble til ekstern stereolydkilde, bruke autofokusfunksjon og redigere filmer i kameraet. Støtte for ekstern mikrofon med stereolyd gir mer realistisk lyd ved opptak av filmklipp, og en ny LV-knapp gjør det enklere enn noen gang å veksle mellom stillbilder og film. Du kan redigere filmklipp i kameraet ved ganske enkelt å velge start- og stoppunktene under avspilling. Det nye Type C HDMI-grensesnittet gjør det også mulig å redigere på en HD-skjerm om ønskelig.

To spor for lagringsmedier

D300S tilbyr som det første kameraet i klassen to standarder for lagringsmedier; CF (Compact Flash™) og SD (Secure Digital™), med mulighet for å styre hvordan kameraet lagrer data på mediene. Du kan for eksempel velge å lagre stillbilder i ett format og filmklipp i et annet.

Raskere fotografering, enestående kvalitet

D300S tar bilder med opptil 7 bps, uten at det er nødvendig med en ekstra batteripakke. MB-D10-pakken (ekstrautstyr) gjør det mulig å ta 8 bps, og det blir også mer komfortabelt å fotografere vertikalt.

Kameraet har arvet den banebrytende bildeteknologien fra D300, som for eksempel motivgjenkjenningssystemet med 1005-pikslers RGB-fargemåling, og lynrask autofokus fra autofokussystemet 51-Point Multi-CAM3500, som sammen gir deg nøyaktig autofokus, automatisk eksponering og styring av automatisk hvitbalanse. Bildebehandlingssystemet EXPEED gir deg Nikons kritikerroste bildekvalitet med flotte, presise farger, myke hudgraderinger og fremragende detaljer med et minimum av støy. Samtidig har du all fleksibiliteten til Nikons eksklusive bildekontrollsystem, som gjør det mulig å få frem uttrykket og stemningen du ønsker i bildene dine.

Intuitiv ergonomi

Nikons anerkjente ergonomi er betydelig forbedret. Den samme multivelgeren som ble brukt til D3-serien og D700, med en knapp i midten som starter og stopper filmopptak, benyttes også her. D300S har også en Stille utløser-modus for diskret fotografering, som gjør det mulig for brukeren å styre speilreturen manuelt. Informasjonsknappen forenkler skjermbilder og snarveier til innstillinger som brukes ofte, og den innebygde, utfellbare blitsdiffusoren dekker en bred bildevinkel på 16 mm.

Praktisk ytelse

Høydefinisjons-TFT-skjermen på 3 tommer og 920 000 piksler gir deg utmerket støtte for bildeavspilling og filmkomposisjon. Det er også mulig å vise det virtuelle horisontnivået under filmopptak, hvis det er ønskelig. De mange bildebehandlingsverktøyene i kameraet inkluderer nå en funksjon for å endre størrelsen på bildet og behandle RAW-filer til én av fire forhåndsinnstilte størrelser, slik at det er mulig å gjøre mer i kameraet, og mindre på datamaskinen.

Mer enn bare en "s".

De omfattende D300S-funksjonene er utviklet for alle som har et seriøst forhold til fotografering. De betyr mye mer enn det enkle s-suffikset kan tyde på. Kameraet forener en unik posisjon i Nikons omfattende DSLR-serie med en praktisk blanding av kreative muligheter, profesjonell teknologi, kompakt størrelse og overkommelig pris.

D300S kommer som hus og i to ulike objektivsett: AFS DX NIKKOR 16-85 mm f/3,5-4,5 VR og AF-S DX NIKKOR 18-200 mm f/3,5-5,6 G ED VR II.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Har sett det :p men i grisesinne grunnet jeg ikke var først (synd jeg våkner så sent når jeg er syk) la jeg den ut på pur F...

Akam var jo direkte trege også, fra jeg fikk mailen i dag 08:23 til akam la den ut 09:10 kunne jeg rekt det...

men sn0dig, hva skjer med skifte av avatarer hele tiden? er det 365 challenge på gang?

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...