Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Vet ikke jeg. Er if-kunde jeg også, innbo og reise, men har ikke fått med meg at de har noe sånt. Men så er jeg ikke så veldig flink til å lese de mailene fra if heller. Skal egentlig si opp if, men har ikke gjort det. For jeg har reise- og kamerautstyr forsikret hos gjensidige.

 

Man kan vel egentlig ikke ha to reiseforsikringer. Eller man kan ha dem, men ikke bruke begge i tilfelle skader. Egentlig så slenger jeg vel penger ut av vinduet når jeg ikke får somla meg til å si opp den ene. Skal gjøre det i morra, flytte innbo over til gjensidige og kutte ut if.

 

PS: Har ikke noen dårlige erfaringer med if, men fikk en fin (dvs lettvindt å få den) kamerautstyrs-forsikring hos gjensidige mens det var vanskelig å få det til hos IF uten masse pes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BTW BTW du, (heretter kommer jeg nok til å kalle deg det) så har jeg problemer med å henge med på disse stadige skiftene av nick og avatar.

 

Du, han dere fyrbøter eller hva han nå kaller seg for tida, pluss en del andre, er mildt sagt forvirrende for enkle sjeler som undertegnede.

 

Er det meg du mener? :)

 

btw; har kun DA*50-135mm igjen. Og 2 stk kamerahus på service :wallbash:

 

 

..Og der er dpreviews fulle anmeldelse av Olympus E-P1 oppe.. :)

 

Hmmm... Har veldig lyst på en PEN. Men som de nevner, hodet sier; "nei, vent åse hva som skjer."

Lenke til kommentar
Hmmm... Har veldig lyst på en PEN. Men som de nevner, hodet sier; "nei, vent åse hva som skjer."

Jeg er ikke opptatt av hva som kommer etterpå; det vil alltid være bedre. Men ettersom EP-1 er den første; så vil den bli en samlerutgave. Så for meg er den grunn nok til å kjøpe den. Blir som den originale Olympus XA.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hmmm... Har veldig lyst på en PEN. Men som de nevner, hodet sier; "nei, vent åse hva som skjer."

Jeg er ikke opptatt av hva som kommer etterpå; det vil alltid være bedre. Men ettersom EP-1 er den første; så vil den bli en samlerutgave. Så for meg er den grunn nok til å kjøpe den. Blir som den originale Olympus XA.

 

Tom

Du mener at det da er lett å bli kvitt den igjen?

Lenke til kommentar
Funker bra inne, helt ubrukelig ute.

Kommer jo helt an på. I sterkt sollys er de lite nyttige. Da er en PW eller en synckabel bedre. Bruker Olympus sitt system en del både i dårlig lys og kraftig lys, og normalt er det lite problemer. :)

 

Men når det først blir problemer...

 

Jeg brukte den midt på natta, skulle trigge en 580exII til venstre for meg, og en 430EXII til høyre for meg. Holdt 1D i vertikalgrepet og hadde på 135mm F/2, hva tror du skjer?

Venstre trigges helt fint, men høyre trigges ikke, for IR signalene blokkeres av _solblenderen_

 

ubrukelig.

Det høres sært ut. Olympus bruker blitsen, og i slike tilfeller har ikke slikt noe å si. :)

 

Litt harde spaker der.

Lenke til kommentar
Hmmm... Har veldig lyst på en PEN. Men som de nevner, hodet sier; "nei, vent åse hva som skjer."

Jeg er ikke opptatt av hva som kommer etterpå; det vil alltid være bedre. Men ettersom EP-1 er den første; så vil den bli en samlerutgave. Så for meg er den grunn nok til å kjøpe den. Blir som den originale Olympus XA.

 

Tom

Du mener at det da er lett å bli kvitt den igjen?

Det vil den nok være. Men hvis den er av samme kvalitet som en XA; så må de ta den ut av mine døde hender ;)

 

Jeg har en E-620 selv, og EP-1 kan levere bedre bilder da sensor og prossesor er forbedret; jeg har klådd litt på en EP-1 en og det er et herlig stykke utstyr.

 

Tom

Lenke til kommentar

Du, han dere fyrbøter eller hva han nå kaller seg for tida,

 

Er det meg du mener? :)

:yes:

 

Men du (heretter skal jeg kalle deg også for du), denne formen for mild mobbing må du regne med når du skifter nick og avatar oftere enn underbukse :p

 

PS: Det er et lite snev av alvor under fleipen her. Det er litt frustrerende for enkle sjeler som meg, som knapt nok husker hva jeg selv heter, og skulle holde styr på navne og avatarbyttene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...