Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er situasjonen sånn at Canon har like store problemer med å levere til andre land som Norge. 5DII er back-ordered hos både Andorama og B&H.

 

Jeg snakka med en fra fotovideo idag på tlf. Han sa de hadde ca 24 stykker på ventelista og at de skulle få inn levereanse på fredag. Rundt 27 stykker skulle de få inn, men han nevnte det at han aldri var sikker på hvor mye de faktisk ville få inn. Kanskje 10, kanskje 50. Så jeg spurte når han antok jeg ville kunne få kamera hvis jeg bestillte idag. Han nevnte 1 til 2 uker??? Kan det stemme?

Da har virkelig Canon slått på stortrommene om de leverer 27 til bare FotoVideo. Det samme tilfelle er ikke hos JP. Og da jeg snakket med de hos Foto Jørgen i Bergen fikk de inn én kopi i ny og ne.

Lenke til kommentar
Blir for mye nikoncanon bilder, må spe ut med litt Sony/Minolta.

 

Innhold:

1 stk a900

1 stk a100

1 stk Zeiss 135mm f1.8

1 stk Sony 70-200G f2.8

1 stk Minolta 300 APO G f4

1 stk 28-75 f2.8

1 stk 17-35 Minolta f2.8

1 stk Sony 50mm f1.4

3 stk mellomringer 12-20-36mm

1 stk Minolta 70-210 f4

1 stk blits hvl56am

 

I 1 stk fotosekk.

 

*bilde*

Hvor bor du og har du alarm?

Lenke til kommentar
Blir for mye nikoncanon bilder, må spe ut med litt Sony/Minolta.

 

Innhold:

1 stk a900

1 stk a100

1 stk Zeiss 135mm f1.8

1 stk Sony 70-200G f2.8

1 stk Minolta 300 APO G f4

1 stk 28-75 f2.8

1 stk 17-35 Minolta f2.8

1 stk Sony 50mm f1.4

3 stk mellomringer 12-20-36mm

1 stk Minolta 70-210 f4

1 stk blits hvl56am

 

I 1 stk fotosekk.

 

*bilde*

Hvor bor du og har du alarm?

Ja, jeg har:

alarm, våpen og forsikring og 2 rottweiler :p

Lenke til kommentar
Da har virkelig Canon slått på stortrommene om de leverer 27 til bare FotoVideo. Det samme tilfelle er ikke hos JP. Og da jeg snakket med de hos Foto Jørgen i Bergen fikk de inn én kopi i ny og ne.

 

Ja. Er litt usikker på om dette er noe de bare sier for å få dem til å bestille hos dem. :/ Lurer på om jeg kjøper en PC i mellomtida. Trenger så sårt en å kunne jobbe med bilder osv på som ikke er laptop på 12". Funnet en ganske bra en brukt i bergen til 6000. Quad core, 8gig ram og 8800GTX til litt gaming :DBestiller i såfall denne skjermen med: Noen som har noen meninger om denne skjermen til bilderedigering osv?

Lenke til kommentar
Bestiller i såfall denne skjermen med: Noen som har noen meninger om denne skjermen til bilderedigering osv?

 

Skal du ha OK farger på bildene, så kan du ikke velge TN-panel til skjermen. Enkelt og greit. 262.000 farger og dithering til 16,2 millioner farger er ikke det samme som 16,7 ekte millioner.

 

Men altså, dersom du er storfornøyd med å sitte heeeeelt stille og på nøyaktig samme plass hver gang du skal bruke skjermen, og ikke vil bruke mer penger på en skjerm, så er TN-panel og 160 graders innsynsvinkel helt OK altså. ;)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Kjipe er at skjermene som støtter aRGB er så mye dyrere i stor størrelse. Eizo har en 22" til en brukbar pris i samme område, men om du skal opp på 24" må man betale i underkant av 10 høvdinger.
Hm der satte du meg på noe jeg ikke har tenkt på.

 

Hva skjer egentlig når du redigerer aRGB på en skjerm som ikke støtter dette? Og enda værre, om den er dårlig kallibret? Det er en feilkilde jeg ikke har tenkt på.

 

(Dette kan forresten forklare de store fargeavikene jeg opplever for tida, tida er kanskje overmoden for litt radikale løsninger på de problemene. Her spørs det om det ikke lukter ny skjerm).

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...