arnold_layne Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Noen ganger blir jeg virkelig imponert over hvor mye informasjon som faktisk ligger i RAW-filene. Her er en skikkelig eksponeringsbom etter at jeg midlertidig glemte at jeg hadde satt på spot lysmåling: Etter "litt" justering av eksponeringen i Bibble fikk jeg frem dette. En skikkelig støybombe, men imponerende mye detaljer likevel: Lenke til kommentar
# offline Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Har postet en kjapp gjennomgang av Hoodloupe. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Noen ganger blir jeg virkelig imponert over hvor mye informasjon som faktisk ligger i RAW-filene. Her er en skikkelig eksponeringsbom etter at jeg midlertidig glemte at jeg hadde satt på spot lysmåling: Etter "litt" justering av eksponeringen i Bibble fikk jeg frem dette. En skikkelig støybombe, men imponerende mye detaljer likevel: Jøss.. redda et minnebilde da? Eller hadde du også flere som var riktig eksponert, så dette kun var som en "kan jeg redde det"-test? Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Snakket litt med en kar som hadde fått seg EP-1 i dag. Pent kamera. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Jøss.. redda et minnebilde da? Eller hadde du også flere som var riktig eksponert, så dette kun var som en "kan jeg redde det"-test? Jeg så det heldigvis med en gang, så jeg fikk med meg noen støyfrie korrekte eksponeringer også. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Noen ganger blir jeg virkelig imponert over hvor mye informasjon som faktisk ligger i RAW-filene. Her er en skikkelig eksponeringsbom etter at jeg midlertidig glemte at jeg hadde satt på spot lysmåling: Indeed. Jeg har ved et par anledninger dratt opp ekstremt mye detaljer fra en RAW-fil. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Da har jeg og Icefox kommet oss inn etter en lang dag som ble avsluttet med en shoot. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Tror du resultatet ble bra da? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2009 Ja, det ble 500 bilder av modellen og vi så at et par av de ble veldig brukbare. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Noen ganger blir jeg virkelig imponert over hvor mye informasjon som faktisk ligger i RAW-filene. Her er en skikkelig eksponeringsbom etter at jeg midlertidig glemte at jeg hadde satt på spot lysmåling: Etter "litt" justering av eksponeringen i Bibble fikk jeg frem dette. En skikkelig støybombe, men imponerende mye detaljer likevel: Du kan basert på justering av eksponering av RAW-filen (flere steg) generert HDR, slik at både bakgrunn og forgrunn fikk rett eksponering. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Noen ganger blir jeg virkelig imponert over hvor mye informasjon som faktisk ligger i RAW-filene. Her er en skikkelig eksponeringsbom etter at jeg midlertidig glemte at jeg hadde satt på spot lysmåling: Etter "litt" justering av eksponeringen i Bibble fikk jeg frem dette. En skikkelig støybombe, men imponerende mye detaljer likevel: Men nå er jo havet overeksponert! Det ble veldig bra! RAW er veldig artig å ta vare på. Da kan med sikkerhet vite at man har all den informasjonen som er mulig å utnytte. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Fuck! Det er ikke sikkert at jeg kommer meg til London siden jeg har hatt monokluose for to år siden, noe som setter meg i fare for alvorlige komplikasjoner ved en evnt. svineinfluensa. BITCH! Hvorfor kan man få alvorlige kompikasjoner pga at man har hatt monokluose? Har hatt det jeg også, og pappa har fått svineinfluensasmitten (men ikke blitt syk). Det ville vært litt kjipt om jeg fikk smitten og ble skikkelig syk. Du får spøre FHI! Hørte at de som har hatt monokluose innen så så lang tid står i fare for komplikasjoner. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Du kan basert på justering av eksponering av RAW-filen (flere steg) generert HDR, slik at både bakgrunn og forgrunn fikk rett eksponering. Men nå er jo havet overeksponert! Ja, dette var bare en enkel ti-sekunders justering der jeg økte eksponeringen og endret kamerakurven i Bibble 4 (som jeg bruker som batch-program). I NX2 (som jeg bruker for å redigere enkeltbilder) kunne jeg ha behold eksponeringen på havet og justert forgrunnen/fjellet uavhengig. Dette hadde i så fall ikke vært det samme som HDR. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Fuck! Det er ikke sikkert at jeg kommer meg til London siden jeg har hatt monokluose for to år siden, noe som setter meg i fare for alvorlige komplikasjoner ved en evnt. svineinfluensa. BITCH! Hvorfor kan man få alvorlige kompikasjoner pga at man har hatt monokluose? Har hatt det jeg også, og pappa har fått svineinfluensasmitten (men ikke blitt syk). Det ville vært litt kjipt om jeg fikk smitten og ble skikkelig syk. Du får spøre FHI! Hørte at de som har hatt monokluose innen så så lang tid står i fare for komplikasjoner. Er det noe tryggere å være hjemme om dagen da ? Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Kikket på flickr idagmorges og fant streamen til Børge Ousland. Synes det var litt moro at alle bildene er tagget med "Nikon SUPER COOLSCAN 5000 ED" http://www.flickr.com/photos/borgeousland/ I slike ekstreme situasjoner kan jeg godt se for meg at manuelle kameraer som ikke trenger masse batterikraft for å fungere er mer pålitelige enn digitale kameraer. http://www.flickr.com/photos/borgeousland/3671877514/ Francis Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Noen ganger blir jeg virkelig imponert over hvor mye informasjon som faktisk ligger i RAW-filene. Her er en skikkelig eksponeringsbom etter at jeg midlertidig glemte at jeg hadde satt på spot lysmåling: Etter "litt" justering av eksponeringen i Bibble fikk jeg frem dette. En skikkelig støybombe, men imponerende mye detaljer likevel: Torghatten? Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Jepp syns jeg hadde noe lignende i arkivet Imponert over hvor mye du klarte å hente ut. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 En liten anbefaling til de som kanskje har vurdert å leke med en egen nettside, men ikke er helt sikre på at de gidder – og i alle fall ikke ønsker å gjøre det vanskelig for seg selv: ta en titt på tumblr.com. Har lekt litt med min tumblr-konto en stund nå, synes de har noen veldig elegante løsninger. Jeg bruker den egentlig bare som en korktavle jeg slipper å dra med meg. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Helt jævlig å kjøre på supertynt og lite reservedekk.. en jævel som har skrudd en skrue i dekket mitt i løpet av natten. Må få det fikset i morgen, føles ut som russisk roulette å kjøre sånn som jeg gjør nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå