Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Tommelopp til den første som ser hvilken art det er (selv om det ikke bør være så vanskelig om man er gjennomsnittlig interessert i fugler..):

Aquila chrysaetos :)

Det er vel kongeørn? Bildet viser faktisk en havørnunge*, men det er nærme nok.. :thumbup: til både deg og Dewil. ^^

*Med forbehold om feilinformasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal på fjelltur om en uke og tenkte jeg skulle ha med ei halv med whisky som kveldskos rundt bålet.

Tenkte jeg kunne utvide horisonten og kjøpe noe nytt som jeg ikke har smakt før.

Jeg har smakt og liker; Isle Of Jura - Superstition, Bushmills - Black Bush og lagavulin.

Er det noen som har anbefalinger (bør helst finnes på polet i Sverige)?

www.systembolaget.se

Francis :)

Lenke til kommentar
Tommelopp til den første som ser hvilken art det er (selv om det ikke bør være så vanskelig om man er gjennomsnittlig interessert i fugler..):

Aquila chrysaetos :)

Det er vel kongeørn? Bildet viser faktisk en havørnunge*, men det er nærme nok.. :thumbup: til både deg og Dewil. ^^

*Med forbehold om feilinformasjon.

Jeg ville også gjettet kongeørn. Men som dere jo sikkert har forstått så er jeg ingen fuglekjenner. Grunnen til at jeg tenkte det er kongeørn er vel nebbet og øynene, siden den (voksne) havørna skal ha gult nebb og lysegul øyefarge. Men jeg ser i boka mi at nebbet bare er helt gult hos voksne havørn, og at Iris er brunsvart hos unge havørn.

Ifølge en bok jeg har, "Rovfugler og ugler i Norden": En ung havørn har grå-svart vokshud og grønn-gule føtter mens kongeørn i alle aldre har gul vokshud og gule føtter. (.)

(vokshud: sitat fra boka: "den hos rovfugler ofte gule huden ved øvre nebbhalvdelens feste samt rundt neseborene")

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Skal på fjelltur om en uke og tenkte jeg skulle ha med ei halv med whisky som kveldskos rundt bålet.

Tenkte jeg kunne utvide horisonten og kjøpe noe nytt som jeg ikke har smakt før.

Jeg har smakt og liker; Isle Of Jura - Superstition, Bushmills - Black Bush og lagavulin.

www.systembolaget.se

Francis :)

Caol Ila, 390 svenske for en hel.

Gjett hvem som fikk korrupt kort i gårkveld rett før Terje Tysland kom på scenen? :/

Eneste kortet jeg hadde med også. Damn and blast. Men fikk reddet mesteparten av bildene. Endte opp med 820 brukbare eller korrupte bilde.

Pytt pytt..

Lenke til kommentar

Ikke sikkert det er rett sted å spørre, men det har med foto å gjøre: Hadde endelig gjort et skippertak og laget en fotobok med JP sitt system. Har gjort det en gang før også. Den var ikke veldig stor, 26 sider. Men alt stopper opp når jeg skal sende den avgårde. Får en feilmelding. Prøvde uten å ha Norton aktivert, og prøvde ved å sette sikkerheten lavt. Men det gikk ikke likevel.

Her er medlingen jeg får:

post-92574-1248535661_thumb.jpg

Vet noen noe lurt?

RandiA

Lenke til kommentar

www.systembolaget.se

Tja. Jeg foretrekker litt røyka whiskyer til fjelltur (det passer seg på en måte så godt med bålrøyken). Ardbeg 10 eller Lagavulin 16 er greie, Talisker 10 hvis du liker noe litt mildere som fremdeles har øypreg.

Mortlach Sherry Finished 21 Years
:dribble:

Usle 750 svenske lekepenger? Jeg må en tur over grensen snart.

Lenke til kommentar

http://nikonrumors.com/2009/07/24/nikon-ru...week-recap.aspx

Sukk... Hvorfor, hvorfor må de putte inn ett forbanna SD-kort i D300s?! :dontgetit: Håper virkelig det ikke er sant. Greit nok at forbrukerkameraer har SD-kort, det har jeg ingenting imot, men i ett proff kamera er faktisk CF-kort kjappere! Hvor de i SD verden snakker nå om noen få kort med 45 mb/sek til høsten, så har vi allerede det i CF verden, og her har vi allerede 50 mb/sek og høyere!

NEI til SD i D300s. :wallbash:

Eneste unntaket etter min mening hadde vært hvis de hadde hatt to minnekort slotter, og den ene hadde vært CF og den andre SD. :)

Lenke til kommentar
Fuck! Det er ikke sikkert at jeg kommer meg til London siden jeg har hatt monokluose for to år siden, noe som setter meg i fare for alvorlige komplikasjoner ved en evnt. svineinfluensa. BITCH!

Hvorfor kan man få alvorlige kompikasjoner pga at man har hatt monokluose? Har hatt det jeg også, og pappa har fått svineinfluensasmitten (men ikke blitt syk). Det ville vært litt kjipt om jeg fikk smitten og ble skikkelig syk.

Lenke til kommentar
Randia, får altid lignende error på jp sine fotobøker jeg også.. så jeg ga ganske enkelt helt opp.

Ja, det er synd...tok et skippertak et par dager og laget endelig bok som jeg har tenkt på siden den siste i 2007. Nå har jeg undersøkt litt, og på JP siden kom de med forslag om at man kanskje hadde en gammel utgave av programmet. Jeg har avinstallert et par ganger nå, og slettet rester i registry, tatt på det jeg tror er siste utgave, prøvd ulike nettlesere, men det går bare ikke. Koblet ut Norton også, hvis det var den som stengte. Tror ikke det er noen vits å prøve fra laptop, da må jeg installere der også og får mye arbeid med å overføre filer. Det står på siden for programmet at man kan brenne en CD og levere inn. Nå har jeg tilfeldigvis fått koblet ut disse CD stasjonene på min stasjonære, så det blir ikke aktuelt. Hvis det ikke løser seg, overveier jeg å lage boken et annet sted.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...