Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Driver og leter litt etter en litt eldre 28mm/35mm om dagen jeg. Ikke mye lett å finne brukt :p

"The name of the game" er TOLMODIGHET. Og mens du leter kan du nyte "jaktgleden". Når du så endelig kan legge ned "byttet" er gleden desto større.

 

-Lazy

Sant så sant, lærer å lete mange nye plasser også. Vurderer faktisk også å kjøpe mellomformat av et slag for å putte den på en tiltadapter.

 

@ Lars: Så lenge du har øya med deg når du kjører og ikke kjører i 73 i 40 sonene såå går det fint... Motorsyklister er ikke det billistene ser desverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva betyr følgeskade?
Hvis ledningen på forsterkeren blir ødelagt i frakten så er det en skade. Hvis lederne i ledningen etterpå kortslutter ved bruk, slik at det tar fyr og huset brenner ned, så er det en følgeskade.

 

 

Hvorfor i helsike prøve å ta bilde av himmelen med blits???
De vet antakelig ikke hvordan man skal slå den av.
Lenke til kommentar
..Enda mindre at de kan/skal/bør slå den av. Var i Notre Dame i dag. Skilt ved inngangen med blits forbudt. Flaff-flaff-flaff-flaff - spesielt for å ta bilde av taket. Riiight.
Jo, du får litt den samme følelsen som når du ser noen ta i gang i motbakke på holkeføre med full gass.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Motorsyklister er ikke det billistene ser desverre.

 

Derfor gleder det meg som bilist når jeg ser de komme kjørende med refleksvester. Så utrolig mye lettere å se de.

Lenke til kommentar
Ok! Var redd det kunne bety at som en følge av at de mista forsterkeren i gulvet, så ble forsterkeren dysfunksjonell. Folk kan være så sleipe at det er tilfellet.

Ikke godt å si hva som kan være galt. Kan jo selvsagt være andre ting enn rørene og. Kanskje lurt å få noen eksperter til å ta en titt på den om mulig. Så slipper du/dere å kjøpe nye rør om det ikke er dem. Vet ikke hvor mye det vil koste for alle rørene til den forsterkeren. Til min Bassman kom alle rørene på cirka 1700 kroner, men den har vel kanskje noen flere rør. :)

Lenke til kommentar
Da har jeg vært på bilshow. Nekter å kalle det monstertruck show, da det var så lite interessant at jeg gikk før de i det hele tatt startet opp den ene monstertrucken de hadde. Kommer muligens noen bilder, muligens ikke.

*synger*

Bigfoot and the muscle machines*) - They're Big, Bad, Dirty and Meeeean!

*) Skru ned lyden før du åpner, og spol med det samme frem til 0:52.

 

Men - skal man (og det gjør jeg hermed!) mimre om kule 80-talls serier, så er det en som rager hode og skuldre over det aller meste -

, alias Dai X, alias X Bomber!

 

Gikk på engelsk tv (Sky Channel, tipper jeg), og var knallbra! Dokker, ordentlige eksplosjoner, flammer og røyk!

Men - finnes ikke på DVD.. Uhm! Korreksjon! Det ble sluppet i år! Dæven, den skal jeg kjøpe!! :D :D :D

 

(Hmm - er jeg den eneste på akam som var i aldersgruppen da den gikk og som så den, tro? :D)

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på vanlige småfugler? Tenkte jeg skulle rapportere inn det jeg ser til NOF, men er jo vanskelig når man ikke vet hva det er for slags typer man ser på. Trenger tips til nettsted eller oppslagsbok. Mer info her.

 

Søskenbarnet mitt, som er ornitolog, anbefalte en gang "Gyldendals store fugleguide" til meg - den skal visstnok være veldig bra illustrert.

Har notert det og skal på biblioteket og få sett på den før jeg bestiller. De er sikkert rimelig dyre de bøkene. (Sikkert like dyrt som et billig filter om man sammeligner, men det kan man vel egentlig ikke gjøre.. :!: )

 

..

Du får gjøre som meg. Ta bilde og legg det ut i bildetråden - så får du svar ;)

 

Tom

Nei, jeg kan nok ikke ødelegge den fine tråden med mine uklare bilder. Men jeg har fått svar der jeg spurte, tror jeg iallefall, så jeg anser det som løst. Nesten iallefall.

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på vanlige småfugler? Tenkte jeg skulle rapportere inn det jeg ser til NOF, men er jo vanskelig når man ikke vet hva det er for slags typer man ser på. Trenger tips til nettsted eller oppslagsbok. Mer info her.

 

Søskenbarnet mitt, som er ornitolog, anbefalte en gang "Gyldendals store fugleguide" til meg - den skal visstnok være veldig bra illustrert.

Har notert det og skal på biblioteket og få sett på den før jeg bestiller. De er sikkert rimelig dyre de bøkene. (Sikkert like dyrt som et billig filter om man sammeligner, men det kan man vel egentlig ikke gjøre.. :!: )

 

Her finner du den. :)

 

Var ute på en liten fuglekikketur selv i dag, og endte opp med en del (ikke så veldig bra) bilder av denne krabaten. Tommelopp til den første som ser hvilken art det er (selv om det ikke bør være så vanskelig om man er gjennomsnittlig interessert i fugler..):

post-47575-1248481454_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk Karl Peder. Sparte meg for noen tastetrykk. Den nettbutikken liker jeg godt fra før. Jeg bestilte den likegodt med en gang.

 

Rovfugler er enklere enn småfugler.

----

Det utsagnet.. mente selvfølgelig at de er enklere å artsbestemme. Ser at man kan forstå det som om jeg mener de er enklere å fotografere, og det er de jo ikke så da må jeg oppdatere og forklare påstanden min.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Hvorfor i helsike prøve å ta bilde av himmelen med blits???
De vet antakelig ikke hvordan man skal slå den av.

..Enda mindre at de kan/skal/bør slå den av. Var i Notre Dame i dag. Skilt ved inngangen med blits forbudt. Flaff-flaff-flaff-flaff - spesielt for å ta bilde av taket. Riiight.

 

Med det været som har vært den siste uka (i midt Norge), så vil jeg oppfordre alle til å rette blitsen sin oppover i et forsøk på å åpne skydekket :)

Lenke til kommentar

God dag.

 

Hentet en Hoodloupe på postkontoret idag.

Genialt produkt. Er det andre som har denne?

 

Tenkte jeg skulle komme med en "review", hvor er det best å poste dette?

 

 

Edit: Den er bra å bruke til "chimping" og som søker på kompaktkamera. Har lånt Canon IXUS 870IS hos fattern for å teste. Nå skal jeg ha meg enten LX3 eller E-P1. Hoodloupe blir søkeren.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...