Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gidder ikke å bli med på "hva er lov" diskusjonen kveruleringen, så jeg må bare si at det ligner voldsomt på en Tokina 50-135mm, og da er nærgrensen 1m.

Sånn for å gå litt off-topic.

Kan godt hende. Men ekornet(?) skulle sikkert bare inspisere linsen for ulumskheter. Gjelder jo å ta seg best ut når man først skal bli fotografert. Går ikke med rusk, riper, hakk og det som værre er på linsen da. :)

Bra han hadde solblender og ikke uv-filter da :) De er hakket vanskeligere å holde seg fast i har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Da har jeg startet en bildetråd for Photowalk'en i Trondheim.

Er det noen interesse for en tråd for de beste bildene fra hver bruker i Norge?

Det er sikkert interesse for det. En tråd der alle som var med på en Walk og er medlem av Akam kan legge ut de to bildene som de sender inn til konkurransen. Legg merke til at jeg ikke nevner "Norge" her da jeg deltok på den i Reading, Storbritannia ;)

Tom

Lenke til kommentar
Da har jeg startet en bildetråd for Photowalk'en i Trondheim.

Er det noen interesse for en tråd for de beste bildene fra hver bruker i Norge?

Det er sikkert interesse for det. En tråd der alle som var med på en Walk og er medlem av Akam kan legge ut de to bildene som de sender inn til konkurransen. Legg merke til at jeg ikke nevner "Norge" her da jeg deltok på den i Reading, Storbritannia ;)

Tom

Jeg regna med at du ville være med, ja. Hehe.

Greit, da fyrer jeg opp en tråd til.

Dine 2 beste bilder fra Scott Kelby's Worldwide Photowalk 2009

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Vel, den er jo laga for DX-sensor, så det er forsåvidt et greit kjøp for en D300, men jeg er veldig glad i min 35mm f/2, fungerer flott på gamle filmkamera, fullformat og cropsensorer, som jeg veksler mellom gjevnlig. Tror også kanskje glasset og den generelle kvaliteten kan være bedre i det dyrere f/2-objektivet. Jeg betaler heller litt mer for et objektiv jeg har stor frihet med enn å spare noen kroner for å begrense meg til kameraet jeg bruker akkurat nå.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Noen som tror de har vært innom samtlige 1649 sider i tråden...?

Tror nok det, ja. Skremmende nesten, men er ganske trivelig å følge med på pludringen og de sporadiske hissige engasjerte diskusjonene.

Har vært lenge borte fra forumet nå, mye jobb,oppussing og ferie har tatt nesten all tid. Har likevel fått lest litt forum i ny og ne, spesielt chat og månedsbildetrådene. Disse er helt geniale, mengdevis av flotte og inspirerende bilder vi aldri ellers hadde fått se.

Og så har jeg fått meg en 85mm f/1.8 siden sist. Endelig! Fant en brukt til en fornuftig pris. Enkelte av bruktselgerne forlanger jaggu helt umoralske priser for brukt utstyr.

Nå er det mer feriering som står for tur, om få timer settes kursen mot fjellet. Uten internett, men med kamera :thumbup:

Vi "snakkes" nok om et par ukers tid.

-Lazy

Lenke til kommentar

Fy fsrn i HELVETE så forbanna orgasmisk det er å kjøre sykkelen til fattern. Du bare vrir på gassen og åpner opp og vips opp i 120 før du rekker å tenke på å se på speedpometeret. Har ikke testa den på motorveien enda så tar den ikke høyere opp enn 120 på de veiene her.

/random utbrudd

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på vanlige småfugler? Tenkte jeg skulle rapportere inn det jeg ser til NOF, men er jo vanskelig når man ikke vet hva det er for slags typer man ser på. Trenger tips til nettsted eller oppslagsbok. Mer info her.

Søskenbarnet mitt, som er ornitolog, anbefalte en gang "Gyldendals store fugleguide" til meg - den skal visstnok være veldig bra illustrert.

Lenke til kommentar
Fy fsrn i HELVETE så forbanna orgasmisk det er å kjøre sykkelen til fattern. Du bare vrir på gassen og åpner opp og vips opp i 120 før du rekker å tenke på å se på speedpometeret. Har ikke testa den på motorveien enda så tar den ikke høyere opp enn 120 på de veiene her.

/random utbrudd

Vet du hva de kaller motorsyklister på amerikanske sykehus?

Gonners.

:p

Forøvrig, har du noen gang falt av en bil?

-

I morgen skal jeg fotografere Bare Egil Band, Black Debbath og Surferosa. :D Og i dag blir det Terje Tysland. Wee! :p

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på vanlige småfugler? Tenkte jeg skulle rapportere inn det jeg ser til NOF, men er jo vanskelig når man ikke vet hva det er for slags typer man ser på. Trenger tips til nettsted eller oppslagsbok. Mer info her.

Du får gjøre som meg. Ta bilde og legg det ut i bildetråden - så får du svar ;)

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...