Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjenner til Dimple 15 year? Fikk ei slik ei for noen dager siden, men har ikke testet den enda. Finner lite info om den på nettet også.. Noen av dere som syns noe om den?

 

Edit: Ja, med fare for å skli litt ut så postet jeg denne :)

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Noen som kjenner til Dimple 15 year? Fikk ei slik ei for noen dager siden, men har ikke testet den enda. Finner lite info om den på nettet også.. Noen av dere som syns noe om den?

 

Edit: Ja, med fare for å skli litt ut så postet jeg denne :)

Det er bare en ting å gjøre. Sprette flasken og prøve ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Restetorget er fint å ha når man er distré og glemmer å søke skole i mars.. Allmennlærerutdanning here I (forhåpentligvis) come! ^^

Ellers kjøpte man Spyder3 Pro i går, og synes at skjermen fikk betraktelig varmere farger etter kalibreringen - nesten så man tror at noe ble feil her, men det ble det vel sikkert ikke..

Lenke til kommentar
Restetorget er fint å ha når man er distré og glemmer å søke skole i mars.. Allmennlærerutdanning here I (forhåpentligvis) come! ^^

Ellers kjøpte man Spyder3 Pro i går, og synes at skjermen fikk betraktelig varmere farger etter kalibreringen - nesten så man tror at noe ble feil her, men det ble det vel sikkert ikke..

Mulig at det ble feil. Men hvis skjermen var fryktelig gal i utgangspunktet, da blir referansen din og feil. Mao. det er svært vanskelig å vurdere dette rett etter en kallibrering.

 

Hvis ikke du finner opplagte feilkilder ved prosedyren din, så ville jeg latt det modnes litt hvis jeg var deg. Behold de nye innstillingene, og bruk dem aktivt et par timer, til øynene dine har tilpassa seg dem. Gå så tilbake og se om du mener det samme.

Lenke til kommentar
Jeg drister meg å spørre om noen har erfaring med SB-R1C1? det virket som en greiere løsning enn å slite med å sette opp blitsstativ etc når jeg skal fotografere enklere ting som blomster og enklere portretter (close ups)

Ta en titt på videoen til Moose Peterson, så får du et lite innblikk i blitsen.

 

Nå er ikke blits bare en blits. Om du ikke gidder å ta deg tid til å sette opp utstyr kan du ikke akkurat si at du bryr deg om utfallet.

SB-R1C1 er ekstremt små lyskilder og vil gi et hardt lys. I de fleste tilfeller vil det lønne seg å bruke litt tid på å sette opp et stativ med paraply eller softbox.

Et annet alternativ er å kjøpe en ringblitsmod fra Orbis eller Ray Flash som du bare stapper Speedlighten inni.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Jeg drister meg å spørre om noen har erfaring med SB-R1C1? det virket som en greiere løsning enn å slite med å sette opp blitsstativ etc når jeg skal fotografere enklere ting som blomster og enklere portretter (close ups)

Ta en titt på videoen til Moose Peterson, så får du et lite innblikk i blitsen.

 

var ikke noe video knyttet til den der - virket som den var fjernet, tittet rundt på siden.

Lenke til kommentar

For å spare miljøet la jeg til .no istedet for å skrive Interfoto på Høvik hadde den på lager når jeg var innom sist, og kan sikkert bestilles via nettbutikken ;-)

 

Et øyeblikk leste mitt trøtte hode "Burde være kurrant å skaffe på nettet eller via lokal butikk. Interfoto.no tror jeg hadde den [Nocton 35/1.2] på lager sist jeg var innom".

 

:p

Lenke til kommentar

Siden rir 2 hester om dagen så åpner det for mer forvirring enn vanlig. Olympus folket som er her, hva slags lysmåler innstilling bruker dere mest ? Dette gjelder Olympus E-P1 og den har vel mye av det samme som par av de siste modellene til Olympus av teknologi og funksjoner.

 

AF n på E-P1 har 2 valg, enten en som står permanent i senter, og en som jodler rundt på skjermen som en full russ. Antar at jeg ikke er helt på jordet at disse 2 fokuserer på samme måte, bare sikter på det som er innenfor den grønne firkanten ?

Lenke til kommentar

Jeg bruker spot, uansett hva jeg bruker.

 

Men Matrix fungerer normalt helt finfint det også.

 

Helsikes helvete, Innis & Gunn er et maltete øl. Som å drikke karamell. Hm.

 

Ganske godt, men ikke mer enn en flaske i uken, tror jeg.

Høres noe spesielt ut - tittet litt på sidene deres.

 

Tom

Minner faktisk ørlite om Invernes Cream, eller one sånt i smaken.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Jeg drister meg å spørre om noen har erfaring med SB-R1C1? det virket som en greiere løsning enn å slite med å sette opp blitsstativ etc når jeg skal fotografere enklere ting som blomster og enklere portretter (close ups)

Ta en titt på videoen til Moose Peterson, så får du et lite innblikk i blitsen.

 

Nå er ikke blits bare en blits. Om du ikke gidder å ta deg tid til å sette opp utstyr kan du ikke akkurat si at du bryr deg om utfallet.

SB-R1C1 er ekstremt små lyskilder og vil gi et hardt lys. I de fleste tilfeller vil det lønne seg å bruke litt tid på å sette opp et stativ med paraply eller softbox.

Et annet alternativ er å kjøpe en ringblitsmod fra Orbis eller Ray Flash som du bare stapper Speedlighten inni.

 

ps! Jeg er ikke veldig interessert i din mening om hva jeg ønsker å bruke tid på hele tiden, noen ganger har en med seg, andre ganger er det greit med en annen løsning. Merkelig nok er jeg fornøyd med lyset jeg får uten bruk av softbox hittil, så ellers tall :)

Lenke til kommentar
ps! Jeg er ikke veldig interessert i din mening om hva jeg ønsker å bruke tid på hele tiden, noen ganger har en med seg, andre ganger er det greit med en annen løsning. Merkelig nok er jeg fornøyd med lyset jeg får uten bruk av softbox hittil, så ellers tall :)

Christian86, passe blodtrykket ;) Man skal da ikke være fornøyd med resultatet, alltid strebe etter det bedre uansett hvor godt fornøyd man er. Forresten, skjedd noe nytt på mellomformat fronten for din del?

 

Softbox/octabox er pes å drasse på, men du blir belønnet med mykere og penere lys.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
ps! Jeg er ikke veldig interessert i din mening om hva jeg ønsker å bruke tid på hele tiden, noen ganger har en med seg, andre ganger er det greit med en annen løsning. Merkelig nok er jeg fornøyd med lyset jeg får uten bruk av softbox hittil, så ellers tall :)

Christian86, passe blodtrykket ;) Man skal da ikke være fornøyd med resultatet, alltid strebe etter det bedre uansett hvor godt fornøyd man er. Forresten, skjedd noe nytt på mellomformat fronten for din del?

 

Softbox/octabox er pes å drasse på, men du blir belønnet med mykere og penere lys.

hm - hva snakker du om? :p

Er bare småli lei av folk som skal kommentere personlige ting, som ikke angår spørsmålet - får jo det hele tiden føles det som :)

 

Vel - kanskje, og jeg vet vi to har diskutert det før, men jeg føler at jeg liker det jeg har, og enn så lenge da når jeg er fornøyd, så ser ikke jeg noe hensikt å bli belært om hva jeg skal mene, eller føle nærmest. Jeg spurte ganske enkelt etter andres erfaringer, og har vel allerede bladd igjennom 20 sider på flicker med diverse portrettbilder med R1C1. Mange av de bare tatt med R1c1 settet alene.

 

Hva angår mellom - tja, jeg er nå nyskjerrig (og jeg regner vel med at noen slenger kommentarer nå) - men får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...