Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe så helvettes tøft. Har lurt lenge på hvordan det ser ut. Noen ide om lukkerhastigheten på 5D'n de har brukt i filmen?

Uvisst, men de to av de andre husene ble kjørt på 1/1000 sek, så sikkert det samme.

Er forresten syv filmer der.

Ganske godt illustrert hvor mye vibrasjoner speilet lager.

 

Video 1: Canon 5D, lukkertid på rundt 1-125 til 1/200s.

 

Video 5: Canon 50D, jeg trur lukkertiden er på noe rundt 1/60 - 1/200s. 1/250s er maks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg har solgt enda et bilde, og det vil si at nå er 7 bilder solgt. Jeg er kjempefornøyd. :wee:

Gratulerer. Har utrolig lyst til å ha en utstiliing selv, men aner ikke hvor jeg skulle hatt det, og regner med at det er dyrt (spørs vel på hvor man har utstillingen). Så er jeg jo redd for at ingen ville hatt bildene f.eks. Har du (eller andre) erfaringer/tips å dele?

Lenke til kommentar
Håper noen med litt peiling på størm kan hjelp meg meg dette.

 

Hvordan går det å bruke en lader som gir 19V - 3.42A (65w) som en laptop som har en input på 19V - 4.74A (90w). Har prøvd i et par sekunder bare for å se om den faktisk lader, og det gjør den. Men er litt redd for at det vil stresse laderen over lengre bruk. Begge er til Asus og polariteten er selvfølgelig den samme.

 

Noen som vet? :=

 

Det går helt fint helt til laderen din ryker, da den er beregnet på en maks ladestrøm på 3.42 Ampere, eller 65 Voltampere/Watt.

 

Men siden den leverer en spenning tilsvarende den laptopen din skal ha, så vil dette fungere helt fint. Helt til, som jeg sa, til laderen, evt. sikringen i laderen din ryker.

Lenke til kommentar

ustedalen: Er det store prints du selger, og i hvilken prisklasse dreier det seg om?

Tenker også på å selge, store utskrifter når/om jeg får skikkelige blinkskudd og redingeringen sitter. Bare det å dekke kostnadene ved print ville gjort meg lykkelig, :)

Lenke til kommentar
Gratulerer. Har utrolig lyst til å ha en utstiliing selv, men aner ikke hvor jeg skulle hatt det, og regner med at det er dyrt (spørs vel på hvor man har utstillingen). Så er jeg jo redd for at ingen ville hatt bildene f.eks. Har du (eller andre) erfaringer/tips å dele?

En utstilling er utrolig dyrt. Jeg fikk ingen støtte (trafo mente jeg ikke var original nok eller noe), og måtte derfor betale utgiftene ut av egen lomme. Og når det kommer til print, film, kjemi, passpartout, rammer og frakten på dem (greensrammer.no) så kom utstillingen på nærmere 10 000 kroner (jeg har hittil tjent inn 12 000, og går akkurat i pluss). Enkelte utstillingslokaler tar også betalt for å stille ut, men min gjør det gratis.

 

Men noen tips? Ring et utstillingslokale, presenter deg og det prosjektet du vil stille ut for så å sende dem en mail med bilder. Det kan være du er heldig. :)

 

ustedalen: Er det store prints du selger, og i hvilken prisklasse dreier det seg om?

Tenker også på å selge, store utskrifter når/om jeg får skikkelige blinkskudd og redingeringen sitter. Bare det å dekke kostnadene ved print ville gjort meg lykkelig, :)

Jeg har to prosjekter, den ene hvor det er 4 bilder i 50x70 cm som selges for 2000 kroner stykke. Det andre for det er 16 bilder i 40x40 cm som selges for 1500 kroner stykket. Alt er med passpartout og ramme.

 

 

Nå er det dessuten gjort. Jeg blir en Leica M6 eier iløpet av august måned. Nå er det bare å finne seg objektiv. :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Burde være kurrant å skaffe på nettet eller via lokal butikk. Interfoto.no tror jeg hadde den på lager sist jeg var innom.

 

Jeg finner faen ikke blitsstativbraketten som fulgte med min SB-600, altså den "skoen" man bruker for å kunne feste blitsen på et vanlig stativ. Hvor i huleste kan jeg få tak i noe sånt her på berget?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...