Farner Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Begynt å snuse, Mads?! Bake eller pose? er jo pose... Enklest det! Pose er for pyser haha.. venta jo nesten på den! holder meg til poser jeg likevel Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) 1. Backup-funksjonen i Lightroom er nyttig 2. Backup er nytting Svettet litt da jeg trodde noen locationbilder hadde gått i vasken. *puh* Edit: Vil det ta lang tid å konvertere 600 GB med CR2/NEF-filer til DNG? ^^ Endret 19. juli 2009 av gorpium Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det vil sikkert ta deg ca så lang tid at vi har begynt med ett nytt format istede for .dng innen du er ferdig tenker jeg =) Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Har begynt nå. Tar det bunkevis. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg har brukt lightroom en del på jobb i det siste, og er det bare meg, eller er det utrolig tregt? Nå tenker jeg både på redigeringen og ikke minst eksporteringen av bilder. Jeg jobber på en ganske solid PC. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg må være gal siden jeg har bestemt meg for å sykle ned til havet for å ta bilder nå. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg har brukt lightroom en del på jobb i det siste, og er det bare meg, eller er det utrolig tregt? Nå tenker jeg både på redigeringen og ikke minst eksporteringen av bilder. Jeg jobber på en ganske solid PC. hvor jobber du? men ja, lightroom er for treigt om du har sånn nogenlunde stort volum. bridge er MYE bedre for fotografer som har volum, og behov for litt hastighet. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Enig! Har prøvd meg litt på Lightroom, men synes det går treigt. Bridge har jeg ikke utforsket noe særlig. Var bortpå det for noen år siden når det fortsatt var på beta stadiet. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Lightroom != Bridge Det går rimelig kjapt hos meg. Merket dog nedgang i ytelsen etter v2 kom på banen med mange flere funksjoner. Kjører 64-bit versjonen med 8 GB minne. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det går kjapt fordi du har lavt volum på bildene. Lightroom er ikke spesielt godt å bruke om du har masse bilder. Elsker Lightroom hjemme, men ikke akkurat tingen på jobb. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Har Lightroom hjemme, men sliter med det der også Veit ikke hva som regnes som stort volum, men har vel organisert om lag 40 000 bilder. Endret 19. juli 2009 av Milt Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg opplever at Lightroom er grusomt tregt med store filer (100+ MB TIFF). Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Driver å prøver ut ACDsee Pro 3 Beta - det ser ut til å bli et spennende program. De har lagt seg på en mer lightroom aktig arbeidsflyt, men har beholdt en del av det som ACDsee er god på - organiesering. Ser brukbart raskt ut også. Største minus sålangt er mangel på støtte av E-620 ORF-er. Men da finnes det jo DNG konverteren til Adobe. Tom Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Skal prøve den jeg også. Hadde forgjengeren en gang i tiden. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det går kjapt fordi du har lavt volum på bildene. Lightroom er ikke spesielt godt å bruke om du har masse bilder. Elsker Lightroom hjemme, men ikke akkurat tingen på jobb. Det er sant. Det meste jeg har hatt i en katalog er vel rundt 15k filer. Ellers har jeg sansen for å dele opp i flere kataloger - noe som gjør at jeg ikke mister alt av endringer om jeg mister den. Prøv å jobbe med ekstremt store panoramaer. Der går ting treigt. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Bare jeg som syns dette er ekstremt? Ingen redigering utenom fargene.. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Scannede bilder på 150mb + er py å jobbe med i lightroom. Arblablablabla. Kanskje jeg ikke burde jobbe med dem der men heck. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 DET var kort og brå DOF, hvordan i... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 nesten Sånn forstørrelsesglass man ser på insekter ol med Fant ut at det var litt gøy å leke med det ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå