Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I love Cookies :yes:

 

 

Må bare le. Han er morsom og har rett.

 

"Camera's, they're just a tool. Buy it, use it and forget it."

Absolutt..

 

 

Og hvorfor vi ikke fungerer slik og nlir fanboys forteller denne mannen: http://www.ted.com/talks/dan_gilbert_resea..._happiness.html litt over halvveis i filmen kommer den flotte forklaringen.

 

In short for dere som ikke gidder å titte.

 

Du får rangere 6 bilder, du blir fortalt at du kan få en av de 2 (3 eller 4) i midten. du velger selvfølgelig det du synes er best, nr 3. la det gå en stund og du får samme valget igjen med de samme 6 bildene, nå er bilde nr 3 mye bedre og nr 4 mye dårligere enn de var sist. Hadde du valgt motsatt hadde bilde nr 4 hvert helt konge i forhold til nr 3. Dette skjer fordi vi liker best de tingene vi kjenner til eller er kjent med.

 

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

La inn Windows 7 igår og må si jeg liker det. Mye mer responsivt enn Vista!

 

Får jeg skanneren til å funke (ikke testet enda) beholder jeg det nok.

 

Er det noen som vet om en tredjeparts applikasjon til å behandle fingeravtrykkleseren i Windows 7? I Vista brukte jeg HP sin programvare, men den fungerer ikke i Windows 7.

 

Francis

Lenke til kommentar
Kobler du en D40, D50? eller D70 og blits via PC sync kabel eller phottix'ene dine får du sync speed på mye mer enn 1/500s.

hvordan er det mulig? får ikke trigget raskere enn 1/250 jeg as. hvis jeg går raskere med lukketiden får jeg jo den berømte svarte streken. det er jo lukkeren som begrenser den, og når lukkeren ikke åpner for hele sensoren av gangen ved raskere hastigheter enn 1/250 så får man et svart felt.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

D40/D70 har mekanisk lukker på trege lukkertider og elektronisk lukker på raske lukkertider. Den mekaniske lukkeren holder seg åpen ved raske lukkertider.

 

TTL tilkoblet blits = 1/500s

Non TTL - opp til 1/4000s eller hva blitsen/triggeren etc. klarer.

 

Det er skikklig møkkavær ute, mulig jeg starter å lage "strobist" tråden. Da får jeg lært meg en del ting samtidig. Jeg tenkte jeg skulle vente med å lage tråden til jeg hadde kjøpt en LX3. Med LX3 kan jeg vise hvordan bildene blir med raske lukkertider, nå kan jeg bare gå til 1/180s. Overskyet regnevær målte jeg til 1/500s ved ISO 100 og f/5.6 Jeg må blende helt ned til f/9 - f/10 for å komme ned i 1/180s uten å overeksponere de regntunge skyene. På f/9 - f/10 må jeg ha mer styrke på blitsen, som igjen gjør til at batteriene tømmes kjappere og ladetiden blir lengre.

 

Pentax har dårlige 1/180s. og det er ikke mulig å overstyre dette. På 1/200s. trigger ikke blitsene. Dette er faktisk grunn nok til å ikke kjøpe Pentax hvis man skal drive med blitsfotografering.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...