Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier ikke at jeg ikke ville ha brukt det, for som du sier, så har det fått rimelig god kritikk. Det er flere situasjoner hvor jeg selv ønsker et kompakt lite DSLR som er godt nok til at man ikke gremmer seg. Er jo en hel del som kjøpte 500D etter det kom. Fotografer flest liker lite grepet på xxxD modellene til Canon - da spesielt uten vertikalgrep.

 

Tror begge de to med et lyssterkt objektiv hadde passet for en del som vil ha noe lett og enkelt å ta med seg på ymse anledinger.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen billige løsninger for trådløs trigging av blitz?

 

Ser at sider som dealextreme.com og focalprice.com har masse forskjellig, men er en smule skeptisk til om hvor godt de vil fungere.

phottix, billige og gode. Min phottix pt-04tm har over 30m rekkevidde, null stress, ikke en eneste misfire enda.

 

Bortsett fra den ene jeg drepte med loddebolten men...

 

men me is suprized, D40 har blits synk på 1/500s pro D700 o.l. har bare 250 :§

http://www.kenrockwell.com/nikon/d5000.htm#comp <<<------

 

Enig der Gorpium...

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
poppa innom gud en tur nå, http://www.kenrockwell.com/ seriøst han må lære noe som heter webdesign. Nesten på høyde med arngren

Tjatjo.

 

Jeg må innrømme at siden ikke roper "toneangivende for svært mange fotografer", men den fungerer.

 

Jeg kommer herved med beviset på at Ken Rockwell tar en kraftig mix av flere forskjellige typer dop om morgenen før han står opp:
I prefer the non-IS 18-55mm as being sharper, especially when considering the non-IS 18-55mm's lack of lateral color.

 

linketylinke

Fnis.

 

Nerd sites and specs can't tell you this, but try to go out and shoot them, and with Canon, it's tougher to get the camera to go.

 

Nikon just shoots, while Canon always seems to bog me down behind more clicks in more menus.

 

:D *Douche-alert*

Det er det mest fjompete jeg har hørt.

 

Jeg brukte ti hele minutter på å sette manuell hvitbalanse med et D700. Da jeg fikk E-400 og hørte om funksjonen klarte jeg å aktivere manuell hvitbalanse på fn-knappen og benytte det i løpet av et minutt. Etter det tok det ett sekund å trykke på fn-knappen og peke på en boks med Skruf (de er hvite, hvite papirark er litt blå).

 

Første gang jeg forsøkte det samme med et Canon-kamera tok jeg et bilde av en Skrufboks, trykte "Menu" og satte manuell hvitbalanse i løpet av et halvt minutt. Nå gjør jeg det på 10 sekunder.

 

Med D700 bruker jeg fortsatt ti minutter.

 

:p

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen billige løsninger for trådløs trigging av blitz?

 

Ser at sider som dealextreme.com og focalprice.com har masse forskjellig, men er en smule skeptisk til om hvor godt de vil fungere.

phottix, billige og gode. Min phottix pt-04tm har over 30m rekkevidde, null stress, ikke en eneste misfire enda.

 

Bortsett fra den ene jeg drepte med loddebolten men...

Ser at det er utrolig mye som ligner på phottix på de to sidene jeg nevnte, men tror nok det er greit å gå for noe som er testet av andre. :thumbup:

 

Hvor er det forøvrig billigst å kjøpe phottix? Eneste jeg har funnet av norske sider er fotopia.no hvor de koster 599, 799 og 999 avhengig av antall mottakere.

Lenke til kommentar
http://cgi.ebay.com/Phottix-Tetra-PT-04-II...%3A1%7C294%3A50 ddenne er tingen..

 

Når jeg kjøpte så handla jeg hos fotopia. Skal se om jeg finner ut hva jeg betalte da..

 

jo da, jeg kjøpte sett med 3 mottagere til 999. :p kaffebrus hadde de en gang også, litt billigere enn fotopia. men ebay er billigste

Sett med tre mottagere til 360 spenn og gratis frakt vil jeg påstå er en hyggelig pris.

 

Ser at 430EX II ikke står på listen over støttede blitzer though, men det ville da være rart om det er tilfelle, siden det ser ut som den støtter de fleste andre blitzer fra Canon. :ermm:

Lenke til kommentar
http://cgi.ebay.com/Phottix-Tetra-PT-04-II...%3A1%7C294%3A50 ddenne er tingen..

 

Når jeg kjøpte så handla jeg hos fotopia. Skal se om jeg finner ut hva jeg betalte da..

 

jo da, jeg kjøpte sett med 3 mottagere til 999. :p kaffebrus hadde de en gang også, litt billigere enn fotopia. men ebay er billigste

Sett med tre mottagere til 360 spenn og gratis frakt vil jeg påstå er en hyggelig pris.

 

Ser at 430EX II ikke står på listen over støttede blitzer though, men det ville da være rart om det er tilfelle, siden det ser ut som den støtter de fleste andre blitzer fra Canon. :ermm:

Den støtter den også, alle blitser blir trigget likt, kortslutning av midtre leder mot jord.

 

genial side den Ted.com

Morsom sak om å bestemme seg

http://www.ted.com/talks/dan_gilbert_resea..._happiness.html

Lenke til kommentar
De har nok bare ikke oppdatert. De Cactus-triggerne jeg kjøpte funket med 430EX, men hadde mange uønskete trigginger, så brukete de kun med 540EZ. Håper problemet er fikset med de nye "ebay-triggerne".

 

(ikke at jeg kjøper noe annet en PW igjen)

Noe av problemet ditt der er hotshoen, den mister kontakten med midrte leder når du låaser blitsen pga pinnen som går ned. Bruk heller en sync kabel og heng phottix på siden...

Lenke til kommentar
men me is suprized, D40 har blits synk på 1/500s pro D700 o.l. har bare 250 :§

http://www.kenrockwell.com/nikon/d5000.htm#comp <<<------

Kobler du en D40, D50? eller D70 og blits via PC sync kabel eller phottix'ene dine får du sync speed på mye mer enn 1/500s.

 

 

 

 

Jeg har Cactus Wireless Flash Trigger Set V4 og noen ekstra Cactus Wireless Flash Receiver V4. Koster i underkant av 300kr. inkl. frakt for triggerpakken og 180kr. inkl. frakt for en ekstra mottaker. De er små og helt greie til den prisen.

 

 

Irriterende å sitte fast i tenkeboksen.

Holde meg til Pentax eller bytte til Nikon D700? :shrug:

 

 

 

Edit:

"Spol" fram til 5:00 og lytt. :p Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...