Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

3908 ord, 10 sider + forside, sammendrag og kildehenvisninger.

Egentlig en helt ordinær semesteroppgave som man bruker et par dager på å skrive, men i år passet det sykt dårlig mtp. eksamen.

 

Word. Verktøy - Ordtelling.

 

Høres ikke særlig fristende ut.. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev 68 sider (og det er ikke inkludert forsider, innholdfortegnelse og sider med kun bilder) i 9. klasse med skriftstørrelse 12 og enkel linjeavstand. Enkelte bilder innimellom, men ikke store greiene. Var om alle kjente forfattere og tekster i alle de litterære periodene (nasjonalromantikk og alt det der dritet). Så det så.. :)

 

Og når 3908 ord blir 10 sider, kan dere tenke dere hvor mange ord som var skrevet når jeg skrev 68 sider. ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått meg domene og webhotell som burde være oppe å gå om et par dager. www.thomasha.net er domenet og hostes hos Pro ISP. Endelig kommer det til å gå litt raskere i gallerivisningen, samt mer stabil oppetid. Har til nå hosta siden på serveren til en kompis som han har hjemme. Da skal det ikke mer til enn at en TP detter ut under støvsuging, så er siden min nede. :p

 

Litt OT, men litt relevant siden det er en fotoportefølje.

Lenke til kommentar

Lønna nærmer seg og jeg har begynt å se på et par ting.

Har pekt meg ut noen få ting jeg har lyst på.

- 50mm f/1.8

- Kamerasekk

- Ekstra batteri, renseutstyr og ellers små dilldall til kamera.

- Batterigrep

- Billig Macro objektiv(eller er de billige ikke så gode?, tenker vis det er mulig å få ett 100mm til rundt 2k)

- Lage et lite hjemmestudio med fast belysning(kanskje råd til 1 blits) eller softbox/paraply

 

Til nå har jeg bare råd til en av delene, det andre for komme etter. Hva ville dere ha valgt?

Lenke til kommentar

@Pirja: Jeg hadde valgt Canon 100mm macro samt sekk, nærmere bestemt LowePro MiniTrekker, først av tingene du nevner. Sekk først, deretter macro. :)

 

Det billigste macro objektivet er vel Sigma sin 50mm eller Canons 50mm. De ligger på 2.500,- Tamron 90mm ligger på rundt 3000,-

 

Tom

Canon 50mm har jeg ikke erfaring med, men både 60mm og 100mm macro er knallgode objektiver :)

Lenke til kommentar
Dersom jeg ikke husker helt feil, så har du en Lowepro Mini Trekker AW? Får du plass til d300+grep i den, evt d200 m grep..

 

Jeg har D300 på plassen der jeg hadde D200 med grep før, og D200 med grep, så ja, dte kommer til å passe. Men trangt blir det ja, har jo kun 12,5cm dybde, derfor jeg ser etter en større en, med 15cm eller 16cm dybde.

 

Olsen trenger ikke grepet sitt.

 

.. jeg derimot..

 

Hvorfor trenger jeg ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...