Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva må/bør man kjøpe til en D700? Jeg tenker å ha en god vidvinkel ca. 24-28mm, en meget god normal 50/1.4 og en god 85mm. Har du/dere tips? Må legge opp en pengeplan :)
Skal du ha fastoptikk, så er 35mm en kjekk walkaround på FX. Ellers er det vel AF-S 24-70mm f/2.8 som er tingen her, hvis du orker vekta, størrelsen og prisen. Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Jeg sliter fortsatt med disse filene som jeg har mista etter en kortformatering.

 

...

 

Noen som har noen forløsende ord her? Enten løsning på problemet, eller et; gi det opp du fototim, dette lar seg ikke løse :)

Ettersom du ikke har skrevet på kortet i ettertid, så burde det være mulig å redde dataene. Jeg vet det er en tråd som beskriver flere programmer enn rescue pro og pc inspector, men er ikke kar om å finne det.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg sliter fortsatt med disse filene som jeg har mista etter en kortformatering.

Ettersom du ikke har skrevet på kortet i ettertid, så burde det være mulig å redde dataene. Jeg vet det er en tråd som beskriver flere programmer enn rescue pro og pc inspector, men er ikke kar om å finne det.

 

Tom

Drev akkurat og oppdaterte den posten du siterer. Endra det til en oppsummerene kommentar.

Problemet er nemlig løst :D

Altså ingen grunn til å lete, men takk for forsøket :)

Og takk for andre innspill og hjelp :)

 

Løsninga var rett framfor nesa mi i form av PC Inspector. Grunnen til at jeg trodde det ikke feila, var at jeg hadde misforstått grensesnittet :thumbdown:

 

Litt usikker på om grensesnittet fortjener tommel ned. Enten det, eller så fortjener jeg den for å ha vært klønete. En av oss gjør det utvilsomt.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Løsninga var rett framfor nesa mi i form av PC Inspector. Grunnen til at jeg trodde det ikke feila, var at jeg hadde misforstått grensesnittet :thumbdown: (litt usikker på om det er grensesnittet eller meg som fortjener tommel ned, men en av oss gjør det utvilsomt)

Det er bra det løste seg.

 

Jeg synes vi skal skylde på grensesnittet, jeg. Mener å huske at det ikke var noe å skryte av når jeg jeg prøvde det.

 

Tom

Lenke til kommentar

Kjøpte et 16GB CF kort til kameraet her om dagen. På JP. Litt senere på dagen var jeg innom en butikk som het et eller annet med "ur & foto" (i bergen). Tenkte jeg skulle sjekke prisforskjellen så jeg spurte etter prisen på det kortet jeg hadde kjøpt. Da spurte hu bak kassa hva slags kamera jeg hadde. Da jeg sa jeg hadde et E-420 så erklærte hun kort at det ikke var bra nok til å utbytte det kortet jeg ba om prisen på. Så hu fant frem et 8GB-kort og gav meg prisen på det. Det andre kortet måtte jeg visstnok minst ha et Canon 5d for å utnytte. Forøvrig så var prisen for et Sandisk Extreme III 8GB 50kr dyrere der enn samme utgave i 16GB hos JP. Jeg ante ikke at størrelsen hadde noe å si på om man fikk utnyttet det. :p

 

Overføringshastigheten ja... Men ikke størrelsen. Irriterer meg at jeg ikke fikk prisen på det jeg ba om å se på da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...