Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg dropper Leica M3 og satser på M2 istedenfor.

Husk at det finnes andre (billigere) platformer også, hvis det ikke skal være Leica M..

Fordelen med Leica M-optikken er at du kan få adaptere til for eksempel mFT, og at de kan brukes på Leicas nyere M-hus. Voigtlander 50mm 1.1 er grunn i seg selv, da.

Det jeg mener - du kan for eksempel få et Contax G2-kit med flere objektiver ganske billig, i alle fall sammenlignet med kvaliteten på optikken..

Edit: Litt (overraskende nok troll-fri) diskusjon fra dpreview-forumet.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange her som har Nikon D700? Sn0dig? Byttet ikke du fra Canon 1D til D700?

Fornøyd?

Er rimelig lei Pentax K20D. Første turen etter en 3mnd. rep./service og den klikka! Får vente litt og se om det skjer igjen.

Får lånt meg Nikon 50/1,8 og Tamron 28-75/2.8 hvis jeg kjøper D700, så jeg trenger ikke objektiver med det samme :)

Lenke til kommentar
Husk at det finnes andre (billigere) platformer også, hvis det ikke skal være Leica M..

Fordelen med Leica M-optikken er at du kan få adaptere til for eksempel mFT, og at de kan brukes på Leicas nyere M-hus. Voigtlander 50mm 1.1 er grunn i seg selv, da.

Det jeg mener - du kan for eksempel få et Contax G2-kit med flere objektiver ganske billig, i alle fall sammenlignet med kvaliteten på optikken..

Huff, G2 er jo nesten digitalt jo. :p

Jeg skal gå for et så billig Leica som jeg finner (innenfor riktige priser), men grunnen til at jeg velger Leica er:

1: Jeg vil ha et kamera som holder tiår fremover.

2: Den er perfekt til den type fotografi jeg holder på med.

3: Du kjøper heller en Rolleiflex ovenfor Yashica. :p

Lenke til kommentar

Jeg er jævlig forkjøla. Har iallefall fått lasta opp normaluke bilde nr 2 og 3, fra dama sin pc med mobilt bredbånd, siden det mobile bredbåndet ikke funka så bra på aceren. Kan ha noe med at jeg er ute i huttiheitistan å gjøre.

Ikke særlig fornøyd med den nye AF-S 50 1.4 heller.. lurer på om jeg skal bytte den mot en AF-D eller noe sånn.. evt selge og kjøpe 50 1,8D igjen, siden den funket mye bedre.

Idiotisk.

Lenke til kommentar

Fotoutstyr: JA. Morten Krogvold: NEI.

Ikke særlig fornøyd med den nye AF-S 50 1.4 heller.. lurer på om jeg skal bytte den mot en AF-D eller noe sånn.. evt selge og kjøpe 50 1,8D igjen, siden den funket mye bedre.

Hei. Se her.

Hva må/bør man kjøpe til en D700? Jeg tenker å ha en god vidvinkel ca. 24-28mm, en meget god normal 50/1.4 og en god 85mm. Har du/dere tips? Må legge opp en pengeplan :)

Lenke til kommentar
Jeg er jævlig forkjøla. Har iallefall fått lasta opp normaluke bilde nr 2 og 3, fra dama sin pc med mobilt bredbånd, siden det mobile bredbåndet ikke funka så bra på aceren. Kan ha noe med at jeg er ute i huttiheitistan å gjøre.

Idiotisk.

Har sagt det før og sier det igjen; Sigma 50/1.4 :p.

Hvis du er ute etter vidåpen ytelse er 50/1.8 helt tafatt IMO.

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Hei. Se her.

Hva må/bør man kjøpe til en D700? Jeg tenker å ha en god vidvinkel ca. 24-28mm, en meget god normal 50/1.4 og en god 85mm. Har du/dere tips? Må legge opp en pengeplan :)

Jeg går ut ifra at du linker til posten rett oppi tråden her, men orker ikke sjekke for det går så tregt med mobilt bredbånd. 35mm F/2D, AF-D 50 1,4 og 84 1,4 funker fett alle 3. har 35 og 85 og har mye gode erfaringer med AF-D 50 1,4

Har sagt det før og sier det igjen; Sigma 50/1.4 :p.

Hvis du er ute etter vidåpen ytelse er 50/1.8 helt tafatt IMO.

Francis

Ok, jeg kjøper sigma 50 1,4. Om det begynner å regne flyvende frosker. NEI.

Og 50 1.8 min var bedre på F/2-2.8 enn AF-S 50 1.4.. jeg blir helt frustrert.

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar
Det følger med Sandisk Rescue, hvis du har et SanDisk Extreme-kort.
Takk Ice.

Men den disken har havna i det store arkivet, så jeg finner den ikke :(

Andre forslag, noe som lar seg laste ned?

Da har jeg prøvd PC-inspector File Recovery og Recuva. Begge feila ;(

Andre forslag?

Og jeg som starta med å si "Et kort spørsmål" ;)

Det høres ikke bra ut. Tror nok du må forberede deg på å ha tapt filene. Det er ikke umulig at det er en hardware feil. Det har kommet en del god forslag på slike programmer her på forumet i løpet av de siste par åra. Så det er vel bare å sette seg ned å søke.

Alternativt prøve med en annen kortleser.

Eller begge deler.

Tom

Lenke til kommentar
Er det noen som har "inside info" om når i huleste 5D Mark II blir å få kjøpt i Norge?

Bestilte for et par måneder siden men det var like greit å kansellere ordren på grunn av at jeg ble lei av å vente.

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å få tak i. Jeg fikk mitt i desember 2008, noen dager etter at jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Da ser det faktisk ut som om jeg har funnet løsning på de filene jeg mista pga formatering av kort.

For å gjøre en lang historie kort, så gjorde PC Inspector til slutt jobben, når jeg bare hadde skjønt grensesnittet skikkelig.

Takk for ymse forslag. Summen av dem representerte løsninga :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...