Anew Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) FY f***. Jeg HATER Nikon CLS og hele opplegget. Jeg må omtrent trykke popupblitsen inn i SB-600'n for at det skal bli lys. husk på å vend blitsen riktig vei på siden av SB-600 er det et lite rundt deksel med en Z ved siden av.. den må alltid peke mot cam. Ellers er CLS noe søppel... PW, phottix osv osv What JoonGoii said... Her er et bilde lyssatt med en SB800 bak min høyre skulder og en Sigma EF500DG Super rundt hjørnet ute i gangen. Jeg hadde ikke LoS til noen av blitsene - ikke akkurat crap. Endret 13. juli 2009 av Anew Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 lysetting er så jævlig lett! Nei ikke egentlig - ikke om man skal ha noe som popper. FY f***. Jeg HATER Nikon CLS og hele opplegget. Jeg må omtrent trykke popupblitsen inn i SB-600'n for at det skal bli lys. Såpass ja. Husker da jeg brukte det med SB-800 at den var ekstremt sensitiv. Ellers er CLS noe søppel... PW, phottix osv osv Si det til Joe McNally ^^ Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Bildene blir daffare npr eg ser dei i irfanview og på flickr en kva dei er i PS, WTF? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Feil fargerom? Francis Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Apropos dette med fargerom - hva er poenget med å bruke noe annet enn sRGB for oss vanlige dødelige, når bildene mine i sRGB rutinemessig sprenger gamuten til Japan Photo og min egen Epson R200 i fillebiter? JP har ikke sjanse til å henge med i rødt/rosa og Epson faller av lasset i grønt/turkis. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg aner ikke. Jeg har frem til nå brukt sRGB til alt. Burde jeg bruke noe annet? Francis Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Nå virker det som enten Japan Photo eller posten har vært helt på bærtur. JP ga bekreftelse på at pakken var sendt onsdag ettermiddag, men ingenting har dukket opp her, og sporing av pakken har ikke fungert, inntil i dag. I dag fikk jeg plutselig treff på sporingen på kollinummeret til pakken (men ikke på sendingsnummeret), hvor det står: "13.07.09 12.31 Forhåndsmeldt av Posten 1416 OPPEGÅRD" Alltid like gøy ... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Bildene blir daffare npr eg ser dei i irfanview og på flickr en kva dei er i PS, WTF? ikke tenk på hvordan fargene dine er i iview.. de er feil uansett.. Skal sjekke litt nøyere. bruker du jpg eller raw når du ser feila? Sjekk at du ikke har huket av for å endre gamma for bildene under properties -> viewing Endret 13. juli 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg elsker å ha utstilling. Nå har jeg tjent inn nok penger på bildene mine til å kjøpe meg en Leica. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Hadde du mye utgifter i sammenheng med utstillingen a? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, det kostet et sted mellom 10 til 15 000 kroner, men det var absolutt verdt å bruke penger på. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg elsker å ha utstilling. Nå har jeg tjent inn nok penger på bildene mine til å kjøpe meg en Leica. Flott - hvor mange har du fått solgt ? Og hvilke ? Tom Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Jeg elsker å ha utstilling. Nå har jeg tjent inn nok penger på bildene mine til å kjøpe meg en Leica. Flott - hvor mange har du fått solgt ? Og hvilke ? Tom Jeg har fått solgt seks stk (hittil. Vet at det er noen flere som lurer på å kjøpe. ). Tre av fiskebildene (alle utenom han som titter ut døren) pluss: Edit: Gud som jeg hater bilder på skjerm/nettet. Endret 13. juli 2009 av Ustedalen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har fått solgt seks stk (hittil. Vet at det er noen flere som lurer på å kjøpe. ). Tre av fiskebildene (alle utenom han som titter ut døren) pluss: Edit: Gud som jeg hater bilder på skjerm/nettet. Sweet. Da er det bare å skaffe seg Leica M3 - det vil passe deg og måten du fotograferer på. Når drar du til London ? Tom Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Sinnsykt fine bilder, Ustedalen! Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 FY f***. Jeg HATER Nikon CLS og hele opplegget. Jeg må omtrent trykke popupblitsen inn i SB-600'n for at det skal bli lys. husk på å vend blitsen riktig vei på siden av SB-600 er det et lite rundt deksel med en Z ved siden av.. den må alltid peke mot cam. Ellers er CLS noe søppel... PW, phottix osv osv What JoonGoii said... Her er et bilde lyssatt med en SB800 bak min høyre skulder og en Sigma EF500DG Super rundt hjørnet ute i gangen. Jeg hadde ikke LoS til noen av blitsene - ikke akkurat crap. http://anew.smugmug.com/photos/415106669_i8XQC-M.jpg Joda, det funker veldig fint hjemme. Kan ikke huske at den ikke har trigget da, men i går kveld var ikke CLS veldig samarbeidsvillig. Det blir PW's når jeg får råd. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Kom over denne butikken med brukt foto "begangnad spesialisten" Mye rart der,og prisene var ikke så avskrekkende på endel brukt. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Sweet. Da er det bare å skaffe seg Leica M3 - det vil passe deg og måten du fotograferer på. Når drar du til London ? Tom Leica M3 skal kjøpes inn, indeed. Kan ikke vente med å få hendene mine på et. Jeg drar til London 28 juli og blir der frem til 1 august. Londons innbyggere kan ikke føle seg trygge. Sinnsykt fine bilder, Ustedalen! Takker og bukker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Sweet. Da er det bare å skaffe seg Leica M3 - det vil passe deg og måten du fotograferer på. Når drar du til London ? Tom Leica M3 skal kjøpes inn, indeed. Kan ikke vente med å få hendene mine på et. Jeg drar til London 28 juli og blir der frem til 1 august. Londons innbyggere kan ikke føle seg trygge. Da går jeg klar Jeg drar hjem fra England den 28 ... Tom Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Er du i England nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå