Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

FY f***. Jeg HATER Nikon CLS og hele opplegget. Jeg må omtrent trykke popupblitsen inn i SB-600'n for at det skal bli lys. :realmad:

husk på å vend blitsen riktig vei ;) på siden av SB-600 er det et lite rundt deksel med en Z ved siden av.. den må alltid peke mot cam. Ellers er CLS noe søppel... PW, phottix osv osv :woot:

What JoonGoii said... Her er et bilde lyssatt med en SB800 bak min høyre skulder og en Sigma EF500DG Super rundt hjørnet ute i gangen. Jeg hadde ikke LoS til noen av blitsene - ikke akkurat crap.

415106669_i8XQC-M.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lysetting er så jævlig lett!

Nei ikke egentlig - ikke om man skal ha noe som popper.

FY f***. Jeg HATER Nikon CLS og hele opplegget. Jeg må omtrent trykke popupblitsen inn i SB-600'n for at det skal bli lys. :realmad:

Såpass ja. Husker da jeg brukte det med SB-800 at den var ekstremt sensitiv.

Ellers er CLS noe søppel... PW, phottix osv osv :woot:

Si det til Joe McNally ^^

Lenke til kommentar

Apropos dette med fargerom - hva er poenget med å bruke noe annet enn sRGB for oss vanlige dødelige, når bildene mine i sRGB rutinemessig sprenger gamuten til Japan Photo og min egen Epson R200 i fillebiter? JP har ikke sjanse til å henge med i rødt/rosa og Epson faller av lasset i grønt/turkis.

Lenke til kommentar

Nå virker det som enten Japan Photo eller posten har vært helt på bærtur. JP ga bekreftelse på at pakken var sendt onsdag ettermiddag, men ingenting har dukket opp her, og sporing av pakken har ikke fungert, inntil i dag. I dag fikk jeg plutselig treff på sporingen på kollinummeret til pakken (men ikke på sendingsnummeret), hvor det står:

"13.07.09 12.31 Forhåndsmeldt av Posten 1416 OPPEGÅRD"

Alltid like gøy ...

Lenke til kommentar
Bildene blir daffare npr eg ser dei i irfanview og på flickr en kva dei er i PS, WTF?

ikke tenk på hvordan fargene dine er i iview.. :p de er feil uansett.. :p

Skal sjekke litt nøyere. bruker du jpg eller raw når du ser feila?

Sjekk at du ikke har huket av for å endre gamma for bildene under properties -> viewing

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Jeg elsker å ha utstilling. Nå har jeg tjent inn nok penger på bildene mine til å kjøpe meg en Leica. :D

Flott - hvor mange har du fått solgt ? Og hvilke ?

Tom

Jeg har fått solgt seks stk (hittil. Vet at det er noen flere som lurer på å kjøpe. :p). Tre av fiskebildene (alle utenom han som titter ut døren) pluss:

Poland_07_by_Ustedalen.jpg

Poland_02_by_Ustedalen.jpg

Poland_17_by_Ustedalen.jpg

Edit: Gud som jeg hater bilder på skjerm/nettet.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Jeg har fått solgt seks stk (hittil. Vet at det er noen flere som lurer på å kjøpe. :p). Tre av fiskebildene (alle utenom han som titter ut døren) pluss:

Edit: Gud som jeg hater bilder på skjerm/nettet.

Sweet. Da er det bare å skaffe seg Leica M3 - det vil passe deg og måten du fotograferer på. Når drar du til London ?

Tom

Lenke til kommentar

husk på å vend blitsen riktig vei ;) på siden av SB-600 er det et lite rundt deksel med en Z ved siden av.. den må alltid peke mot cam. Ellers er CLS noe søppel... PW, phottix osv osv :woot:

What JoonGoii said... Her er et bilde lyssatt med en SB800 bak min høyre skulder og en Sigma EF500DG Super rundt hjørnet ute i gangen. Jeg hadde ikke LoS til noen av blitsene - ikke akkurat crap.

http://anew.smugmug.com/photos/415106669_i8XQC-M.jpg

Joda, det funker veldig fint hjemme. Kan ikke huske at den ikke har trigget da, men i går kveld var ikke CLS veldig samarbeidsvillig. :p Det blir PW's når jeg får råd.

Lenke til kommentar
Sweet. Da er det bare å skaffe seg Leica M3 - det vil passe deg og måten du fotograferer på. Når drar du til London ?

Tom

Leica M3 skal kjøpes inn, indeed. Kan ikke vente med å få hendene mine på et.

Jeg drar til London 28 juli og blir der frem til 1 august. Londons innbyggere kan ikke føle seg trygge. :p

Sinnsykt fine bilder, Ustedalen!

Takker og bukker. :)

Lenke til kommentar

Tom

Leica M3 skal kjøpes inn, indeed. Kan ikke vente med å få hendene mine på et.

Jeg drar til London 28 juli og blir der frem til 1 august. Londons innbyggere kan ikke føle seg trygge. :p

Da går jeg klar :) Jeg drar hjem fra England den 28 ...

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...