Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til eventuelle ekstremetternølere er det fremdeles (såvidt) mulig å hive seg på boken for junifesten – plass til bilder fra 1-2 personer til, får jeg et hint om ønsket snarest og bilder innen et par døgn går det bra. Detaljer i signatur.

Okeyyy -- litt (les: veldig) treg i avtrekker'n og har "catch up"-lest: Altså tre bilder fra junifesten size 2063x2067 eller 1838x1834 + 180 kroner for å være med på junifestbok?

Lenke til kommentar
Til eventuelle ekstremetternølere er det fremdeles (såvidt) mulig å hive seg på boken for junifesten – plass til bilder fra 1-2 personer til, får jeg et hint om ønsket snarest og bilder innen et par døgn går det bra. Detaljer i signatur.

Okeyyy -- litt (les: veldig) treg i avtrekker'n og har "catch up"-lest: Altså tre bilder fra junifesten size 2063x2067 eller 1838x1834 + 180 kroner for å være med på junifestbok?

Grovt sett, ja (legg til en overskrift og tekstside ...). Detaljene om bilder, tekst etc finner du i første post i tråden.

 

(Selv om det står maks 1200 tegn blir det alltid litt krøll om man skal ha inn mange linjeskift, i så tilfelle er det greit å justere ned antall tegn en del.)

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
ARRRGHH FFFFUUUUU!

 

Nå er jeg _sint_. Nettopp fått SB-28 i hus og tenkte at den kom til å funke glatt med Skyporten. Men neida! Ikke faen vettu! Kan noen vennligst forklare meg hvorfor setupen min ikke funker, annet enn at det er ødelagt kabel/skyport? Jeg har senderen i hotshoen, stående på "all" og på samme frekvens som mottakeren (1 og 2 er opp, 3 er ned). Mottakeren er koblet til blitsen med riktig kabel. Blitsen står på manuell.

for å sjekke at det ikke er kabelen eller blitsen din som kødder kan du ta ut sync kabelen av mottageren. Så finner du en binders eller noe sånt og kortslutter jack pluggen. hvis blitsen din blinker da så er det noe med mottageren. Prøvde nettop selv for å se, har samma blitsen som deg.

 

Prøvde å trekke kabelen ut av mottageren, og blitsen blinket. Gjorde dette i stad på random, merkelig at du nevnte det nå :p Men det kan jo like greit være senderen det er et problem med?

Lenke til kommentar
:hmm: Single malt "store mengder?",fest og test.Fikk en litt rar tanke på hvordan du utførte den værtettingtesten :p

Problemet med Single Malt i store mengder, er at det tar så veldig lang tid å drikke. Spåass gode varer nytes - drikkes ikke på styrten ...

Spoker like a true gentleman. Hvor skal TomSim Single Malt Camera Test Lab holde til?

 

Jeg endte opp med å kjøpe meg en E-620. Se den fikk bra skussmål i akams test ;)

Fysj, du skal ikke stole for mye på tester. De er ofte upålitelige.

 

3703845891_bb36b4eec9.jpg

 

Canon 5d, sigmalux..

*Slå*

Lenke til kommentar
Problemet med Single Malt i store mengder, er at det tar så veldig lang tid å drikke. Spåass gode varer nytes - drikkes ikke på styrten ...

Spoken like a true gentleman. Hvor skal TomSim Single Malt Camera Test Lab holde til?

Må bli på det skotske høylandet, eller ute på Islay.

 

Jeg endte opp med å kjøpe meg en E-620. Se den fikk bra skussmål i akams test ;)

Fysj, du skal ikke stole for mye på tester. De er ofte upålitelige.

Pokker, lurt igen.

 

Tom

Lenke til kommentar
Problemet med Single Malt i store mengder, er at det tar så veldig lang tid å drikke. Spåass gode varer nytes - drikkes ikke på styrten ...

Spoken like a true gentleman. Hvor skal TomSim Single Malt Camera Test Lab holde til?

Må bli på det skotske høylandet, eller ute på Islay.

Ingen dum ide. Fint sted for landskapsfoto også, ikke minst dokumentarfoto. Kan reise til Yorkshire og Cornwall en helg i blant. Billig er det også der. Interessant.

 

Jeg endte opp med å kjøpe meg en E-620. Se den fikk bra skussmål i akams test ;)

Fysj, du skal ikke stole for mye på tester. De er ofte upålitelige.

Pokker, lurt igen.

Tough luck. Slike tester forteller lite om hvordan et kamera er, er sikkert en fyr som kommer fra kompaktkamera eller mobilkamera som gjorde testen.

 

:/

Lenke til kommentar
Tough luck. Slike tester forteller lite om hvordan et kamera er, er sikkert en fyr som kommer fra kompaktkamera eller mobilkamera som gjorde testen.

 

:/

Det verste var at fyren tværer om ditt og datt, klistrer opp en haug med bilder av rust og jeg vet ikke hva. Men lite eller ingen tekniske data. Og hvor er målingene og 100% utsnitt av bildene. Hrmpf

 

Tom

Lenke til kommentar

Imaginær samtale mellom meg selv og laserprinteren:

«Jeg vil ha ny toner!»

«Du har akkurat fått ny toner. Dessuten er det bare 20 sider igjen av Juniboken nå. Print ut skiten, så jeg kan få med en kopi for korrekturlesing.»

«Ny toner! Nå!»

Jeg røsker ut tonerfaenskapet, rister så det står etter, og hiver den inn igjen. Og den printer! Men begynner fra side 1. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Je.

Men det ser ikke ute til å fungere.

BAh. Jeg får legge alt inn på nytt - igjen.

 

Ro ned 2 sek nå.

 

Prøv følgende:

Min datamaskin

Høyreklikk

Velg Behandle

Velg Diskbehandling

 

Her får du opp en liste over alle partisjoner og sånn. Her kan du selv sette stasjonsbokstav ved å høyreklikke på den du vil endre (Endre stasjonsbokstav og-baner).

 

Du må kanskje fikse det slik at den gamle stasjonsbokstaven for den eksterne HDen blir ledig, men så lenge du ikke gjør dette med C: ellernosånt, så går det antakelig bra.

 

Done!

 

Edit: Eller, dersom dette ikke fungerer, og stasjonsbokstaven er ledig, kan du bruke "subst"-kommandoen i Ledetekst.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Imaginær samtale mellom meg og min "kjære" HP-printer.

 

- Skriv ut en e-post så jeg kommer meg på flyet mitt.

- Jeg trenger gul farge.

- Da kjører jeg ut i sorthvitt

- Jeg trenger gul farge.

- Hm. Kanskje om jeg tar et screenshot og printer via photoshop som sorthvitt..

- Jeg trenger gul farge.

 

:dontgetit:

Og hva har simon lært i dag da?

 

Man må ha gul farge ;) HP sucks noen ganger as.

 

Spent på Epson, når jeg får kjøpt meg det da.. :p Ting tar tid...

 

 

BTW: BIIIIIG robut

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...