Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Takker ! Har ett par bra utgangspunkt å begynne med, noen mindre som er vanntette ?

 

 

Noen som jakter på en liten veske sak til Oly E-P1 ?

Egentlig ikke. Først må jeg bestemme meg for om jeg skal ha EP-1 eller oppgradere til E-620. Jeg har en Tamrac Express 7 som duger til et mellomstort kamera og 2 ekstra objektiver. Vil tro at en av de mindre brødrene kan passe. Express 6 eller Express 5.

 

Crumpler har vel noen i Pretty Boy serien kan passe.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som er medlem av NPU som har sett noe til det såkalte medlemskortet? :p Nikon lovet at de skulle sende meg det i posten iløpet av noen uker i midten av april. Nå er det Juli og jeg har fortsatt ikke sett noe til det! Ikke akkurat det som står øverst på min prioriteringsliste, men still. :roll:

 

Tok ca 2 mnd for meg.. har fortsatt ikke mottatt CPS kortet :p

Lenke til kommentar
Forøvrig vant jeg auksjonen på kameraet som jeg snakka sånt om tidligere, så da håper jeg at jeg får det innen en ukes tid. Ikke sikker på hvor lang tid det tar fra England men. Bad også selger om å sette verdien til 15£ ettersom jeg satser på at jeg slipper toll da. Litt usikker ettersom noen har sagt at det ikke er toll på fotoutstyr og sånt. Synes hele den importeringen av varer er forvirrende.

 

Kjøpte min Oly Trip 35 for 3 år siden, og jeg trengte ikke å be om spesialmerking... Betalte GBP 13,80 inkludert frakt, flott kjøp - litt sliten veske, men kameraet funker godt :new_woot:

 

Hvis ting ikke stopper opp i tollen, har du som regel kameraet i hånda etter 4-10 dager, er min erfaring.

 

En artig liten ting er at du kan finne ut hvilket år og hvilken måned det er produsert, ved å sammenholde fargen på utløserknappen med en 3-sifret kode på baksiden av trykkplaten som holder filmen flat, sjekk her: http://www.flickr.com/groups/olympustrip35...37718351/page2/

Lenke til kommentar
Oooh - grats! Stopper du ned, så har du det skarpeste Canon kan tilby på 50mm.. :)

Jeg fikk låne objektivet for to uker siden; så jeg har testet det litt allerede.Og det ser lovende ut. Men jeg har foreløpig brukt f/1.4 - f/2.8 mest :)

 

Får ta ut EOS 3 med denne, 35mm f/2 og 85mm f/1.8 nå som det er dårlig lys :)

 

Tom

Lenke til kommentar
Godt å holde seg til kun ett system.

Sigma solgt og Pentax K100D/K20D er på "ferie".

Hva fikk du for Sigmaen - og er det noen "kjente" som kjøpte den? :-)

 

Endte opp med å selge den for 2500kr. inkl. porto.

Ingen kjente. Det var en utlending (tysker e.l.) bosatt i Ålesund.

Han kjente godt til Sigma/Foveon og han har en kompis med SD-14 og en god

del optikk.

 

Mulig jeg har en kjøper på DA10-17mm fisheye, men er fortsatt usikker på om

jeg vil selge den. Det er morro å ha :)

 

Servicen på K20'en tar vell så lang tid at jeg ender opp med en K-7. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...