Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morosamt, SLRgear har testet et OM Zuiko 50/1.8 "blacknose" på en EP-1.

Bestilte et M39-mFT-adapter fra Shanghai på evilBay i går... Når E-P1 kommer i hus, skal jeg sjekke om den liker gammelt russisk glass! En E-P1 påsatt en 1963 mod Jupiter-11 (135/4-22) kan få et temmelig spesielt utseende, med et 10 cm sølvblankt aluminiumsrør stikkende ut fra fronten - CyberPunk :thumbup: Skal også bli spennende å se hvordan manuell fokusering vil funke, og om de gamle M39-objektivene mine bare blir gimmicks, eller om de faktisk kan brukes til noe.

Lenke til kommentar
Lite spørsmål...

 

Hvis jeg uploader bilder til deviantart, får de alle rettigheter osv akkurat som facebook?

 

Mener å huske at de ikke gjør det i like stor grad nei ^^

Men æreligtalt ville jeg ikke brydd meg spesielt om de så gjorde det. Bildene dine er neppe SÅÅÅ gode at deviantArt vil ødelegge sitt navn og rykte pga det, og de har neppe så stor kommersiell verdi ;=) Ytterst få bilder som har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Minner meg om han fyren "egill" fra datasupport`n i radioresepsjonen ;D

 

Må tro jeg koste meg da jeg hørte den for første gangen. Jeg jobber også i datasupport, samt at brukernavnet mitt er ikke så langt fra det virkelige navnet mitt, Egil :p

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Har nå satt sammen de første sidene til bildeboken for Junifesten (se sign), synes dette ser veldig bra ut så langt. Morsomt å følge prosessen fra en vag idé om å knipse noe i en måned, via frustrerende bomskudd, fulle minnekort, briljante oppdagelser i felten, flikking i Photoshop til ferdig resultat.

 

Edit: fulle minnekort, ikke tomme!

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
Fun-Fact. Stavekontrollen i Open Office (Norsk bokmål) har ikke hørt om Nikon. Canon var OK

Heh - satt for et par år siden og skulle utfylle en intern CV - skulle da skrive om at jeg "havde lavet et egenudviklet CMS" - dansk stavekontroll slo da til og rettet til "egernudviklet", eller på godt norsk "ekornutviklet".. Sier litt hva Microsoft mente om systemet vårt.. :D

 

Lagde da en liten variant:

Egenudviklet_stavekontrol.jpg:D

Lenke til kommentar

Endelig kommet igang med å rydde i foto rotet.

 

Godt å holde seg til kun ett system.

Sigma solgt og Pentax K100D/K20D er på "ferie".

 

Drittdårlig mobilbilde av det "lille" man har igjen.

 

Fra venstre: K10D (lånekamera fra Fovi), DA 10-17, DA 12-24, DA 17-70, DA* 50-135 og den nusselige nye Giotto Rocket blower :)

 

Nå venter Hoff's opphøgde poteta, en kald cola og DVD med David Hobby :thumbup:

NB! Dave Hill har ordnet ny side og har en god del videoer på vimeo. Leste om dette på strobist.com

Lenke til kommentar
Det står på alle postene hans. han må være ond :!:

Bare synd gleden var kortvarig! Burde uansett være alment kjent at de med Pentax-kameraer ikke er helt gode. :)

 

Jeg regner med å ha bilder til deg i løpet av morgendagen, Euklid.

 

Tom

Flott! Det minner meg på at jeg må ordne mine egne bilder også ...

 

Det tar veldig lite tid å få bilder inn i boken når alt ser helt ok ut, men er stadig litt småting som må ordnes opp i, så greit å ha mest mulig unnagjort tidlig.

Lenke til kommentar

Noen som jakter på en liten veske sak til Oly E-P1 ? Ser for meg at en liten skuldersak kanskje vil fungere best, planen er å ha det med seg der D300 n never will go (engelsk og betyr aldri vil væmme).

 

Crumpler har flere alternativer, men hvis noen har bra erfaring med en liten sak som tar E-P1 med 2 objektiver og mulig fremtidig plass for blits så fyr løs !

Lenke til kommentar

Noen som er medlem av NPU som har sett noe til det såkalte medlemskortet? :p Nikon lovet at de skulle sende meg det i posten iløpet av noen uker i midten av april. Nå er det Juli og jeg har fortsatt ikke sett noe til det! Ikke akkurat det som står øverst på min prioriteringsliste, men still. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...