Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bad også selger om å sette verdien til 15£ ettersom jeg satser på at jeg slipper toll da. Litt usikker ettersom noen har sagt at det ikke er toll på fotoutstyr og sånt. Synes hele den importeringen av varer er forvirrende.

 

Det er ikke toll på fotoutstyr,men moms må du betale hvis beløpet på fakturaen er over 200 Nkr.

Og er fakturaen på over 200.- skal det også betales moms på eventuell frakt.

 

MVA og toll for dummies

 

 

Litt feil. Ikke beløpet på fakturaen, men varens verdi. Beløpet på fakturaen kan være $50

mens varens verdi er kun $10 og frakten er på $40. Null moms.

UPS gjorde dette feil, varens verdi var på ca. 180kr. og frakten på nesten 300kr. Jeg nektet å betale og prøvde å forklare dem tollreglene :no:

 

Etter min erfaring er det lettere å få varer gjennom tollen når de kommer fra Hong Kong. Har ikke betalt moms på noen av varene mine i det siste.

Batterigrep til 923kr

Stativ til 300kr.

Blits til 580kr.

Cactus V4 trigger + 2 rec. til 400kr.

Lenke til kommentar

Honk kong og lignende går så glatt gjennom tollen som det er mulig å få til. kos.

 

Jeg måtte faktisk momse en pc del til et kabinett en gang jeg. Den kom fra Danmark og var verdt mye penger, men den var en erstatning for en del som var defekt. (pcb til vapo chill)

Lenke til kommentar
fuck it, lager en egen tråd. Her er det jo bare pisspreik..

Vel, ettersom Ken Rockwell er gud, så kjøper man kun det han anbefaler.

 

Vel - er i alle fall veldig fornøyd med filteret, selv om jeg ikke har sammenlignet med andre filtre i ettertid. :)

 

Edit: Urk - ikke poste når man nettopp har våknet etter lur. Trøtt, nå. Kaffe.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
fuck it, lager en egen tråd. Her er det jo bare pisspreik..

Vel, ettersom Ken Rockwell er gud, så kjøper man kun det han anbefaler.

 

Selvfølgelig er Ken Rockwell GUD, han har jo til og med "De 7 bud" og bilde av seg selv med det største objektivet i verden på forsiden av hjemmesiden.

 

http://www.kenrockwell.com/tech/7.htm

 

også på Thai for de som leser det

http://www.kenrockwell.com/tech/7thai.htm

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
fuck it, lager en egen tråd. Her er det jo bare pisspreik..

Vel, ettersom Ken Rockwell er gud, så kjøper man kun det han anbefaler.

 

Selvfølgelig er Ken Rockwell GUD, han har jo til og med "De 7 bud" og bilde av seg selv med det største objektivet i verden på forsiden av hjemmesiden.

 

http://www.kenrockwell.com/tech/7.htm

"Holy Crap! This was a guy who doesn't even own a camera! He spends his time researching them and spreading his irrelevant opinions all over the Internet!"

 

Riktignok har Ken Rockwell mange kameraer.. men det høres merkelig morsomt ut.

Lenke til kommentar
"Holy Crap! This was a guy who doesn't even own a camera! He spends his time researching them and spreading his irrelevant opinions all over the Internet!"

 

Riktignok har Ken Rockwell mange kameraer.. men det høres merkelig morsomt ut.

Selv en klokke som står stille er riktig to ganger i døgnet. Vel - en analog en, i alle fall.

 

Akkurat der hadde Kenny boi faktisk et poeng - det er mange som driver på sånn - det er mange av dem på dpreview-forumet. Leste en post der om en 1Ds3-eier som ble plaget av en nisse som kom bort til ham. "Kameraet ditt fokuserer feil." "Eh - nei? Det fokuserer fint." "Kameraet ditt fokuserer feil." etc etc - han ga seg ikke go gnålte og gnålte.

 

Greit nok at man kikker og undersøker, også før man kjøper sitt første kamera, men sånt er tull. Det låt som en person som passer glimrende i Kennys klassifisering. Av de åtte nivåene hans. (Han kan jo ikke telle..)

Lenke til kommentar
HUff, sitter her og tenker på at jeg kanskje burde finne meg et sted å bo hvis jeg kommer inn i Bergen. Føler meg ikke helt klar for å flytte hjemmefra nå, merker jeg. :p

Bergen er en ålreit by, hvis du klarer regnet. Bare bestem deg for om du synes det er viktig å bo midt i sentrum eller om en buss-/sykkeltur til skole er ok. Et kvarter på en buss betyr langt lavere husleie og bedre standard. Det er mange lurendreiere som prøver å leie ut gammelt skrammel til absurde priser, men også en del ganske ålreit. Binder du deg til å bo noe sted mer enn en kort periode bør du ha sett skikkelig på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...