IceFox Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Ja, det har jeg også funnet ut. Men sitter og ser på noen greie kollektiver nå. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Nå må jeg jo nesten kjøpe meg en H3DII-50. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Laget en egen tråd her heller: Hjelp til å velge sirkulært polariseringsfilter.. kan få kjøpe et av meg har et 67mm sirkulært Hoya polafilter Nå må jeg jo nesten kjøpe meg en H3DII-50. Så ut til å være en kul tur. Synd de kameraene er så billige. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Nå må jeg jo nesten kjøpe meg en H3DII-50. Så ut til å være en kul tur. Synd de kameraene er så billige. Er ikke aktuellt. Da skal jeg til Tyskland på Oktoberfest. Billigere blir det også. Ettersom jeg slipper å kjøpe det kameraet Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Bad også selger om å sette verdien til 15£ ettersom jeg satser på at jeg slipper toll da. Litt usikker ettersom noen har sagt at det ikke er toll på fotoutstyr og sånt. Synes hele den importeringen av varer er forvirrende. Det er ikke toll på fotoutstyr,men moms må du betale hvis beløpet på fakturaen er over 200 Nkr. Og er fakturaen på over 200.- skal det også betales moms på eventuell frakt. MVA og toll for dummies Litt feil. Ikke beløpet på fakturaen, men varens verdi. Beløpet på fakturaen kan være $50 mens varens verdi er kun $10 og frakten er på $40. Null moms. UPS gjorde dette feil, varens verdi var på ca. 180kr. og frakten på nesten 300kr. Jeg nektet å betale og prøvde å forklare dem tollreglene Etter min erfaring er det lettere å få varer gjennom tollen når de kommer fra Hong Kong. Har ikke betalt moms på noen av varene mine i det siste. Batterigrep til 923kr Stativ til 300kr. Blits til 580kr. Cactus V4 trigger + 2 rec. til 400kr. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Honk kong og lignende går så glatt gjennom tollen som det er mulig å få til. kos. Jeg måtte faktisk momse en pc del til et kabinett en gang jeg. Den kom fra Danmark og var verdt mye penger, men den var en erstatning for en del som var defekt. (pcb til vapo chill) Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 kan få kjøpe et av meg har et 67mm sirkulært Hoya polafilter Hvilket og hvor mye skal du ha? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) fuck it, lager en egen tråd. Her er det jo bare pisspreik.. Vel, ettersom Ken Rockwell er gud, så kjøper man kun det han anbefaler. Vel - er i alle fall veldig fornøyd med filteret, selv om jeg ikke har sammenlignet med andre filtre i ettertid. Edit: Urk - ikke poste når man nettopp har våknet etter lur. Trøtt, nå. Kaffe. Endret 6. juli 2009 av Trondster Lenke til kommentar
M.H Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Er ikke aktuellt. Da skal jeg til Tyskland på Oktoberfest. Billigere blir det også. Ettersom jeg slipper å kjøpe det kameraet Tom Jo men det kan jo være kjekt å ha som backupkamera om ikke annet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Jo men det kan jo være kjekt å ha som backupkamera om ikke annet. Hehe. Å fly rundt i et oktoberfest telt med en Hasselblad vil nok bli lagt merke til. Nytteverdien er vel heller ikke optimal ettersom ytelsen på høy ISO er såpass laber som den er ... Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 kan få kjøpe et av meg har et 67mm sirkulært Hoya polafilter Hvilket og hvor mye skal du ha? er detta jeg har mener jeg. kan få det til "hälva priset" er ca et år gammelt og har liggi i etuiet sitt når det ikke har hvert i bruk. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) fuck it, lager en egen tråd. Her er det jo bare pisspreik.. Vel, ettersom Ken Rockwell er gud, så kjøper man kun det han anbefaler. Selvfølgelig er Ken Rockwell GUD, han har jo til og med "De 7 bud" og bilde av seg selv med det største objektivet i verden på forsiden av hjemmesiden. http://www.kenrockwell.com/tech/7.htm også på Thai for de som leser det http://www.kenrockwell.com/tech/7thai.htm Endret 6. juli 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 fuck it, lager en egen tråd. Her er det jo bare pisspreik.. Vel, ettersom Ken Rockwell er gud, så kjøper man kun det han anbefaler. Selvfølgelig er Ken Rockwell GUD, han har jo til og med "De 7 bud" og bilde av seg selv med det største objektivet i verden på forsiden av hjemmesiden. http://www.kenrockwell.com/tech/7.htm "Holy Crap! This was a guy who doesn't even own a camera! He spends his time researching them and spreading his irrelevant opinions all over the Internet!" Riktignok har Ken Rockwell mange kameraer.. men det høres merkelig morsomt ut. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 er detta jeg har mener jeg. kan få det til "hälva priset" er ca et år gammelt og har liggi i etuiet sitt når det ikke har hvert i bruk. Mjæ, kjøper det heller til 200,- på eBay da. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Okei da Genialt flickr set: http://www.flickr.com/photos/lockwasher/se...57603693218515/ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 "Holy Crap! This was a guy who doesn't even own a camera! He spends his time researching them and spreading his irrelevant opinions all over the Internet!" Riktignok har Ken Rockwell mange kameraer.. men det høres merkelig morsomt ut. Selv en klokke som står stille er riktig to ganger i døgnet. Vel - en analog en, i alle fall. Akkurat der hadde Kenny boi faktisk et poeng - det er mange som driver på sånn - det er mange av dem på dpreview-forumet. Leste en post der om en 1Ds3-eier som ble plaget av en nisse som kom bort til ham. "Kameraet ditt fokuserer feil." "Eh - nei? Det fokuserer fint." "Kameraet ditt fokuserer feil." etc etc - han ga seg ikke go gnålte og gnålte. Greit nok at man kikker og undersøker, også før man kjøper sitt første kamera, men sånt er tull. Det låt som en person som passer glimrende i Kennys klassifisering. Av de åtte nivåene hans. (Han kan jo ikke telle..) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Ja. Jeg har opplevd litt av hvert fra folk som ikke forstår hvorfor jeg har et kamera som veier ett kilo med kompaktkamerasensor. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Det er vel ikke så rart folk ikke skjønner hehe Jeeeeij. passert 10.000 visninger på flikker'n min. **fornøyd med seg selv** Endret 6. juli 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 HUff, sitter her og tenker på at jeg kanskje burde finne meg et sted å bo hvis jeg kommer inn i Bergen. Føler meg ikke helt klar for å flytte hjemmefra nå, merker jeg. Bergen er en ålreit by, hvis du klarer regnet. Bare bestem deg for om du synes det er viktig å bo midt i sentrum eller om en buss-/sykkeltur til skole er ok. Et kvarter på en buss betyr langt lavere husleie og bedre standard. Det er mange lurendreiere som prøver å leie ut gammelt skrammel til absurde priser, men også en del ganske ålreit. Binder du deg til å bo noe sted mer enn en kort periode bør du ha sett skikkelig på det. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Ja, må vel vende meg til regnet hvis jeg kommer inn på NHH. Fant et kollektiv 150m unna NHH. Det kunne jo vært veldig kjekt. 3500-4000 i måneden dog... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå