Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurt å gjøre grundige undersøkelser før du kjøper noe.

Slipper å få store overraskelser når man endelig kjøper.

 

De fleste klarer ikke denne biten.

 

Jeg fikk flere slike henvendelser på Sigma SD-14.

 

Det så ut som ett fint kamera, har du solgt det?

 

Bare lurte på om du hadde solgt kameraet ditt enda?

Er det enkelt og bruke?

 

Hei, dette så ut som et utrolig fint kamera, jeg lurte på om kameraet var solgt, vis ikke så vil jeg gjerne kjøpe det

 

Jeg måtte si nei til flere av mulige kjøper p.g.a. at de hadde null peiling.

 

En av dem var faktisk fotograf for ett eller annet firma. Han hadde ikke peiling på Foveon etc. Jeg sa klart og tydelig, google Sigma SD-14 og Foveon.

Jeg fortalte at kamera var utrolig tregt og ikke passet til action/sportsfotografering.

Spørsmålet jeg fikk tilbake var: Hvor mange bilder pr. sek. har det? :wallbash:

 

Etter den meldingen tenkte jeg; greit, kjøper har fått mer en nok opplysninger. Ikke min feil hvis han blir misfornøyd.

 

Jeg endte opp med å selge den til en person som hadde peiling på foveon og en kompis med SD-14 og en god del optikk.

 

Fikk faktisk ett bud på 300kr. mer fra "Hvor mange bilder/sek" fyren, men solgte heller kameraet til han som viste hva Foveon var.

 

Folk er ikke født idioter, de bare blir det av en eller annen grunn. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
...han som viste hva Foveon var.

 

Folk er ikke født idioter, de bare blir det av en eller annen grunn. :hmm:

 

Er jeg en idiot fordi jeg ikke vet hva Foveon er, eller fordi jeg ikke har undersøkt hva det er for noe?

 

edit: Forresten. La ikke merke til quoten i posten din :blush:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
:!:

 

Vi er alle idioter, noen mer enn andre.

 

Heldigvis er de fleste her inne for å undersøke mer om produktet før de handler. Å kjøpe ett kamera fordi det ser fint ut, hallo!?!

 

Første jeg la merke til med 40D var at den var MYE penere enn 450D. Bedre å holde i er den også.. :D Søkerhuset så mye større og bedre ut, litt rundere i kantene er 40D. Smak og behag.

 

Men personlig tror jeg nok at folk har lett for å dømme etter utseende hvis de ikke har kjennskap til teknologien, noe som kanskje er lett i disse tider da alle vil ha speilrefleks.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
:!:

 

Vi er alle idioter, noen mer enn andre.

 

Heldigvis er de fleste her inne for å undersøke mer om produktet før de handler. Å kjøpe ett kamera fordi det ser fint ut, hallo!?!

 

Første jeg la merke til med 40D var at den var MYE penere enn 450D.

whaaaat? Synes (nesten) alle canon husa ser kliss like ut jeg...

 

Idioter er vi alle, men man kan velge å ikke være idiot ved å faktisk søke lerdom. I stedet for å sjekke selv så er det lettere å spørre selger.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som ikke får logget på dnb.no? Putter inn personnummer, men får ikke opp log-in screen

Har du Java a? Jeg kom inn i hvertfall.

 

Flott. Kunne vel like gjerne sammenlignet med en D40, hadde vel ikke fatta forskjell.

Sier bare én ting. Menn i overgangsalderen. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Noen andre enn meg som ikke får logget på dnb.no? Putter inn personnummer, men får ikke opp log-in screen

 

Send meg all info med passord, så skal jeg teste om jeg får det til fra pcn min... :innocent:

 

Forøvrig vant jeg auksjonen på kameraet som jeg snakka sånt om tidligere, så da håper jeg at jeg får det innen en ukes tid. Ikke sikker på hvor lang tid det tar fra England men. Bad også selger om å sette verdien til 15£ ettersom jeg satser på at jeg slipper toll da. Litt usikker ettersom noen har sagt at det ikke er toll på fotoutstyr og sånt. Synes hele den importeringen av varer er forvirrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...