Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke en del av innleggene "hvilket kamera, hvilket linse, hva trenger jeg" innleggene som kommer inn her i hopetall hver dag.

 

Hvis man skal kjøpe noe så er vel det første man vet BEHOVET for å kjøpe noe ? Det blir jo helt i åkern og kjøpe masse fotoutstyr og så etterpå lure på hva man skal jeg bruke det til ?

 

Kjøpeguide:

 

Kompaktkamera for knipsing: Canon Ixus

Kompaktkamera for Barbie/homofile: Canon Ixus Rosa

Avansert kompaktkamera: Canon G10

Avansert og kompakt med speilreflekskvalitet "rimelig": Olympus E-P1

Avansert og kompakt med speilreflekskvalitet "Sheik-o-Hara": Leica M8/Leica M8.2

Kompakt speilrefleks: Olympus

Avansert speilrefleks: Canon/Nikon/Olympus/Pentax/whatever

Versting speilrefleks: Canon/Nikon

Versting speilrefleks med oljeskift: Canon

 

Vet du ikke om du trenger stativ, dykkerklokke, reim av vannbøffelhud, ryggsekk, solblender, ekstra batteri, fishey objektiv så har DU IKKE BRUK FOR DET !

Lenke til kommentar
Vet du ikke om du trenger stativ, dykkerklokke, reim av vannbøffelhud, ryggsekk, solblender, ekstra batteri, fishey objektiv så har DU IKKE BRUK FOR DET !

:lol:

 

Til mitt forsvar: For oss som er ferske entusiaster, det er så mye gøye foto-dingser der ute som jeg ikke vet om... :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Aner ikke hvordan den er lagret. Ser på ebay og diverse andre steder som selger film at enkelte er markert med utgått, så lurte derfor på om det har noen praktisk betydning for bildene :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tror mye av grunnen til at slike tråder kommer er at det for en nyfrelst fotoamatør er vanskelig å få pratet om sine tanker omkring fotoutstyr i sitt daglige miljø. Som regel blir man bare møtt med rare blikk om man begynner å prate om brennvidder og blendertall..

Eller hva med: "Hva?! Betalte du x000 kr for en "linse"? Jeg betalte halvparten for (kompakt)kameraet mitt, som tar kjempebra bilder, og ble best i test på 'TV2 hjelper deg'..."

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Aner ikke hvordan den er lagret. Ser på ebay og diverse andre steder som selger film at enkelte er markert med utgått, så lurte derfor på om det har noen praktisk betydning for bildene :hmm:

 

Jeg kjøpte 40 ruller T-Max p3200 på eBay som var utgått i 2007 (lagret kaldt) og de er helt fine.

 

Denne selgeren pleier å ha en del film til salgs til greie priser. Det eneste minuset er den noe høye fraktprisen:

http://myworld.ebay.com/amaan13&ssPage...:MEFSX:SELLERID

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
:!: Gia, den hører jeg ofte. Jeg pleier som regel å svare da "Det er ikke alle som har råd til lommeversjon" Funker hver gang.

Hehe, takk for tipset. En viss sjanse for at det oppstår pinlig stillhet, da? :wee:

 

Men å være nyfrelst fotoentusiast har sin pris, spesielt bokstavlig talt i kroner, men jeg synes stort sett at dere mer drevne er ganske tålmodige, jeg. :!:

Lenke til kommentar

Pinlig stillhet eller at den som har "mobbet deg" begynner å le.

Alt som er smått koster som regel mer enn det som er stort, siden det er lettere å produsere. Når man sier det så "senker" man verdien og legger seg på samme nivå. Lenge leve janteloven ;)

 

nja.. noen av oss er tålmodige når det kommer til utstyr. selv har jeg vel passert snart 100k på 1.5år

 

Som Tom nevnte i en tidligere tråd et sted så lider mange av oss av GAS.

 

Selv har jeg merket det på flickr, MASSE trafikk på sekken min :p

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

For min del lider jeg mer av å lese forums for hvordan utstyr jeg skal kjøpe når jeg får råd til det. Når man atpåtil bare jobber om sommerene, blir det ikke mye kjøping andre måneder enn august/september. Skal "heldigvis" ta opp en del fag til høsten, og kommer da bare til å ha tre timer i uka på skola (ett som delkurselev, to som privatist) - tipper det blir litt jobbing fra høsten av (og derfor flere utstyrskjøp :p)

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...