Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

GPS-en stiller vel seg selv da den får klokka fra GPS sattelitene. Så det er bare å passe på at klokka til kamera stemmer. JEg har ingen GPS fra før, så derfor er Sony sin enhet interessant. Den har også programvare som tagger bildene i ettertid. Den eneste ulempen jeg ser med GPS-CS1KA (alle versjonene) er at de ikke er så veldig følsomme. Det har kommet en ny utgave nå som er mye bedre (GPS-CS3KA).

 

Tom

 

Selvfølgelig bare kamera som må stilles ja. hehe :)

 

Jeg prøvde en plugin på flickr (world map kanskje?) for et par år siden som var ganske genial. Der fikk du opp et kart over området du hadde tatt bildene i med diverse data både fra kamera og gps-en.

 

Jeg ville ha vært sikker på at jeg ikke trenger annen gps før jeg ville kjøpt en slik, men den ser jo unektelig praktisk ut.

 

Jeg er usikker på hvilket format den flickr-pluginen vil ha på gps-dataene men..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var ikke så tung faktisk, bare 14Kg. Bør klare 3 mila på 3-3,5 time med den på ryggen.

Du kommer til å bruke 3-3,5 dager fordi det er så mye å ta bilde av på turen ;)

 

Tom

Du sier noe der, Dessuten er det innebygget regntrekk så hvis det regner er det bare å sette seg i sekken xD

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Se hva jeg fant på flickr Tom. Skryteside for sekken :Dhttp://www.flickr.com/groups/camerabag/pool/

 

Så en test av en visstnok genial gps sak, skal se om jeg finner den også.

 

Annoying, fant den ikke igjen. Mener at de nevnte den gps saken på photoshopusertv.com..

 

I stedet fant jeg denne geniale hotshoe saken xD

 

http://photo.net/casual-conversations-forum/00CSnG

 

Spoiler alert

 

Hvem vil vel ikke ha en pez dispenser på hotshoen. At jeg ikke har tenkt på det xD

 

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
var ikke så tung faktisk, bare 14Kg. Bør klare 3 mila på 3-3,5 time med den på ryggen.

Du kommer til å bruke 3-3,5 dager fordi det er så mye å ta bilde av på turen ;)

 

Tom

Du sier noe der, Dessuten er det innebygget regntrekk så hvis det regner er det bare å sette seg i sekken xD

Og egen lomme for laptop som faktisk det er plass til når den er full :)

Lenke til kommentar

Bleeh. Har stop, fix, fremkaller, dings jeg kan stappe negativer i, en kasse med fotopapir og dusinvis med øser og kar. Hva mer trenger jeg, enn enn spol - sånn derre liten jævel man putter filmen inni, samt en bok: "Darkroom For Dummies". Hva mer trenger jeg? :p

Lenke til kommentar
jah, jeg har sånn eee så det er god plass til meg. Nå om dagen skulle hatt AC inni der også... Hmm, jeg har loddebolt og bilbatteri jeg :ermm:

 

Mer moro på en fredag HER

Det var plass til min AceAspire One i forlomma på Mini Trekkeren :D

 

Tom

 

Hvilken versjon er det du har? 11"?

Lenke til kommentar
Bleeh. Har stop, fix, fremkaller, dings jeg kan stappe negativer i, en kasse med fotopapir og dusinvis med øser og kar. Hva mer trenger jeg, enn enn spol - sånn derre liten jævel man putter filmen inni, samt en bok: "Darkroom For Dummies". Hva mer trenger jeg? :p

 

Tank og noe å åpne filmkassetten med. Jeg bruker skrujernet på lommekniven min til å vippe ene enden av.

 

Francis

Lenke til kommentar

Tanken er beholderen filmen fremkalles i. I tanken har man spoler som filmene sitter på under prosessen til de er klare for å henges opp til tørk i et støvfritt miljø.

 

Jeg bruker Paterson tanker og er fornøyd med dem:

 

paterson_sys4_dev_tank1194879999_797.jpg

 

Filmen må spoles opp i mørket, men når den er på spolen og det første av to lokk (lyssperre) er på kan lyset skrues på igjen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rROBVLNEb3M...feature=related

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...