Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

I dag da Anew kommenterte at han hadde glemt å kjøpe noe.. så tok jeg bilen og tenkte jeg skulle dra til Finland etter øl siden jeg selv også var uten. Da jeg kom ut av boligfeltet kom jeg på at jeg glemte kameraet så jeg dro isteden til nærmeste butikk fordi jeg ikke gadd å snu. På tur ned dit møtte jeg Politi, Ambulanse og Brannbil i full utrykkning.

 

Nede ved brua (der butikkene er) sto det 8 Porscher linet opp utafor hotellet. Det er ikke hverdagskost her i Finnmark. Trøsten får være at om jeg hadde hatt med kameraet så jeg kunne tatt bilder av dem så hadde jeg jo ikke kjørt ned til brua, men opp til Finland i steden. Og der var veien stengt pga en bilulykke fikk jeg vite etterpå. Moralen (om man kan si det sånn) er å aldri glemme kameraet. For om du gjør det vil alle valgene du tar føre deg mot noe å ta bilde av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har nok heller mer med hvor du bor å gjøre.

JP stavanger og bergen har plenty med sekker inne.

Men neppe en så stor sekk som Vertex 300 vel ? Jeg vil tro at de heller har tatt inn et par Vertex 200 i stedet. Det er forøvrig den største sekken jeg har ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Spennende - Canonrumors skriver om en mulig Leica M med en 5D2-basert sensor. Full-frame Leica M? :dribble:

 

Bortsett fra at man må selge fire 5D2'ere med flere sett objektiver hver for å få råd til én Leica M med et par objektiver, da..

 

Men - dæven så kult det hadde vært! :D

 

Kommer dette betyr det økonomisk ruin for maaange :p.

 

Heldigvis finnes det "billige" Voigtländer glass som 50/1.1 og 35/1.2.

 

Francis

Lenke til kommentar
Kommer dette betyr det økonomisk ruin for maaange :p.

Heldigvis finnes det "billige" Voigtländer glass som 50/1.1 og 35/1.2.

Leica fullframe :dribble:(kan visst ikke si det uten å sikle) - nåvel, en Leica fullframe :dribble:(pokker!) ville vært sweet.

 

Det har jo ellers vært mange som har påpekt at Leicas optikk tåler større sensorer med høyere oppløsning, at Canon lager sensorer med så små detaljer at objektivene som regel er flaskehalsen, og at Leica og Canon burde snakke sammen om akkurat dette.

 

 

Det aller kuleste hadde allikevel vært om Canon lagde mFF - microFullFrame, "kompakt" uten speil, med cropfactor 1x. ..Med adaptre til Leica, Nikon, ...Hvor digg hadde det ikke vært med en AF-S 14-24 på en Canon-sensor? :dribble:(Argh - sikkel igjen!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...