Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Slenger inn noe litt mer fotorelatert jeg ;) Hva er egentlig den multieksponeringsgreien til nikon? Det sier det tar tre bilder som ett, men jeg skjønner ikke bære av det. Noen som kan forklare? :p

Bracketing. :)

Nei.

Multiple exposure er det samme som god gammeldags "dobbelteksponering" (bare med opptil 9 eksponeringer på en "bilderute" på filmen....)

Kameraet legger mao data fra flere eksponeringer "oppå" hverandre i samme (rå)fil - med eller uten automatisk "gainkontroll".

Swahili: prøv deg frem med sånne funksjoner. Se med egne øyne hva som skjer. ;)

Atompromp: Man trenger jo ikke å være millionær for å ha råd til en lekebil til 235.000... :roll: Jeg har til hensikt å gjennomleve 50-års krisen min bak rattet på en sånn en.

Fant ut av det nå;) Trodde det var noe slags ikamerahdruberkulfunksjon, men dengang ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du ikke jeg sitter og tenker akkurat det samme selv.

Men hva kan man egentlig forvente av en 16-åring som aldri har tatt noe bilder før?

Har en 14-åring som har litt mer erfaring med utstyret mitt, men han var dessverre ikke med da. ;)

Skal være glad det ike var damer i nærheten da.. hadde ikke fått ett eneste bilde av deg :p

BTW, besto klasse BE idag.. weeeeeeeee Har da alle bokstavene opp til Å utenom D som kjipt og harry :p

Edit: herre så mange "da" jeg bruker... da!

Edit: takker :)

Endret av Inc
Lenke til kommentar

@ Inc: LAPPEN!

@ swahill: helt enig. Funker sikkert fett til å ta spøkelsesbilder. Og for de som ønsker seg tilbake til den tiden der de glemte å rulle frem filmen...

lurer på hvorfor jeg ikke bruker 50mm 1.8 oftere...

post-26623-1246308432_thumb.jpg

Hater å ta bilde av den katta, hu er så støvete. Spot removal tool <3 :love:

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
@ Inc: LAPPEN!

@ swahill: helt enig. Funker sikkert fett til å ta spøkelsesbilder. Og for de som ønsker seg tilbake til den tiden der de glemte å rulle frem filmen...

lurer på hvorfor jeg ikke bruker 50mm 1.8 oftere...

post-26623-1246308432_thumb.jpg

Hater å ta bilde av den katta, hu er så støvete. Spot removal tool <3 :love:

Fordi den gir skarpe og fine bilder som får deg til å føle ; at du burde selge resten av objektivparken?

Unnskyld: Edit;: Gi vekk resten av glassene, kan ikke ha drit som ikke kan ta like skarpe bilder som 50`en .p

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Yey, fekk mitt Olympus TØFF 8000 for nokre daga sida, steik for ett kamera! Er så hærlig med noko man kan vere litt uforsiktig med :)

Oh yes! Bare vær obs! Gjør som det står i bruksanvisningen før du dypper det i vann. Pass på at alle pakninger osv er rene, hvis ikke VIL det komme vann inn i det og vipps, dødt. Har hatt flere inne på jobb med det problemet. Men har dog ikke hatt andre problemer med det. :)

EDIT: Vel og merke har aldri Olympus hatt noe problem med det. Har bytta de fleste vi har hatt inne ihvertfall.

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...