Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel neppe plass til en V8 under panseret; men det må noe krafitgere inn enn en 1.0l for å dra snerken av grøten...

 

Tom

Si ikke det. Er folk som har klart å dytte en Rover-åtter inn i motorrommet til en Mini, og gode gamle Triumph Spitfire ble også levert med samme åtter.

 

;)

 

Slenger inn noe litt mer fotorelatert jeg ;) Hva er egentlig den multieksponeringsgreien til nikon? Det sier det tar tre bilder som ett, men jeg skjønner ikke bære av det. Noen som kan forklare? :p

Bracketing. :)

 

Kameraet eksponerer korrekt etter lysmåleren, så overeksponerer det, og så undereksponerer det. :)

Lenke til kommentar
Slenger inn noe litt mer fotorelatert jeg ;) Hva er egentlig den multieksponeringsgreien til nikon? Det sier det tar tre bilder som ett, men jeg skjønner ikke bære av det. Noen som kan forklare? :p

Bracketing. :)

Nei.

 

Multiple exposure er det samme som god gammeldags "dobbelteksponering" (bare med opptil 9 eksponeringer på en "bilderute" på filmen....)

 

Kameraet legger mao data fra flere eksponeringer "oppå" hverandre i samme (rå)fil - med eller uten automatisk "gainkontroll".

 

Swahili: prøv deg frem med sånne funksjoner. Se med egne øyne hva som skjer. ;)

 

Atompromp: Man trenger jo ikke å være millionær for å ha råd til en lekebil til 235.000... :roll: Jeg har til hensikt å gjennomleve 50-års krisen min bak rattet på en sånn en.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Var ikke bracketing jeg mente. Er en annen funksjon som heter multieksponering.

 

Hvis jeg trykker spm.tegnet står det: Ta det angitte antallet bilder som et enkelt bildet. Hvis ikke noen funksjoner blir brukt på 30.sek avsluttes opptaket og en multieksponering blir laget fra hvilket som helst av bildene du har tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...