Trondster Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 VG? Aftenposten mener du vel Men det hadde vært et ypperlig sted for juni-festen min Jaja - detaljer, detaljer. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Ugh. Det er umenneskelig å stå opp så tidlig. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Har et aktivt liv,bor i et kontrollert miljø,tilbringer søvnen i et oksygentelt og spiser sunt. 50 år og hjerteattakk skulle tro det har blitt litt for mange "lykkepiller" Får håpe ungene får formuen,men er stygg redd for at det blir en "real catfight" innad i familien angående arveoppgjøret. Han hadde visst en halv milliard dollar i gjeld. Så tror ikke han går i så mye pluss når alt er solgt og betalt. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Har et aktivt liv,bor i et kontrollert miljø,tilbringer søvnen i et oksygentelt og spiser sunt. 50 år og hjerteattakk skulle tro det har blitt litt for mange "lykkepiller" Får håpe ungene får formuen,men er stygg redd for at det blir en "real catfight" innad i familien angående arveoppgjøret. Han hadde visst en halv milliard dollar i gjeld. Så tror ikke han går i så mye pluss når alt er solgt og betalt. Gjeldsforsikring? Slik at etterkommere av ham ikke får hans gjeld? Tror ihvertfall at han har en slik forsikring. (jeg ville hatt ihvertfall ) Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Ugh. Det er umenneskelig å stå opp så tidlig. Mja, de fleste her til lands har vært oppe i over 3 timer allerede så jeg skjønner ikke helt den der. ..menmen.. nå kommer vel Aldra-mannen hit om 2 timer med samme klagingen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Men de fleste her til lands legger seg ikke i 4-tiden heller. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Details... Skal ikke sove bort sumarnatta, så det ser ut som om du gjør alt rett. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Noen som har et tips til linse til Olympus E-500 for innebruk i lite lys? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Pan/Leica 25 1.4? Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Pan/Leica 25 1.4? Passer helt fint til Four/thirds regner jeg med? Og, hva er et UV-filter til kamera forresten? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Skulle tro den passer, den er jo laget for ft. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Men de fleste her til lands legger seg ikke i 4-tiden heller. Jeg la meg 4 og stod opp 9 Hatt langt mindre timer på øyet før en jobb også. FAEN! Jobben vil ikke ha meg tilbake før jeg blir 100% frisk :/ Så må fortsatt være sjukmeldt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Og, hva er et UV-filter til kamera forresten? Noe gammelt noe. Man skal filtrere bort UV(altså ultrafiolette)-stråler, så det ikke treffer sensoren/filmen. I gamle filmdager var det viktig, så man stoppet UV-strålene fra å treffe filmen. Nå har alle digitale kameraer UV-filtre på sensoren, så du trenger ikke UV-filtrering utenpå objektivet. Nå er det to hardt stridende religiøse fraksjoner, som argumenterer for og i mot bruk av UV-filter. Begge mener at man skal beskytte objektivet. UV-filter-fraksjonen mener at UV-filter er det beste, mens Motlysblender-er-bedre-fraksjonen foretrekker en motlysblender (den svarte "kragen") som beskyttelse, og de ortodokse Motlysblender-fantastene mener at UV-filter kan gjøre mer skade enn nytte. Søk etter "UV-filter" for å se slagmarker etter disse harde kampene. Det er noen new age-tullinger som heller smører på solkrem foran objektivet, men disse regnes som skrullinger.*) *) De burde heller brukt brunkrem.**) **) Og ja, det er på høy tid med en kopp kaffe. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 hmm, iso 50-f/2.8-1/250 = iso 100-f/4-1/250? Mollen, sjekk postkassa di imorra Woop. Intet i min postkasse nå ihvertfall. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Og, hva er et UV-filter til kamera forresten? Noe gammelt noe. Man skal filtrere bort UV(altså ultrafiolette)-stråler, så det ikke treffer sensoren/filmen. I gamle filmdager var det viktig, så man stoppet UV-strålene fra å treffe filmen. Nå har alle digitale kameraer UV-filtre på sensoren, så du trenger ikke UV-filtrering utenpå objektivet. Nå er det to hardt stridende religiøse fraksjoner, som argumenterer for og i mot bruk av UV-filter. Begge mener at man skal beskytte objektivet. UV-filter-fraksjonen mener at UV-filter er det beste, mens Motlysblender-er-bedre-fraksjonen foretrekker en motlysblender (den svarte "kragen") som beskyttelse, og de ortodokse Motlysblender-fantastene mener at UV-filter kan gjøre mer skade enn nytte. Søk etter "UV-filter" for å se slagmarker etter disse harde kampene. Det er noen new age-tullinger som heller smører på solkrem foran objektivet, men disse regnes som skrullinger.*) *) De burde heller brukt brunkrem.**) **) Og ja, det er på høy tid med en kopp kaffe. blir litt sånn hvitost/gulost (heter hvitost forresten ) opplegg tenkter jeg? Men hva er da foskjellen på de diverse solblenderene? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Pan/Leica 25 1.4? Passer helt fint til Four/thirds regner jeg med? Og, hva er et UV-filter til kamera forresten? Passer helt fint, men er legendarisk vanskelig å få tak i, og satans dyrt. Er du på budsjett er det kanskje lurere å handle inn et Sigma 30/1.4, selv om det ikke holder helt den samme standarden (for å si det mildt). Egentlig er kanskje oppgradering av kamerahus også lurt. E-520 er billig for tiden, og da får du klart merkbart bedre ytele på høy ISO (ISO400 på E-500 tilsvarer fort ISO800 på E-520), for ikke å snakke om bildestabilisator. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 Faraw Fawcett Majors var stor for oss som var ungdom på 70 tallet. Før Charlies Angels spilte hun "The Bionic Woman". Bummer. Hun var jo Frøken Soft Focus. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 hmm, iso 50-f/2.8-1/250 = iso 100-f/4-1/250? Mollen, sjekk postkassa di imorra Woop. Intet i min postkasse nå ihvertfall. Noez, kommer vell imorgen da^^ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 blir litt sånn hvitost/gulost (heter hvitost forresten ) opplegg tenkter jeg? Men hva er da foskjellen på de diverse solblenderene? Passformen. Det skal være en som passer til det spesifikke objektivet. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2009 blir litt sånn hvitost/gulost (heter hvitost forresten ) opplegg tenkter jeg? Men hva er da foskjellen på de diverse solblenderene? Passformen. Det skal være en som passer til det spesifikke objektivet. Da henger jeg med vettu . Er litt ny her på kamera fronten. Noen andre som har prøvd Casio Exilim EX-F1 forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå