Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal surre med i bergen btw?

 

Today, I was sitting next to this cute guy on an airplane who I had started talking to. There was still an empty seat between us and it seemed like there weren't any more passengers boarding the plane. I then asked out loud, "I wonder if anyone will sit between us?" He replied "I hope so."
Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Jeg kom en gang opp med en modell for hva en server er.

 

"Se for deg et rom med flere titalls tusen kopimaskiner. På hver av disse kopimaskinene ligger det et papirark med viktig informasjon. Hver kopimaskin har et nummer. I enden av rommet står det en mann bak et skrivebord med en liste, der det er en liste med stikkord til en skikkelig lang liste. Når brukeren roper "KAKE!" inn gjennom en ropert, vil denne mannen sende folk ut for å ta en kopi av alle dokumentene med stikkordet "kake". Og disse vil samles sammen og stikkes ut gjennom en brevsprekk til brukeren."

 

Så er det litt av cluet at en "ekte" server vil gjøre dette, bare veldig, veldig mye raskere.

Lenke til kommentar

Da jeg jeg tilbake, to dager for tidlig, rimelig forbanna, litt trist og rimelig sliten. Det har seg slik at da jeg skulle tilbake til campen etter Parkway Drive, møtte jeg på to gutter, hvorav den ene hadde en TBDM-tee. Siden vi hadde noe til felles sa jeg "Halla" og forsøkte og ta han i hånden. Hans respons var å slå meg i ansiktet, så hardt at jeg falt overende, og deretter ta med seg kompisen sin på to-tre slag rundt om kring på kroppen min. "Jaja", tenkte jeg, mens det føltes ut som om fortenna mine skulle renne ut av kroppen, og t-skjorta mi hadde en god del blodflekker på seg. Jeg karret meg bortover til teltet med hjelp fra noen naboer som ti sekunder etter seansen så meg ligge der, bare for å finne hele innsiden av teltet mitt fylt med urin, og cd-spilleren min stjålet. At alle er venner på festival kan jeg herved avkrefte, selv om de dagene jeg var der var ordentelig bra! Architects er uten tvil det beste jeg har vært på, noensinne. Nå ligger jeg i sengen, full av blåmerker, noen kutt og to fortenne jeg er litt usikker på hvordan det står til med. Det er godt å ligge i sengen, men ikke så godt at jeg ikke kommer til å surmule over å misse BMTH og The Prodigy.

 

Faen jeg har lyst til å se bmth i morra! Bare synd kneet mitt er ødelagt, sammen med alt annet, i tillegg til at jeg nå befinner meg 4 timer unna, med et temmelig lite pengereservoar.

 

on-topic og fotorelatert spørsmål: Så endel fotografer i piten, men er ikke dette temmelig risikabelt med tanke på all støvet? Skal vel ikke mye til å få såpass finkornet støv inn i kameraet.

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar
Oppgave: forklar hva kildekode er for siviløkonomer som syns det er vanskelig å slå på en datamaskin. (beste forslag vinner en spasertur til nærmeste Rimi-buitikk)

For en siviløkonom som synes det er vanskelig å slå på en datamaskin, så er kildekode "noe kryptisk noe med semikolon og greier". Var det så vanskelig å forklare hva kildekode er for en sånn en, da? ;)

 

 

Spasertur til nærmeste Rimi-butikk? Det blir vel en på Sørlandet et sted? Lang tur, i alle fall!! :ermm:

 

 

Ahem - det var kanskje ikke det du mente?

 

Kildekode er permen med instruksjoner som du gir til franchisetageren, og som han utfører til punkt og prikke. Butikken med franchisetageren er da den kompilerte koden, og han gjør kun det som står i instruksjonsboken, og ikke noe annet. Står det ikke noe spesifikt i permen om hva han skal gjøre hvis det kommer et avvik, for eksempel en kunde som klager på brent burger, så kan han ikke håndtere dette.

Da kan du endre i kildekoden (instruksjonspermen) og deploye en ny utgave av butikken (dårlig analogi til at franchisetageren er programmet og butikken er serveren). Så er det en ny versjon. :)

Lenke til kommentar
Da jeg jeg tilbake, to dager for tidlig, rimelig forbanna, litt trist og rimelig sliten. Det har seg slik at da jeg skulle tilbake til campen etter Parkway Drive, møtte jeg på to gutter, hvorav den ene hadde en TBDM-tee. Siden vi hadde noe til felles sa jeg "Halla" og forsøkte og ta han i hånden. Hans respons var å slå meg i ansiktet, så hardt at jeg falt overende, og deretter ta med seg kompisen sin på to-tre slag rundt om kring på kroppen min. "Jaja", tenkte jeg, mens det føltes ut som om fortenna mine skulle renne ut av kroppen, og t-skjorta mi hadde en god del blodflekker på seg. Jeg karret meg bortover til teltet med hjelp fra noen naboer som ti sekunder etter seansen så meg ligge der, bare for å finne hele innsiden av teltet mitt fylt med urin, og cd-spilleren min stjålet. At alle er venner på festival kan jeg herved avkrefte, selv om de dagene jeg var der var ordentelig bra! Architects er uten tvil det beste jeg har vært på, noensinne. Nå ligger jeg i sengen, full av blåmerker, noen kutt og to fortenne jeg er litt usikker på hvordan det står til med. Det er godt å ligge i sengen, men ikke så godt at jeg ikke kommer til å surmule over å misse BMTH og The Prodigy.

 

Faen jeg har lyst til å se bmth i morra! Bare synd kneet mitt er ødelagt, sammen med alt annet, i tillegg til at jeg nå befinner meg 4 timer unna, med et temmelig lite pengereservoar.

 

on-topic og fotorelatert spørsmål: Så endel fotografer i piten, men er ikke dette temmelig risikabelt med tanke på all støvet? Skal vel ikke mye til å få såpass finkornet støv inn i kameraet.

Damn, god bedring. Og håper det med støv ikke stemmer da en kompis som er der låner 24-70 min.

 

www.sprettball.com og www.chrisaadland.com er pressefotografer der atm vet jeg.

 

Og henta negativene istad, its looking damn good :D

Endret av ZoDz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...