von-schnellfahrer Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Obs! Obs! Har null peiling og ingen kilder eller referanser, men jeg liker hydrogenbiler Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Produksjon av hydrogen krever mer energi enn det man kan utnytte fra hydrogenet (termodynamikkens annen lov, anyone? ): http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy (I følge Tesla Motors er el-biler 3-4 ganger mer energieffektive enn hydrogenbiler) Endret 24. juni 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Produksjon av hydrogen krever mer energi enn det man kan utnytte fra hydrogenet (termodynamikkens annen lov, anyone? ): Bah - snikreklame for tråder.. All lagring av energi vil jo føre til energitap, da. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Produksjon av hydrogen krever mer energi enn det man kan utnytte fra hydrogenet (termodynamikkens annen lov, anyone? ): Bah - snikreklame for tråder.. All lagring av energi vil jo føre til energitap, da. I'll rephrase, your honour: Produksjon av hydrogen krever vesentlig mer energi enn man siden kan utnytte fra hydrogenet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) I'll rephrase, your honour: Produksjon av hydrogen krever vesentlig mer energi enn man siden kan utnytte fra hydrogenet. Hvis man ser det som et mikrosystem kan det være et vesentlig energitap, ja. Men - kan man gjenvinne deler av energi"tapet" under produksjon som fjernvarme og annet? Og - hva med mengden "miljøsvining" under produksjon og senere fjerning av en hydrogenbil vs. el-bil? Dessuten vil hydrogen kunne gi mye kulere eksplosjoner ved kollisjoner! Støt fra bilen er ikke så kult som en FWHAKOOM! i senere generasjoner Hollywood-blockbustere, liksom.. Edit: Hindenburg Cars! Hydrogen-biler med termitt-basert metall-lakk ftw! Endret 24. juni 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Edit: Hindenburg Cars! Hydrogen-biler med termitt-basert metall-lakk ftw! Haha, ser for meg reklamefilmen for Hindenburg Cars... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Interessant artikkel som sammenligner nytten av 12 vs. 14-bit på D300, og med en særdeles Anew-vennlig "side-note" på slutten: From the test above, you can clearly see that even though the JPEG was a lost cause (pure black pixels), we were still able to go back to the original 12-bit NEF and recover a decent recognizable image (recover black into something non-black). This test directly contradicts crazy statements about RAW vs JPEG that you can find on the web, like this one: "Raw records usually with 12 bits, but a linear 12 bits. JPG uses only 8 bits, but these are after the log and gamma conversion, and thus preserves the 12 bit precision at the shadow levels where it's important!" - Ken Rockwell Use some common sense when browsing the web! Extraordinary claims require extraordinary proof. If you blindly follow the claims of self-proclaimed experts on the Internet -- without any supporting evidence -- you just might get burned. (...men meg kan dere stole på - jeg vet nemlig best. alltid. ) Endret 24. juni 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (...men meg kan dere stole på - jeg vet nemlig best. alltid. ) Nja - du tar ikke feil fullt så mye som Kenny Boi, i alle fall. Men - en gang i blant har han helt rett, da - en blind høne kan også finne korn.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (...men meg kan dere stole på - jeg vet nemlig best. alltid. ) Nja - du tar ikke feil fullt så mye som Kenny Boi, i alle fall. Hmm. Is that so? <fører opp Trondster på listen over folk som skal brennes som kjettere for sin mangel på ukritisk og blind tillit når jeg tar over> Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Nja - du tar ikke feil fullt så mye som Kenny Boi, i alle fall. Hmm. Is that so? <fører opp Trondster på listen over folk som skal brennes som kjettere for sin mangel på ukritisk og blind tillit når jeg tar over> Uhm - javel? Jeg får vel ombestemme meg, da, når du ikke var fornøyd med uttalelsen, så jeg ikke blir en av de første mot veggen: ..Så tar du feil like mye som Kenny Boi, da. I, for one, welcome our new Anew overlords. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Ken Rockwell.. måtte dere la meg begynne dagen med Ken Rockwell? Urk.. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 ... Ikke mobb Ken Rockwell! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Utrolig hvor tregt tiden går mens man venter på at batteri på nye kamera skal lade. Ken Rockwell skal i hvertfall ha at det er artig å lese alle påstandene hans Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Ken Rockwell.. måtte dere la meg begynne dagen med Ken Rockwell? Urk.. Hediggris. Starter dagen etter kl. 12:00. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Oppgave: forklar hva kildekode er for siviløkonomer som syns det er vanskelig å slå på en datamaskin. (beste forslag vinner en spasertur til nærmeste Rimi-buitikk) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) En metode for mennesker til å gi instruksjoner til en datamaskin? Evt. byggesteiner for å lage dataprogrammer? Edit: Evt. Wikipedia sitt forslag: A computer program's source code is the collection of files needed to convert from human-readable form to some kind of computer-executable form. Endret 24. juni 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Gjerne litt mer enn det... Siviløkonomer, Arnold... siviløkonomer... Kildekoden er den menneskelesbare oppskriften på et datamaskinprogram, men fordi den er skrevet i et programmeringsspråk, vil den ikke være lesbar annet enn for mennesker med kunnskap om programmering. Det programmet som rent faktisk kjøres i datamaskinen er ikke menneskelesbart, og er resultatet av en kompilering av kildekoden, hvor denne er oversatt til datamaskininstruksjoner. Forslag til forbedringer? Endret 24. juni 2009 av Anew Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Oppgave: forklar hva kildekode er for siviløkonomer som syns det er vanskelig å slå på en datamaskin. (beste forslag vinner en spasertur til nærmeste Rimi-buitikk) Et kodespråk som forteller en datamaskin hva den skal gjøre. Kan det være så vanskelig da? Mormor skjønner jo det der til og med. Btw: tror det er laaangt til nærmeste Rimi-butikk fra her, så jeg står over den der Edit: Hvis de har vansker med å slå på en maskin ville jeg holdt meg laaang unna slike ord som kompilering, kildekode, osv. Endret 24. juni 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Litt pirk. Den vil jo være lesbar av mennesker uten kunnskap om programmering, men de vil ikke forstå den. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Det er forksjell på å godta en definisjon, og å forstå den... Edit: godt innspill, Salvesen. Endret 24. juni 2009 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå