Anew Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Da vi kjøpte RAVen var jeg veldig negativ til både SUV-greia og automat, men på tross av svakhetene har jeg blitt frelst på begge deler. I kø er manuell forferdelig slitsomt, og vi som bor i Oslo-området tilbringer en del tid i kø... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 SUV kan jeg gå med på, men automat er ikke noe for meg. Det som er mest stress med manuell kasse i kø er jo at clutch-foten (les: venstrefoten) blir litt støl etter hvert. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg elsker manuell kasse. Det er liksom halve moroa med å kjøre bil. Men for folk som vil bruke vil som et transportmiddel fra A til B ser jeg ikke grunn til å ikke velge automat - utenom økt pris. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Ikke så veldig fotorelatert, men alle må se Edit: For å gjøre denne posten litt fotorelatert så kan jeg si at jeg har avbestilt 14-24, for den var ikke på hovedlager hos jp, og da får jeg den ikke før jeg reiser til bergen. Stikker nok inn til byen i morgen/overmorgen og kjøper der. Endret 23. juni 2009 av _DSC1233.jpg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Akkurat tidsnok til St.hans: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=563492 Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Aldri aldri drekke med slektninger. Hadde muligheten til å arrestere faterns kamerat ang. ruspolitkk 100 ganer, men fant ut at det er best å ikke rocke båten for mye Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Ikke så veldig fotorelatert, men alle må se YouTube is down for maintenance and will be back shortly Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Ikke så veldig fotorelatert, men alle må se YouTube is down for maintenance and will be back shortly Funker her. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Herlig liten skapning det der. Noen som vet hva det er? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 pygme ørkenrotte / dverg ørkenrotte Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Ikke så veldig fotorelatert, men alle må se YouTube is down for maintenance and will be back shortly Funker her. Den var meget short,funker nå. Kuleste gnager jeg har sett Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 En Prius har nogenlunde samme forbruk som en Passat 2.0TDi. Jeg vet hva jeg ville foretrekke.. For å holde oss til tema (CO2-utslipp, ikke forbruk): Nemlig. Og utslipp er fullstendig bundet til forbruk. Det påstås at Prius skal klare 0,4 (eller så) på mila, under ideelle forhold. Jeg har personlig, som kjøreskoleelv, kjørt Passat 2.0 TDi, rykkete på en vei som krever utrolig mye bremsing og aksellerering, til 0,47 på mila. Du har rett i at utslipp er relatert til forbruk, og også i at Prius ikke er optimal i så henseende. Men man må ikke helt glemme at en dieselmotor produserer mer CO2 pr volumenhet drivstoff enn en bensinmotor gjør (diesel inneholder mer energi enn bensin pr. volumekvivalent). En Prius har nogenlunde samme forbruk som en Passat 2.0TDi. Jeg vet hva jeg ville foretrekke.. For å holde oss til tema (CO2-utslipp, ikke forbruk): Nemlig. Og utslipp er fullstendig bundet til forbruk. Nei, det er en klar sammenheng, men er ikke "fullstendig bundet til". Som k.n.b påpeker er ikke utslipp per enhet forbrent drivstoff det samme for diesel og bensin, så for å kunne sammenligne epler og epler må man altså diskutere utslipp. Hovedpoenget var uansett at du påstod lenger oppe at Prius ikke slipper ut mindre CO2 enn andre biler, noe som er feil - samme hvor økonomisk du "mener" du klarer å kjøre en Passat. Men det er en grunn til at jeg ikke henger i bil-forumet, så jeg tror jeg gir meg her. Dere har selvfølgelig rett. Men jeg vil likevel påpeke at Prius fortsatt ikke er noen miljøvennlig bil pga. produksjonen, i stor og i liten sammenheng. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Dere har selvfølgelig rett. Men jeg vil likevel påpeke at Prius fortsatt ikke er noen miljøvennlig bil pga. produksjonen, i stor og i liten sammenheng. Å kjøpe Prius for miljøet er som å svi av skogen for å hindre skogbrann. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Men jeg vil likevel påpeke at Prius fortsatt ikke er noen miljøvennlig bil pga. produksjonen, i stor og i liten sammenheng. Jeg ser at denne påstanden stadig kommer frem. Har du (eller noen andre) noen saklige linker med litt mer informasjon? En Prius har klart mindre batterier enn en typisk elbil; og hvis en Prius er så ille; hva da med en Think osv. Grunnen til jeg spør, er om dette er reelle fakta, eller om det er tåkelegging fra parter som har andre interesser. Som f.eks. oljeindustrien eller folk som hater el-biler på generellt grunnlag. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Men jeg vil likevel påpeke at Prius fortsatt ikke er noen miljøvennlig bil pga. produksjonen, i stor og i liten sammenheng. Ja, det er godt mulig det stemmer. Jeg er i hvert fall enig i at antall gram utsluppet CO2 per km bare forteller "halve" sannheten. Men jeg vil likevel påpeke at Prius fortsatt ikke er noen miljøvennlig bil pga. produksjonen, i stor og i liten sammenheng. Jeg ser at denne påstanden stadig kommer frem. Har du (eller noen andre) noen saklige linker med litt mer informasjon? Disse batteriene er ikke veldig miljøfientlige i seg selv (selv om gruvedriften kan være det), men problemet i denne sammenhengen er at det trengs mye energi på å fremstille dem og ikke minst på å resirkulere brukte batterier. Dermed blir ikke CO2-regnestykket til Toyata så oversiktlig som de vil ha det til selv. Kilde 1 Kilde 2 Men nå er det definitivt nok Prius-snakk på meg Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Syns arnold_layne oppsummerer dugelig. Det jeg til syvende og sist provoseres litt av er at man slipper miljøavgifter med en Lexus GS400H (eller hva den nå heter), men ikke med en Suzuki Swift.. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Noen som har peiling på om en gammel Soltron 177 blitz passer til mitt EOS 450D? Det vil si, jeg klarte ikke dy meg så jeg måtte prøve og det funket supert, men det jeg lurer på er om den kan skade kameraet pga. antall volt el.l? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2009 Det skal du ikke se bort fra. Og når en blits ikke koster allverden syns jeg ikke det er så mye å satse på.. (Undertegnede benyttet pappas gamle Vivitar en tid. Uansett om det ødelegger eller ikke er det håpløst upraktisk!) Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Det er store fordeler med både automat og manuell kasse og jeg klarer ikke å bestemme meg hva jeg liker best. En hissig bil med automat kan være langt mer spennede å kjøre enn en lik bil med manuell. Det har mye å si hvor hardt man er villig til å kjøre og hvor rask kassa er. Automat i by er nesten et must. Slipper senebetennelse i fot og armer Prøvde en gammel Chrysler Voyager en gang; den var umulig å få under 1 liter på mila. Alle triks som fantes var ikke nok til å få forbruket ned. Tøøøøøørst 6'er med treeeeeeg kasse - finfin konbo Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2009 Glimrende russisk fotoserie! "Militær teknologi"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå