Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scott Kelby her.

 

Når en katt går ut døren, så skrur den av innekatt-modus og går over i utekatt på solotur-modus.

Når en hund går ut døren snur den seg over skulderen for å se om noen vil være med på eventyr.

 

Alltid lokale variasjoner, men dette er tendensen.

Hunder er trofaste, katter er lekne og spennende.

Hunder er venner, katter er bekjentskaper.

 

*dukker og avventer flamberingskrigen*

Lenke til kommentar
Nå var det jo snakk om D300. D5000 og D300 bruker samme sensor, men siden D5000 er nyere kan jeg godta -litt- forbedret iso ytelse, men ikke at D5000 @ ISO 1250 = D300 @ 400

Har du link til påstanden? Hadde han brukt D200, så hadde det virket litt mer troverdig.

 

Tom

 

 

Scott Kelby her.

 

Utdrag:

This I hadn’t planned on

If there was one thing I hadn’t planned on it was this; I fell in love with the D-5000. In fact, I’m keeping it. I was absolutely shocked at its high ISO performance. I took shots, hand held at 1250 ISO in a square in the town of Siena, and when my brother and I looked at them that night—full screen on my computer, you could barely see any noise at all. It was like ISO 400 on my D300.

The Fate of My D-300

So, what’s going to happen to my beloved D300? I’m selling it. It was my back-up camera, and the one I used for travel photography, but now I have a new low-noise, lightweight, replacement that even shoots video, so it’s time to wave bye to my D300 (and its sale will help offset the cost of my original problem).

Lenke til kommentar

Katter kan man sann ca. sleppe å lære opp... Hunder? Smarte dyr? Ikkje før eigaren har lært den ca. alt... Katter greier seg sjølv og hunder må man jo passe på heile tida. En katt går tur selv, en hund må man gå med. en katt finner mat selv, en hund må få for.

 

MEN for å ikkje slenge me lippa og lage diverse konflikter er dette smak og behag. Ei katte er godt selskap og ett menneske blir hundens selskap, ikkje ditt.

Lenke til kommentar
Bedre støyfjerning kan forklare det, men da snakker vi jo jåddpegg.

 

Nix, kjøper den ikke. D5000 er ikke et alternativ til D700..

 

Nå var det jo snakk om D300. D5000 og D300 bruker samme sensor, men siden D5000 er nyere kan jeg godta -litt- forbedret iso ytelse, men ikke at D5000 @ ISO 1250 = D300 @ 400

Poenget er at dersom D5000 @ ISO1250 er som D300 @ ISO400 vil det være en konkurrent for D700..

 

Scott Kelby her.

 

Når en katt går ut døren, så skrur den av innekatt-modus og går over i utekatt på solotur-modus.

Når en hund går ut døren snur den seg over skulderen for å se om noen vil være med på eventyr.

 

Alltid lokale variasjoner, men dette er tendensen.

Hunder er trofaste, katter er lekne og spennende.

Hunder er venner, katter er bekjentskaper.

 

*dukker og avventer flamberingskrigen*

Du har ikke møtt min avdøde katt..

 

Uansett, hunder er slitsomme, katter er rolige.

Lenke til kommentar

Kjøp noe som er eldre enn tre år og ikke minst noe fra Skotland (eller for den saks skyld Irland, irene fant jo opp whiskey.).

 

Gjerne noe som ikke er blandet ut med maissprit og konditorfarge når vi er i gang..

 

Caol Ila, Glenmorangie (Kurt Wallanders favorittwhisky, så Systemet har den sikkert inne) eller til nøds en billig Bell's (fin onsdagswhisky).

Lenke til kommentar

Men kjære deg, Simon Aldra. Jeg vet da forskjellen på god whisky og og skvip. Man er da Mann.

 

Ender nok opp med en Caol Ila. Den har jeg veldig sansen for.

The Arran Malt Limited Edition single cask er også veldig god, men den varierer så mye ut i fra hvilket fat den er tappet fra. De gjør det forsåvidt litt spennende å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Jeg har katt, men har mer lyst på hund. Prøv å få en katt til å rulle rundt for å posere til bilde f.eks.. vet ikke hvordan mainstream katter er, men ikke f.. om min vil posere.

Min vil gjerne det. Noe jeg har dokumentert godt. :p

Poster Cosmo Kramer igjen jeg da ;)

post-26623-1245699844_thumb.jpg

post-26623-1245699901_thumb.jpg

 

"exif"

katt

Cosmo Kramer

Maine Coon

8Kg

blå/hvit

exellent

7500kr

Lat

 

And remember kids, Picture or it did not happen.

Dessuten, hvis bikkja di poserer så er det fordi den er redd for å få kjeft hvis den gjør noe annet når den blir bedt om å sitte stille. ;)

 

Edit: fullført exif

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Jeg har katt, men har mer lyst på hund. Prøv å få en katt til å rulle rundt for å posere til bilde f.eks.. vet ikke hvordan mainstream katter er, men ikke f.. om min vil posere.

Min vil gjerne det. Noe jeg har dokumentert godt. :p

Poster Cosmo Kramer igjen jeg da ;)

 

"exif"

katt

Maine Coon

8Kg

blå/hvit

exellent

 

And remember kids, Picture or it did not happen.

Dessuten, hvis bikkja di poserer så er det fordi den er redd for å få kjeft hvis den gjør noe annet når den blir bedt om å sitte stille. ;)

 

Du glemte pris i exif ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...