Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg støtter egentlig det å ikke ha båndtvang i det hele tatt, men heller ha et litt mer åpent syn på straffelovens §18. :D

Straffelovens § 18 ble opphevet i 1958, så du må nesten utdype...

Øhm.. Jeg mente vel § 48.. Jeg siterer:

Ingen kan straffes for Handling, som han har foretaget i Nødverge.

Det er Nødverge, naar en ellers strafbar Handling foretages til Afvergelse af eller Forsvar mod et retsstridigt Angreb, saafremt Handlingen ikke overskrider, hvad der fremstillede sig som fornødent hertil, og det i Betragtning af Angrebets Farlighed, Angriberens Skyld eller det angrebne Retsgode ei heller maa agtes ubetinget utilbørligt at tilføie et saa stort Onde som ved Handlingen tilsigtet.

Hvad ovenfor er bestemt om Afvergelse af retsstridigt Angreb, kommer ogsaa til Anvendelse med Hensyn til Handlinger, der foretages i Hensigt at iverksætte en lovlig Paagribelse eller hindre, at Straf- eller Varetægtsfanger rømmer.

Har nogen overskredet Grænserne for Nødverge, er han dog straffri, hvis Overskridelsen alene har fundet Sted paa Grund af en ved Angrebet fremkaldt Sindsbevægelse eller Bestyrtelse.

Lenke til kommentar

Dette var bra typisk altså; tar en liten tur bort i helgen også sitter dere å diskuterer mine to "favorittdiskusjoner": Hund vs. katt og Toyota va. bra bil.

For å si det kort:

Katt er pest og hund er best!

Toyota er generelt sett for folk som ikke bryr seg det spøtt om bil og bilkjøring. Toyota-eiere havner i samme kategori som de som parkerer med fronten inn på parkeringsplassen. Slike folk har ikke peiling, nuff said! Skal du fra A til B billigst og vondest mulig og ikke bryr deg om noe annet, så gå for en Toyota.

Lenke til kommentar
Toyota er generelt sett for folk som ikke bryr seg det spøtt om bil og bilkjøring. Toyota-eiere havner i samme kategori som de som parkerer med fronten inn på parkeringsplassen. Slike folk har ikke peiling, nuff said! Skal du fra A til B billigst og vondest mulig og ikke bryr deg om noe annet, så gå for en Toyota.

Du ber om juling du ;) Du vet ihvertfall ikke nok om Toyota.

Tom

Lenke til kommentar
Veldig enig med Ciryaher når det gjelder hund vs katt, men Toyota-utsagnet gir meg grøsninger på ryggen...

Har du for mye penger, kjøp en Opel Omega. Da går overskuddet med til bilreparasjoner, eller det er i hvert fall min erfaring med bilen min så langt.. Neste gang blir det Toyota. ;)

Har to kamerater som hadde Opel Omega. Snakk om pengesluk. Fin bil når den virker, men bilen var jo mer på verkstedet enn i bruk ...

Tom

Lenke til kommentar
Wohooo! Skatteoppgjøret er klart! 7,5K ja takk! :yes:

7.5 er pingleoppgjør.

17k! :woot:

Men, 7500 er jo nok til å kjøpe en katt, tydeligvis.. :p

Katter kan man få gratis. Disse pengene ryker på Wacken Open Air. :w00t:

Bruk pengene på whisky.

Scott Kelby har blitt forelsket i D5000, og har byttet ut backupen sin (D300) med den.

Han påstår at D5000 @ ISO 1250 er ca D300 @ ISO 400.

Noen som går på den?

Bedre støyfjerning kan forklare det, men da snakker vi jo jåddpegg.

Nix, kjøper den ikke. D5000 er ikke et alternativ til D700..

Skal du ha en trofast venn? Hund.

Skal du ha en å leke med innimellom? Katt.

Skal du ha et fornuftig transportmiddel? Toyota.

Skal du ha et morsomt og spennende kjøretøy? Noe annet enn Toyota. Noe annet enn de "vanlige" modellene deres, i alle fall.

Er det så vanskelig, da?

Katter kan være utrolig trofaste, believe you me. Og kjøper du en Toyota MR2 har du det sikkert morsomt. :p

Alle som generaliserer tar feil!!

"I am an extreme moderate. I believe anyone not a moderate, should be castrated."

- Benjamin Franklin.

:p

Jeg kjører Toyota fordi kona tvang meg til det. :blush:

Når det er sagt, så er det RAV4 forbløffende god bil - til og med ganske morsom å kjøre under gitte forhold... men automatkassen er en temmelig umorsom vits.

Så lenge det ikke er førstegenerasjons RAV4. Førstegenerasjons var MØKK!

Lenke til kommentar
Bedre støyfjerning kan forklare det, men da snakker vi jo jåddpegg.

Nix, kjøper den ikke. D5000 er ikke et alternativ til D700..

Nå var det jo snakk om D300. D5000 og D300 bruker samme sensor, men siden D5000 er nyere kan jeg godta -litt- forbedret iso ytelse, men ikke at D5000 @ ISO 1250 = D300 @ 400

Lenke til kommentar
Ja.

Husk på at katter har personlighet akkurat som mennesker. Dere skal ikke dra enhver katt inn i samme bås - likedan med hunder.

Nei, men naturen gjør jo dyrene rimelig forskjellig, og de fleste katter jeg har truffet er hva jeg ville tenkt egoistiske og selvopptatte før trofast om.

Digger dem da, så er ikke det, men de lever sitt eget liv og tar kun i mot når det selv har lyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...