Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke fotorelatert i det hele tatt, men uansett.. Hvorfor er det slik at katter fint kan gå og drite i blomsterbedet til naboen uten at eieren blir stilt til ansvar, mens det blir ramaskrik og trusler om avliving hvis en hund gjør det samme?

Fordi katter er SØØØTE :D

Båndtvang i Norge ;) Dessuten er katter kule dyr. booo0yah! Og når man alike vel er ute og lufter hunden kan man like gjerne plukke opp etter den. Men du er temmelig stygg hvis du ber bikja drite i bedet til naboen.

Hvilket fører oss over på et annet spørsmål: Hvorfor er det båndtvang på hund, men ikke katt? Svar som "hunder er farligere/større/styggere enn katter" aksepteres ikke. ;)

Katter er også mye mer selvstendige enn hunder. Hunder plages ikke av å være i bånd, men katter takler det ikke. Har forsøkt med vår katt et par ganger, bare for moro skyld, men jeg foreslår at du prøver å gå tur med en katt i bånd. Det blir fort til at man løper gjennom hager og irriterer katten når man skremmer fuglene han jakter på, og må dra katten ned fra et tre.

:p

Lenke til kommentar

Gyttorp nr. 3 ordner fort problemet med selvstendig katt, men dessverre er det mange som synes det er litt i overkant drastisk...

Hunder er vel også i utgangspunktet "ville" dyr som må dresseres til å like bånd, og jeg er ganske sikker på at det går å dressere katter også.. ;)

La oss bare avslutte denne diskusjonen her, for vi kommer aldri til å bli enige såfremt dere ikke plutselig skifter mening. Jeg har i hvert fall ingen planer om å gjøre det. :p

Lenke til kommentar
Fotorelatert: Skal kanskje fotografere en treåring i morgen... Tips?

Be afraid, be very afraid.

sn0dig-salvesen: Du skal nok få bilder av objektivene dine knust. :devil: (all in the name of science, of course!)

og... hundebæsj er mye større og eklere enn kattebæsj. Hunder dreper desuten langt flere barn pr. år enn pusekatter. Derfor er det ganske naturlig at hundeeiere skytes langt oftere enn katteeiere for sin manglende evne til å følge opp det ansvaret de påtar seg når de insisterer på å holde dyr i tettbebygd strøk. Og for the record - katter er dumme dyr.

Lenke til kommentar

mer fotorelatert..

Fylla på campingen, lånte bort kamera. D700'n

Får igjen kamera og den som hadde lånt det sier: de bildene ble litt mørke, kan ikke du gjøre noe med det?

joa skal prøve. vel, så på de nå. ja, de er mørke :ohmy:

exif:

1/100s

f4,5

50mm 1.8

mørkt ute, så mørkt som det er midt på natten. i går.

post-26623-1245621093_thumb.jpg

post-26623-1245621119_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg hadde en god ide til fotokonken denne gangen, men siden jeg sendte begge de to drittobjektivene mine vekk så kunne jeg ikke ta bilder av noen knuste objektiver..

Huh? Trodde du likte 135/2, jeg? Har du blitt så Nikon-fantast, da? :innocent:

Nei, men stress (les: tungt, vondt i skuldre og armer etter en kveld) å ha to store tunge proffhus. Så da er det greiere med ett.

Lenke til kommentar
joa skal prøve. vel, så på de nå. ja, de er mørke :ohmy:
D700 hadde gjort seg som nattkikkert... :roll:

Minner litt om da jeg lot kona bruke D300'en "unsupervised":

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12695684

(også en fin apropos til E-P1, siden jeg i den posten maser på at Oly må få ut fingern, sånn at vi kan få et konekamera i hus... :fun:)

Posten din av den der var faktisk noe av grunnen til at jeg bare måtte prøve. Men var absolutt nødt til å gå for sort hvitt. Farger så helt sinnsykt ut

Lenke til kommentar
Fotorelatert: Skal kanskje fotografere en treåring i morgen... Tips?

Be afraid, be very afraid.

Indeed!

Æsj... :p

Det virker kanskje til min fordel at jenta er dødsforelska i meg, da.. Merkelig at de eneste jentene som blir det er i den alderen der.. Nuvel, jeg satser i hvert fall på at det hjelper meg med å få fram et smil.. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...