Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Telenor og Canal Digital er i grunn to sider av samma sak så da er det ikke ISP-problem regner jeg med. Prøv å trykke ctrl+shift+del i firefox og huk av at du vil slette alt. Prøv på nytt etter det.

Det funket jaggu meg.

No problem. Husk det til neste gang det kødder nå da. ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor og Canal Digital er i grunn to sider av samma sak så da er det ikke ISP-problem regner jeg med. Prøv å trykke ctrl+shift+del i firefox og huk av at du vil slette alt. Prøv på nytt etter det.

Det funket jaggu meg.

No problem. Husk det til neste gang det kødder nå da. ;)

Will do!

 

Kanskje jeg skal lalle, siden det kommer byfolk til gards i morgen.

Lenke til kommentar

Sliten, nå. I et ene hjørnet: Pollenallergiker, utstyrt med solbriller og ansiktsmaske. I det andre hjørnet: Seriøst langhåret gressplen.

 

Pollenallergikeren vant - teknisk knockout.

Men - det var hardt. Er i full gang med restituasjon - først en dusj, og nå en kald øl og Formel 1. Etterhvert er livet godt igjen.. :)

Lenke til kommentar

Plena får fred fra meg i år, merker jeg.. I hvert fall i den verste gresspollensesongen - da får noen andre ta seg av den. Og nå er det bare å begynne og grue seg til burota begynner..

Jeg prøvde Cetirizin ("tilsvarende Zyrtec") for første gang i dag, og den ser ut til å fungere ganske bra hvis vi ser bort fra at jeg ble ekstremt slapp av den, men det blir jeg av nesesprayen min også, så det kommer på det samme hvilken av dem jeg bruker.. Da velger jeg heller tablettene, for da får jeg i hvert fall ikke problemet med at jeg blir nødt til å nyse rett etter inntak. :p

 

Fotorelatert: Ikke i det hele tatt, og nå skal jeg på jobb. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder zyrtec så har jeg aldri følt den har funka særlig for meg. Derimot så får jeg veldig god effekt av Polaramin. Hurtigvirkende er den også. Ulempen er at den har rød trekant så man kan risikere å bli litt sløv av den. Men merker ikke noe til det selv. Med mindre jeg tar tre på en gang (som jeg har gjort et par ganger jeg har vært virkelig ille). Kan også bli litt tørr i slimhinnende av den så da er det greit å ha øyedråper også.

Lenke til kommentar

Var hos legen på torsdag og tok blodprøve osv for allergi. Tok en test for noen år siden og fant ut at jeg var veldig allergisk mot gress og litt bjørk... Da fikk jeg noen medisiner utskrevet og de har jeg tat når jeg føler for det. Husker ikke om det var Aerius eller Zyrtec. Men nå har jeg hvertfall fått en haug resepter. Tabletter, øyedråper, nesespray og sånn astma inhalerer eller hva det heter. Sånn hvis halsen tetner seg til.

 

on topic. allergi er kjipt å ha som fotograf...

 

EDIT: Noen som har prøvd den sprøyta?

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar
ikke dumt.. selv om jeg foretrekker "Chatte-tråd for oss pollenallergiske fotografer som ikke tar bilder men heller diskuterer Zyrtec versus Cetirizin på et nettforum"
Nå kan det faktisk ha seg sånn at enkelte kan ha en såpass grad av allergi at det å løpe rundt ute og skulle fotografere kan være ganske jævlig.

 

Og hva er best, å sitte inne grunnet allergi, eller å sitte inne for å klage over de med allergi. :thumbup:

 

Edit: Er forøvrig fullstendig klar over at jeg sitter inne selv ...:w00t:

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Nyter ellers at jeg har oppgradert den gode gamle maskinen til 3GB ram - gjør ting og tang litt kjappere - PS liker litt ekstra hukommelse.. Med de nyeste driverne fra nVidia kan jeg også krysse av i Enable OpenGL Drawing :)

 

Det er mange gode grunner til å sitte inne - man nevner i fleng:

* Gresspollen ute.

* Dagens hagearbeid unnagjort.

* Mange mange bilder fra dåp og løp som skal sorteres og klargjøres.

* Oppgradert hardware og dermed kjappere Photoshop.

* Nytt Dylan-album på hifi'n.

* Velfortjent glass Zacapa rom.

Lenke til kommentar

Kestine FTW! Sliter med samme problemet... Alt for langhåret plen her ute nå. Tror faktisk jeg må trosse allergien å gå ut å ta den med en gang. Fikk forresten høre at de har kommet frem til at en kortere plen gir mindre pollen, og derfor mindre allergi. Plutselig var det en god grunn til å klippe plenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...