Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål nå som det er snakk om bil.

Hva ville dere valgt av VW Passat og Toyota Avensis?

Planlegger bilkjøp utover høsten og må gjøre opp noen meninger slik at jeg vet hva jeg skal se etter.

Jeg ønsker helst å slippe å bikke 100k grensa, vil ikke ha automatgir og vil helst ha dieselmotor. Bilen bør også være god på vinterveier.

Et annet alternativ er en liten bil som Toyota Yaris, men jeg drar på en del turer osv hvor det er greit å ha litt plass i bilen, men rent økonomisk er en liten bil sikkert lurere.

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Et annet alternativ er en liten bil som Toyota Yaris, men jeg drar på en del turer osv hvor det er greit å ha litt plass i bilen, men rent økonomisk er en liten bil sikkert lurere.

Francis

Sånn bensinøkonomisk og miljømessig, (og vi er da miljøbevisste, i vårt postmoderne samfunn) så er fornuftig bruk av skiboks på liten bil et godt alternativ.

Da får du med deg det du trenger, når du trenger det, og har en snerten bil til daglig bruk. Forutsettinga er selvfølgelig at du tar boksen av når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Tenkte på 50 f1.8 for å ha et lite og lett objektiv med stor blender. Men så tenkte jeg "hmmm, 50mm kan bli litt tragt på crop" så kom jeg på "ah, det er jo 28mm f2.8"

Men vil jeg savne det blender trinnet mye? Og er det optisk stor forskjell?

Lenke til kommentar

Du har et poeng, men vil ikke en Yaris se skikkelig teit ut med skiboks på taket? :p

Hvilke småbiler anbefaler dere? Kan Corolla være noe å satse på? Auris hadde vært skikkelig digg, men er alt for dyr siden det er en ny modell.

Miljømessig vil nesten samtlige nyere biler være bedre enn det jeg kjører rundt i nå.

93 modell Mitsubishi som bruker rundt 1l/10km på bykjøring og noe mer akseptable .7l/10km på langkjøring.

Francis

Lenke til kommentar
Du har et poeng, men vil ikke en Yaris se skikkelig teit ut med skiboks på taket? :p

Bare skiboksen er liten nok, så går det bra.

Hvilke småbiler anbefaler dere? Kan Corolla være noe å satse på? Auris hadde vært skikkelig digg, men er alt for dyr siden det er en ny modell.

Corolla er en god ide.

Tom

Lenke til kommentar

...

Francis

Vær litt mannfolk, og drit i at det skal se kult ut. Det som er viktig er at det er kult.

Ta den helt ut. Gå for en skiboks størrelse XXL.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Tenkte på 50 f1.8 for å ha et lite og lett objektiv med stor blender. Men så tenkte jeg "hmmm, 50mm kan bli litt tragt på crop" så kom jeg på "ah, det er jo 28mm f2.8"

28 2,8 er jo nesten pointless. Er jo sikkert dårligere optisk enn en 2,8 zoom. Da ville jeg heller spart til en 24 1,4 elns.

Lenke til kommentar

28 2,8 er jo nesten pointless. Er jo sikkert dårligere optisk enn en 2,8 zoom. Da ville jeg heller spart til en 24 1,4 elns.

PMnormal liker det i alle fall.

I følge SLRgear er 24-70 og 28/2.8 i alle fall mer eller mindre identiske mellom f/2.8 og f/8.

24-70/2.8L vs. 28/2.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...