ZoDz Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Du trenger ikke nødvendigvis å sveive opp. Det gjør du som du vil. Jeg sveiver alltid opp, av ren vane. Faen. Jeg kjente han ene som døde i klatreulykka i Tromsø i dag. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=569996 Jeg kondolerer. Sånt er virkelig kjipt. Jeg må sveive opp, men etter at bilde blir tatt så eksponerer det ikke mer? Eller fortsetter det å eksponere til jeg starter å sveive? Hmm, er dette en grei scanner http://www.epson.com/cgi-bin/Store/consume...sp?oid=53540925 ? Den ksoter 3k isj. Endret 18. juni 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Faen. Jeg kjente han ene som døde i klatreulykka i Tromsø i dag. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=569996 Kondolerer. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg må sveive opp, men etter at bilde blir tatt så eksponerer det ikke mer? Eller fortsetter det å eksponere til jeg starter å sveive? Når lukkeren går igjen slutter eksponeringen. Når du "vrir om" trekkes filmen frem og lukkeren "lades" slik at den kan løses ut igjen. Francis Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Kom over denne: http://photography-on-the.net/forum/showth...ight=viewfinder Visste ikke at e-3 var så stor. :/ (en stor del av grunnen for at jeg kjøpte et kamera til er søkeren ) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Kom over denne: http://photography-on-the.net/forum/showth...ight=viewfinder Visste ikke at e-3 var så stor. :/ (en stor del av grunnen for at jeg kjøpte et kamera til er søkeren ) T'is. Som jeg har nevnt andre steder, jeg har problemer med å velge en favoritt av søkeren på E-3 og søkeren på 5D. Mellom E-3 og D300/40D er det ingen konkurranse. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Har eit litt snodig LR2 problem her. Har ein katalog med omtrent 2000 bilder som det er gjort utvalg og justeringar i som eg nødig vil miste. I ettertid har bildene fra katalogen blitt flytta over på ein annan disk. Eigenteleg ikkje noko problem sånn sett, men når eg høgreklikkar på katalogen i LR og velger "Find missing folder" og velger den nye lokasjonen, så flyttar katalogen seg over til riktig disk, men då er den plutseleg tom!? WHAT Endret 19. juni 2009 av KimNK Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Kim. Vet ikke hva som har skjedd, men jeg ville prøvd å flytte filene tilbake til den opprinnelige lokasjonen, med en ekstern filbehandler, for å sjekke om LR gjenkjenner dem da. Gjør programmet det, ville jeg så brukt LR sin filbehandler til å flytte dem dit jeg egentlig vil ha dem. (Jeg ville nok testa dette med ei fil først, fungerer det, så ville jeg gjort det med alle) Endret 19. juni 2009 av fototim Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Jepp. Endte opp med å gjere det. Overfører no, så får vi sjå korleis det går. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Som jeg har nevnt andre steder, jeg har problemer med å velge en favoritt av søkeren på E-3 og søkeren på 5D. 5D har 96% -> 5D2 har 98% Mmmh.. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 5dmkii har vell den diggeste søkeren ever etter min mening. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 5dmkii har vell den diggeste søkeren ever etter min mening. Jøss - hva med Hassy'n? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Som jeg har nevnt andre steder, jeg har problemer med å velge en favoritt av søkeren på E-3 og søkeren på 5D. 5D har 96% -> 5D2 har 98% Mmmh.. Hmm.. OM-2en frister litt... 5dmkii har vell den diggeste søkeren ever etter min mening. Er ikke det A900? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 5dmkii har vell den diggeste søkeren ever etter min mening. Jøss - hva med Hassy'n? Ja, det stussa jeg også på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 5dmkii har vell den diggeste søkeren ever etter min mening. Er ikke det A900? A900 har 100% og 0.74x vs 5D2 med 98% og 0.71x - jo, A900 skulle på papiret være enda bittelitt bedre - uten at jeg har sammenlignet.. Vel - så snadder som 5D2 er, føler jeg egentlig ikke noe behov for å sammenligne med noe som helst.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Vel - så snadder som 5D2 er, føler jeg egentlig ikke noe behov for å sammenligne med noe som helst.. Oversatt til norsk: <fingrene i ørene> La la la la - vil ikke høre Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Da ble det Gorillapod Focus på meg. Begynte etter hvert å få et veldig sterkt behov for et lite og nett stativ som jeg kunne få helt ned på bakkenivå. Neste anskaffelse må bli CPL-filter. Tenker det kan gjøre nytten som ND-filter også. Thoughts? Endret 19. juni 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Oversatt til norsk: <fingrene i ørene> La la la la - vil ikke høre Ok - greit nok. Men - hva er det spesifikt du ikke vil høre mer om, som jeg ikke skal nevne? Oppløsningen, egenskapene på lav ISO, video, liveview, dynamikken, den store søkeren, byggekvaliteten, den store LCD-skjermen, fullformat, detaljnivået, bedre knapper og menyer eller bare generelt alt sammen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Men - hva er det spesifikt du ikke vil høre mer om, som jeg ikke skal nevne? Oppløsningen, egenskapene på lav ISO, video, liveview, dynamikken, den store søkeren, byggekvaliteten, den store LCD-skjermen, fullformat, detaljnivået, bedre knapper og menyer eller bare generelt alt sammen? Jeg er bare glad på dine vegne jeg. Jeg klarer meg med en Olympus E-420 og kit-zoomen jeg. Tar like dårlige bilder med det. Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Oversatt til norsk: <fingrene i ørene> La la la la - vil ikke høre Ok - greit nok. Men - hva er det spesifikt du ikke vil høre mer om, som jeg ikke skal nevne? Oppløsningen, egenskapene på lav ISO, video, liveview, dynamikken, den store søkeren, byggekvaliteten, den store LCD-skjermen, fullformat, detaljnivået, bedre knapper og menyer eller bare generelt alt sammen? Pass deg! Det ender bare opp med at jeg sporer deg opp og begår innbrudd i huset ditt. Håper du er forsikra! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Neste anskaffelse må bli CPL-filter. Tenker det kan gjøre nytten som ND-filter også. Thoughts? Kan vel virke som ND også. Men GND/NDG blir vanskeligere Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå