Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke nødvendigvis å sveive opp. Det gjør du som du vil.

Jeg sveiver alltid opp, av ren vane.

Faen. Jeg kjente han ene som døde i klatreulykka i Tromsø i dag. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=569996

Jeg kondolerer. Sånt er virkelig kjipt.

Jeg må sveive opp, men etter at bilde blir tatt så eksponerer det ikke mer? Eller fortsetter det å eksponere til jeg starter å sveive?

Hmm, er dette en grei scanner http://www.epson.com/cgi-bin/Store/consume...sp?oid=53540925 ? Den ksoter 3k isj.

Endret av ZoDz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har eit litt snodig LR2 problem her. Har ein katalog med omtrent 2000 bilder som det er gjort utvalg og justeringar i som eg nødig vil miste. I ettertid har bildene fra katalogen blitt flytta over på ein annan disk. Eigenteleg ikkje noko problem sånn sett, men når eg høgreklikkar på katalogen i LR og velger "Find missing folder" og velger den nye lokasjonen, så flyttar katalogen seg over til riktig disk, men då er den plutseleg tom!? WHAT

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Kim.

Vet ikke hva som har skjedd, men jeg ville prøvd å flytte filene tilbake til den opprinnelige lokasjonen, med en ekstern filbehandler, for å sjekke om LR gjenkjenner dem da.

Gjør programmet det, ville jeg så brukt LR sin filbehandler til å flytte dem dit jeg egentlig vil ha dem.

(Jeg ville nok testa dette med ei fil først, fungerer det, så ville jeg gjort det med alle)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
5dmkii har vell den diggeste søkeren ever etter min mening.

Er ikke det A900?

A900 har 100% og 0.74x vs 5D2 med 98% og 0.71x - jo, A900 skulle på papiret være enda bittelitt bedre - uten at jeg har sammenlignet..

Vel - så snadder som 5D2 er, føler jeg egentlig ikke noe behov for å sammenligne med noe som helst.. :D

Lenke til kommentar

Da ble det Gorillapod Focus på meg. Begynte etter hvert å få et veldig sterkt behov for et lite og nett stativ som jeg kunne få helt ned på bakkenivå.

Neste anskaffelse må bli CPL-filter. Tenker det kan gjøre nytten som ND-filter også. Thoughts?

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Oversatt til norsk: <fingrene i ørene> La la la la - vil ikke høre :tease:

Ok - greit nok.

Men - hva er det spesifikt du ikke vil høre mer om, som jeg ikke skal nevne? Oppløsningen, egenskapene på lav ISO, video, liveview, dynamikken, den store søkeren, byggekvaliteten, den store LCD-skjermen, fullformat, detaljnivået, bedre knapper og menyer eller bare generelt alt sammen? :cool::evil::fun::thumbup:

Lenke til kommentar
Men - hva er det spesifikt du ikke vil høre mer om, som jeg ikke skal nevne? Oppløsningen, egenskapene på lav ISO, video, liveview, dynamikken, den store søkeren, byggekvaliteten, den store LCD-skjermen, fullformat, detaljnivået, bedre knapper og menyer eller bare generelt alt sammen? :cool::evil::fun::thumbup:

Jeg er bare glad på dine vegne jeg.

Jeg klarer meg med en Olympus E-420 og kit-zoomen jeg. Tar like dårlige bilder med det.

Tom

Lenke til kommentar
Oversatt til norsk: <fingrene i ørene> La la la la - vil ikke høre :tease:

Ok - greit nok.

Pass deg! Det ender bare opp med at jeg sporer deg opp og begår innbrudd i huset ditt. Håper du er forsikra!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...