Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Langkjøring foregår som følgende: Man sitter først på kjøreskolen og planlegger rute (veldig sånn ca...) og etterpå setter elev 1 seg i førersetet, kjørelærer i passasjersetet, og elev 2 i baksetet. Elev 1 kjører og følger skilter som elev 2 sier.

 

Kan man kjøre og lese så bør man klare det....

 

Edit: På hjemveien bytter elev 1 og elev 2 plass

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Langkjøring foregår som følgende: Man sitter først på kjøreskolen og planlegger rute (veldig sånn ca...) og etterpå setter elev 1 seg i førersetet, kjørelærer i passasjersetet, og elev 2 i baksetet. Elev 1 kjører og følger skilter som elev 2 sier.

 

Kan man kjøre og lese så bør man klare det....

 

Edit: På hjemveien bytter elev 1 og elev 2 plass

 

Så det nye her er at man må finne veien samtidig altså.

Det slapp vi når vi hadde langkjøring heldigvis :)

Lenke til kommentar
Men afaik så kan man ikke stryke på kartkjøring, ikke engang om man setter seil for oslo og ender opp i alta...

Nei skjønner jo at man ikke stryker under opplæringen da ;)

Husker vi trente på forbikjøring under våres langkjøring, og kunne man strøket da hadde han jeg delte bil med strøket lett.

Fortsatt min nærmeste døden opplevelse i trafikken det der.

Lenke til kommentar

Hmm. Er jeg heldig så får jeg en idiot til sensor, slik som på prøveeksamen. Da kan jeg utnytte mine karismatiske evner til det fulle!

 

"Sirkler skaper ubehag. Derfor har jeg ingen sirkler i bildene mine. Det kalles komposisjon. Bilder handler om komposisjon".

 

Beste oralmasturbasjonen jeg noen gang har utført, for sensor oppnådde virkelig klimaks der han satt :ermm:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Man trenger da absolutt ikke kjenne teorien om man klarer å bruke det i praksis. :p
Nei, men du bør kjenne teorien for å aktivt bryte reglene når det er hensiktsmessig. Aktiv tanke bak det man gjør er en vesentlig ting i forhold til kunst/håndverk, uansett hva man driver med.
Lenke til kommentar

Min teori er at man nokså automatisk komponerer bilder i det gylne snitt.

Søsteren min på 11år komponerer faktisk de fleste bildene i det gylne snitt, samt at jeg selv komponerte verk på denne måten før jeg lærte om det gylne snitt.

 

Komponer etter det som er naturlig, ikke etter reglene, det er min "regel".

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Min teori er at man nokså automatisk komponerer bilder i det gylne snitt.

Søsteren min på 11år komponerer faktisk de fleste bildene i det gylne snitt, samt at jeg selv komponerte verk på denne måten før jeg lærte om det gylne snitt.

 

Komponer etter det som er naturlig, ikke etter reglene, det er min "regel".

Joda, mange gjør det. Men bilder blir ikke bra bare om man komponerer etter det gylne snitt - og dersom man bevisst skal bryte med reglene er det en soleklar fordel å kunne dem. Det er også en fordel å kunne dem dersom man ønsker å bruke dem bevisst...
Lenke til kommentar

Tenkte i samme baner selv, ET. Ellers har jeg lite til overs for alle reglene som florerer. Bladde litt i bildeboken skolen vil at vi skal kunne på rams, jeg døde litt inni meg.

 

"Trekanter skaper harmoni. Oppned trekanter skaper dissharmoni. Sirkler skaper harmoni òg spenning".

 

What. The. Phuck? :ermm:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Hm, jeg og en annen har selvstendig langkjøring imorra. Jeg trenger hjelp med å finne veien av dere :/

 

Selvstendig langkjøring? Er det førerkort du snakker om her?

Mange år siden jeg tok lappen , men var aldri snakk om å sende to elever alene ut på langkjøring. Er dette tilfelle nå om dagen?

Lærern skal være men ikke hjelpe oss, vi får vell en kartbok håper jeg får jeg finner faen ikke noe på nettet.

Lenke til kommentar

Er da bare å søke det opp på trafikanten eller gule sider?

 

Edit: om jeg må kjøre i Oslo så skipper jeg hele lappen. Sist gang jeg og noen kamerater skulle komme oss inn dit endte vi opp på alnabrusenteret og måtte vente på en annen som kjørte inn dit for å hjelpe oss inn i byen : D

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar

Jeg elsker nerdehumor: http://jz.macsimum.no/tett-paa-en-utvikler/ragnar-hoff/

 

Og hva gjelder disse dø-litt-inni-seg-reglene, J@cob, så er det faktisk noen folk (de er døde nå) som har sittet og tenkt lenge og hardt på dette. Man skal ikke kimse av folk som sitter lenge og tenker hardt på "hvordan får dette opp-ned triangelet meg til å føle?"

 

Sånt er faktisk noe av det man må ha med seg på veien til å bli en god fotograf. Jeg kan ingen sånne regler, og det er bla. derfor jeg knapt nok kvalifiserer til middelmådig, og aldri kommer til å komme noen vei som fotograf.

Lenke til kommentar
Er da bare å søke det opp på trafikanten eller gule sider?

 

Edit: om jeg må kjøre i Oslo så skipper jeg hele lappen. Sist gang jeg og noen kamerater skulle komme oss inn dit endte vi opp på alnabrusenteret og måtte vente på en annen som kjørte inn dit for å hjelpe oss inn i byen : D

 

Oslo må da være en av de enkleste byene å kjøre bil i.

Så lenge man kan enveisreglen kommer man seg enkelt frem, problemet er vel mest alle som ikke kan dette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...